Web Analytics Made Easy - Statcounter

جمعی از حقوقدانان و وکلای پایه یک دادگستری در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل اعلام کردند: امروز میانمار آزمونی برای اثبات بی‌طرفی سازمان ملل است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم، جمعی از حقوقدانان و وکلای پایه یک دادگستری با همکاری مرکز دانشجویی حقوق بشر در نامه‌ای به آنتونیو گوترش دبیرکل محترم سازمان ملل متحد، خواستار ورود جدی این سازمان به موضوع میانمار شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای این نامه آمده است: ما تعدادی از حقوقدانان و وکلای پایه یک دادگستری با همکاری مرکز دانشجویی حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران(صلح زیبا) به نام احترام به اشرف مخلوقات و اهتمام در پاسداشت حقوق طبیعی انسان ضمن تشکر از موضع‌گیری شما در محکومیت جنایات رخ داده در میانمار علیه مسلمانان روهینگیایی، مخصوصا استان مسلمان نشین راخین از شما خواستاریم فراتر از موضع گیری و ابراز نگرانی مستندا به ماده 99منشور ملل متحد مبنی بر جلب توجه شورای امنیت به موضوعی که صلح و امنیت بین الملل را به مخاطره می اندازد؛ حمایت و اقدام واقعی و عملی خود را در حمایت از قربانیان مظلوم میانمار انجام دهید.

این نامه می‌افزاید: مطابق گزارش‌های گزارشگر ویژه حقوق بشردر میانمار که قبل از وخامت و وقاحت غیره انسانی در آن مناطق نسبت به شیوع ادبیات نفرت و ترویج و برانگیختن خشونت علیه اقلیت مسلمان اعلام و تقدیم سازمان‌های بین‌المللی نموده است و نیز گزارش‌های متعدد و مستند دیده‌بان حقوق بشر که تایید می‌نماید نیروهای امنیتی دولت میانمار اقدام به سوزاندن محل‌های سکونت، اعدام‌های بدون محاکمه ، تجاوز و دیگر اشکال‌های خشونت‌های جنسی نموده لزوم ورود جدی سازمان ملل متحد مطابق با قواعد بین المللی به صورت قاطع احساس می‌شود.

در بخش دیگری از این نامه تاکید شده است: همان‌گونه که استحضار دارید مطابق قواعد آمره بین الملل ایذاء و تعقیب یک اقلیت مذهبی از جمله رفتارهای سازنده (جرایم علیه بشریت)می‌باشد که تمامی مولفه‌های موجود در تعریف این جرم بین‌المللی مطابق اساسنامه دیوان کیفری بین‌المللی که شرط تحقق جرم ایذاء و تعقیب را رفتارهای مجرمانه دیگری مانند تجاوز و شکنجه می‌داند که همه در خصوص میانمار حسب مستندات مراجع بین المللی محقق است از شما می‌خواهیم به وظایف قانونی خود و در پاسخ به اعتمادی که شما را دبیرکل سازمان ملل متحد نموده است، از تمامی ظرفیت‌های قانونی و قدرت خود برای توقف کامل جنایات استفاده نمایید.

این نامه می‌افزاید: سازمان عفو بین‌الملل با زمینه‌سنجی بحران میانمار وجود یک مخاصمه غیر‌بین‌المللی میان ارتش میانمار و گروه‌های مخالف دولت مانند ارتش آراکان را محتمل دانسته است که در صورت احراز مخاصمه مسلحانه غیره بین‌المللی نقض‌های متعدد و فاحش حقوق بشر دوستانه نیز توسط دولت و ارتش میانمار قابل پیش‌بینی و چه بسا بدیهی است، لذا براساس مدل مسئولیت فرمانده که از جمله مدل‌های مسئولیت کیفری در نظام عدالت‌کیفری بین‌المللی است. بی‌شک میانمار و جنایات واقع شده عدیده منطبق بر قوانین و عرف بین‌الملل در آن آزمونی برای بی طرفی سازمان متبوع شما و نیز انسان دوستی و صلح طلبی و مهربانی مطلق شما خواهد بود.

در پایان این نامه آمده است: ما به عنوان جمعی حقوقدان و وکیل پایه یک و نیز موسسه مستقل حقوق بشری صلح زیبا به وظایف انسانی خود و نیز بر اساس سوگند های حرفه ای و وجدان منبعث از علم حقوق پیگیر حقوق به شدت تضییع شده مردم میانمار تا استیفاء کامل آن خواهیم بود وبه عنوان پیروان امامی که معروف است به الامام علی صوت العداله الانسانیه تا تحقق کامل عدالت کیفری صدای مردم میانمارخواهیم بود.

