Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@16:11:45 GMT

جامعه اهل سنت همواره همراه نظام و رهبری هستند

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۷۸۵۳۷

جامعه اهل سنت همواره همراه نظام و رهبری هستند

بیرجند- رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان گفت: جامعه اهل سنت هرکجا لازم باشد موضع گیری سیاسی کنند همواره همراه نظام و رهبری هستند و حضوری پررنگ در صحنه های نظام داشته اند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام اکبر فرجام صبح یکشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، اظهار کرد: بر اساس ماموریت و دستور مقام معظم رهبری تقویت دفاتر استان های خراسان جنوبی و شمالی را در دستور کار قرار داده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه امروزه در خراسان به طور کلی و در خراسان جنوبی به طور خاص قرن ها است که بین شیعه و سنی هم زیستی مسالمت آمیزی وجود دارد، افزود: خوشبختانه همگرایی قومی و مذهبی بسیار خوبی را در کشور تجربه کرده ایم.

رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان با اشاره به اینکه مدت های زیادی است که برادران اهل سنت در کنار شیعیان زندگی خوبی دارند، گفت: در نظام جمهوری اسلامی و با داشتن رهبری ولایت امر فقیه جامع الشرایط باید توجه خاصی بر بحث وحدت بین مسلمین شود که خوشبختانه این مهم اتفاق افتاده است.

وی با بیان اینکه حوزه های علمیه اهل سنت همچون حوزه های شیعیان از خدمات نظام برخوردار و یکسان هستند، عنوان کرد: جامعه اهل سنت طی سال های اخیر  در تمامی مقاطع حساس همراه نظام و مقام معظم رهبری بوده و خواهند بود.

حجت الاسلام فرجام با اشاره به اینکه برادران اهل سنت در هر جایی که لازم بوده موضع گیری سیاسی و اجتماعی خوبی را داشته اند، اظهار داشت: هیچ کوتاهی از سوی جامعه اهل سنت تا کنون در مسائل کشور دیده نشده و خوشبختانه این موضوع در استان خراسان جنوبی از برجستگی بیشتری برخوردار بوده است.

وی با بیان اینکه جامعه اهل سنت در تمامی استان های کشور حضور تاثیرگذاری در عرصه های سیاسی، اجتماعی و مذهبی دارند، افزود: با توجه به اینکه دشمن همواره در صدد این است که نگاه دشمن را به بیرون مرزها نشان دهد اما برادران اهل سنت نگاهشان به داخل مرزها است.

رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان با اشاره به اینکه برادران اهل سنت در استان خراسان جنوبی نیز در درون استان مسائل خود را پی گیری می کنند، بیان کرد: هرگاه شرایط کشور برای جامعه اهل سنت بیان شده حضوری پر رنگ در صحنه های نظام داشته اند.

وی ادامه داد: لازم بود دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان خراسان جنوبی تقویت شود.

تقویت بنای توحید و تقریب بین مذاهب ضروری است

آیت الله سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی نیز در این دیدار اظهار کرد: سوابق نشان می دهد که خوشبختانه زندگی برادران اهل سنت در منطقه در کنار شیعیان مطلوب بوده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از شاخصه های اصلی وحدت بین شیعه و سنی اهل بیت (ع) بوده و هست، افزود: شاعر اهل سنت در شهرستان درمیان با اشعاری که در خصوص ائمه دوازده گانه سروده است این وحدت را به خوبی برای همگان آشکار می کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه چنین شرایطی دشمن را حساس می کند، گفت: امروز دشمن همواره درصدد تفرقه اندازی بین مسلمین است و تاکنون سنگ تمام گذاشته است.

وی با اشاره به اینکه تقویت بنای توحیدی و تقریب بین مذاهب لازم و ضروری است، عنوان کرد: مردم چه شیعه و چه سنی به مرکزی جهت تقویت حفظ جمعی آن ها و آگاهی عمل بر اساس معیارها نیازمند هستند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۷۸۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس تبلیغات اسلامی جغتای معرفی شد

به گزارش قدس خراسان، حجت الاسلام هادی صاحبقرانی در این مراسم با گرامی داشت هفته معلم اظهار کرد: جامعه روحانیت نیز  در کسوت معلمان جامعه هستند و از محورها و ماموریت‌هایی  که تبلیغات اسلامی در این حصوص تلاش می‌کند مسئله رصد و کارهاو اقدامات دشمنان است و در حال حاضر با بیداری دانشجویان اروپا وآمریکا در قبال نسل کشی صهیونیست‌ها یعنی درگیر شدن دشمنان ما با همدیگر است.

وی با اشاره به نامه ۱۰ سال پیش مقام معظم رهبری به دانشجویان امریکا افزود: منشاء این تحولات دانشگاهی در آمریکا و اروپا نامه رهبری در ۱۰ سال پیش است که به جوانان اروپایی نوشت و حالا به اینده نگری رهبری می‌رسیم و وظیفه ما را سنگینتر می‌کند باید جهاد تبین کنیم.
سپس در پایان مراسم با تقدیر از حجت اسلام یداللهی حجت اسلام حسین حسن نژاد را به سمت مسئول تبلیغات اسلامی جغتای معرفی کرد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

دیگر خبرها

  • لزوم روایت گری حماسه وعده صادق در جامعه
  • صدور هشدار نارنجی /بارش‌های رگباری خراسان شمالی را فرا می‌گیرد
  • با استقرار دولت سیزدهم، توجه ویژه‌ای به جامعه کارگری شد
  • تجلیل از برترین‌های عقیدتی سیاسی شهرستان رشت
  • علم‌آموزی همواره در آیات و روایات مورد تاکید بوده است
  • معرفی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در تیپ ۸۲ صاحب‌الأمر (عج) استان قزوین 
  • رئیس تبلیغات اسلامی جغتای معرفی شد
  • نماینده ولی فقیه و استاندار سیستان و بلوچستان روز کار و کارگر را تبریک گفتند
  • معلمان معماران و آینده‌سازان جامعه هستند
  • دیدار مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی با نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی