Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-02@17:01:22 GMT

با این گیاهان دارویی آرامش را به قلبتان هدیه دهید

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۷۸۸۸۱

، به نامنظم بودن ضربان قلب تپش قلب می‌گویند که در همه سنین در مردان و زنان مشاهده می‌شود. گاهی نیز بالا رفتن ضربان قلب، پیش از وقوع یک حمله قلبی به وجود می‌آید و فرد به علت استرس به افزایش ضربان قلب دچار می‌شود. در این مطلب دمنوش‌هایی را معرفی می‌ کنیم که مصرف آن‌ها کمک شایانی به رفع تپش قلب می‌کند.


خواص بهار نارنج

مصرف بهارنارنج تپش نامنظم قلب و اضطراب را از بین می‌برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عرق بهارنارنج خاصیت آرام‌بخشی و ضد تشنج دارد. بهارنارنج برای رفع کم‌خونی یا بی‌خوابی نیز مفید است، برای این منظور باید قبل از خواب عرق یا دَم‌کرده آن را بنوشید. بهارنارنج، سردردهای عصبی و میگرنی را نیز کاهش می‌دهد.

خواص به لیمو

به‌لیمو خاصیت آرام‌بخشی، ضد تشنج و ادرارآوری دارد و در رفع سرگیجه و تپش قلب نیز موثر است.


طرز تهیه دمنوش به‌لیمو

برای تهیه دمنوش به‌لیمو باید یک قاشق غذاخوری به‌لیمو را در یک قوری حاوی ۲ لیوان آب جوش به همراه مقداری نبات دَم کنید.

خواص اسطوخودوس

اسطوخودوس طبع گرم و خشک دارد و تپش قلب را نیز برطرف می‌کند.


طرز تهیه دمنوش اسطوخودوس

برای تهیه دمنوش اسطوخودوس باید حدود پنج گرم از گل این گیاه را در یک لیتر آب جوش بریزید و به مدت ۱۰ دقیقه آن را دَم کنید. می‌توانید روزانه سه تا چهار فنجان از این دمنوش را بنوشید.

خواص بادرنجبویه

بادرنجبویه دارای طبع گرم و خشک است. مصرف بادرنجبویه سبب تقویت قلب می‌شود همچنین آزمایش‌های جدید بر روی حیوانات آزمایشگاهی نشان می‌دهد که این گیاه همانند یک داروی مسکن بر روی دستگاه عصبی مرکزی عمل می‌کند و خاصیت آرام‌بخشی دارد.

خواص گل گاو

گل گاو زبان شادی‌آور، رقیق‌کننده خون و مقوی قلب است همچنین این گیاه اضطراب، دلهره، افسردگی و تپش قلب را نیز رفع می‌کند.

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۷۸۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چربی شکم با چه نوشیدنی آب می‌شود؟

 به گزارش تابناک، عصر ایران نوشت: می‌توانید چند تغییر در سبک زندگی خود ایجاد کنید تا در نهایت شکم‌ صاف داشته باشید. کنترل وعده غذایی سالم و ورزش منظم همگی بنای کار برای داشتن اندامی متناسب و خوش فرم هستند.

لیمو و زنجبیل

شگفت انگیز است که چگونه چند ماده ساده می تواند شما را خوش هیکل و سالم نگه دارد. چرا آب گرم؟ زیرا آب گرم به هضم غذا کمک می کند. اول صبح آن را بنوشید و سیستم گوارش خود را به خوبی شروع کنید. لیمو نه تنها سرشار از ویتامین است، بلکه در پاکسازی دستگاه گوارش و کبد نیز نقش دارد که به کاهش وزن کمک می کند. زنجبیل یک سم زدایی طبیعی است و به شروع متابولیسم کمک می کند.

 
 
گریپ فروت و رزماری

این نوشیدنی گریپ فروت و رزماری ترکیبی از مواد مغذی است که برای سلامتی شما مفید است. آب گریپ فروت تازه یک نیروگاه حاوی ویتامین C است که به سم زدایی بدن و کاهش کلسترول کمک می کند. رزماری به سم زدایی کبد کمک می کند که باعث بهبود هضم و افزایش جریان خون می شود.

دیگر خبرها

  • افتتاح بزرگترین دهکده آموزشی و پژوهشی گیاهان دارویی گلستان
  • چربی شکم با چه نوشیدنی آب می‌شود؟
  • کهگیلویه و بویراحمد بهشت سرمایه‌گذاری در عرصه گیاهان دارویی؛ فرصتی که از دست می‌رود
  • کهگیلویه و بویراحمد، بهشت گیاهان داروئی؛ فرصتی که از دست می‌رود
  • مبادله ۴۰ تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری فارس و هیئت‌های خارجی
  • مبادله بیش از ۴۰ تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری بین استان فارس و هیات‌های خارجی
  • حمیدیه رتبه برتر تولید نعنای دارویی در استان خوزستان+فیلم
  • برداشت گیاهان دارویی از رویشگاه‌های هرمزگان
  • ظرفیت کشت گیاهان دارویی در بیش از ۵۰ نقطه لرستان
  • اهلی سازی دو گیاه دارویی در خراسان شمالی