1سکینه السادات پاد
2سیدعادل حیدری
3علیرضاعاقلی مقدم
4فاطمه شریفی نیا
5اعظم میرمحرابی
6آناهیتاگنج آبادی
7علی غفوری
8مریم نامجو
9علی اکبرصفری
10محسن غلامی دامسکی
11مهتاب فرهمند
12قاسم صبور
13فاطمه رحیمی بقا
14مجتبی مصدقی نقندر
15حسین زنگنه
16لیلا طاهرزاده
17محمدعادل راستگو
18سیماسجادیان
19تورج حبیبی
20میتراابراهیمی
21سیدمحمدمهدی نقوی
22زهراخسروی
23عباس رحمانی
24معصومه معلم
25حمزه شکریان
26تکتم احمدی
27فاطمه حور
28 ملیحه خالقی عینک چی
29حسین صفابین
30سعیدرجب زاده
31علیرضامحمدیان تبار
32سیدسعیدفیروزی
33جوادخاکساران
34فاطمه امیریان فرد
35امیرحسین ظریف مقدم
36ابراهیم عزتی نژاد
37محمودحاج زاده
38جواداکرمی
39احمدرضاعاقلی مقدم
40محمدجعفرشایان خواه
41مهدی احمدی
42 نفیسه اکرامی
43حلیمه فانی
44عباس صبور
45مهدی عطاریانی
46 هادی سقاعیدگاهی
47 ثمینادلبری
48 وحید درگاهی
49 سعیدگل زاده
50محمدمهدی سالار
51حسین عطاران زاده
52 زهرامحمدپور
53عباس تقی نژاد
54مسعودتیموری
55مهنازمعمارباشی
57 حمیدرضاامیری
59 سیدرضاسیدحسینی
60 علی اکبرحاجی زاده نداف
61 کبری بختیاراندرخی
62 مرضیه عابدی
63 ناصرتورانی
64 مرتضی توکل نژاد
65 مصطفی شکری
66 علی ساعتچی
67 سیدمحمدحسینی
68 طاهره برآبادی
69جواد گرجی
70مژده نیک فرجام
71مسعود ملازمیان
72 مجید نجات زادگان
73 سیدمجتبی ارادتی
74سحر دیوانبیگی

انتهای پیام/

R1011173/P1011121/S14,1,17/CT12 موضوعات مرتبط فاجعه میانمار

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۷۸۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکلیف «شهریه» مدارس و «حقوق و بیمه» معلمان مشخص شد/ بالاترین شهریه ۶۵ میلیون تومان

️رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش ضمن اعلام ابلاغ آیین‌نامه جدید مدارس غیردولتی گفت: طبق این آیین‌نامه تکلیف رتبه‌بندی مدارس، شهریه دریافتی، ساعات تدریس معلمان، پوشش بیمه‌ای و همچنین نحوه برخورد با مدارسی که شهریه اضافی دریافت می‌کنند مشخص شده است.   به گزارش ایسنا، احمد محمودزاده با اشاره به نرخ مصوب شهریه در سامانه مدارس غیردولتی و هیات امنایی افزود: رقم بالاترین شهریه‌ها با احتساب فوق برنامه ۶۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است که با ابلاغ آیین نامه جدید مدارس غیردولتی، تکلیف مدارس متخلف که شهریه بالاتر دریافت می‌کنند مشخص شده است.   وی ادامه داد: مدارسی که  بیشتر از شهریه اعلامی دریافت کنند، با توجه به اجازه‌ای که داده شده، شهریه از حساب آن مدرسه برداشت و در اختیار خانواده‌هایی که از آنها شهریه اضافی دریافت شده، قرار می‌گیرد.    در حالیکه معلمان مدارس غیردولتی همواره از بالا بودن ساعت کاری، پایین بودن حقوق و دستمزد، تاخیر در پرداخت حقوق و بیمه گلایه‌مند هستند محمودزاده با استناد به آیین نامه جدید از کاهش ساعت کاری این معلمان و افزایش حقوق آنها خبر داد و اظهار کرد: قرار شده معلمان مدارس غیردولتی مقطع ابتدایی با ۲۵ ساعت تدریس به صورت تمام وقت در نظر گرفته و بیمه هم شوند.   به گفته معاون وزیر آموزش و پرورش، «حقوق این دسته از معلمان تقریبا نزدیک "نصف" نسبت به وضعیت موجود افزایش می‌یابد».    محمودزاده در ادامه با بیان اینکه در آیین‌نامه مذکور بحث رتبه‌بندی مدارس برای ثبت‌نام و تعیین شهریه مشخص شده است گفت: مدارس غیردولتی بین رتبه‌های یک تا پنج متناسب با امکانات، فضا، تجهیرات، نیروی انسانی و کیفیت بخشی آموزشی و پرورشی دسته‌بندی می‌شوند که خانواده‌ها می‌توانند رتبه‌ها را در سامانه مشاهده کنند؛ البته مدارس در تابلوهای خود نیز رتبه‌شان را نصب خواهند کرد.    به گفته محمودزاده، رتبه‌ هر مدرسه در تعیین شهریه آن مدرسه اثرگذار است. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ادعاهای اسرائیل درباره آنروا در گزارشی مستقل رد شد
  • شهریه جدید مدارس غیردولتی اعلام شد
  • محمودزاده: حقوق معلمان مدارس غیردولتی افزایش می‌یابد
  • خبر خوب برای معلمان مدارس غیردولتی ؛ ساعت کاری کم با حقوق زیاد
  • تکلیف «شهریه» مدارس و «حقوق و بیمه» معلمان مشخص شد/ بالاترین شهریه ۶۵ میلیون تومان
  • ببینید | اثبات ظهور قدرت اراده ملت ایران و نیروهای مسلح در عرصه بین‌المللی
  • نیروهای مسلح اراده ملت ایران در عرصه بین المللی را به اثبات رساندند
  • شهریه مدارس غیر دولتی مشخص شد + فیلم
  • ابلاغ آیین‌نامه جدید مدارس غیردولتی؛ شهریه ۶۵ میلیون تومانی
  • افزایش حقوق معلمان مدارس غیردولتی به کجا رسید؟