Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-30@10:57:31 GMT

دولت روحاني؛ دولت حداقلي‌ها

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۷۸۹۳۲

دولت روحاني؛ دولت حداقلي‌ها

خبرگزاري آريا - امير راعي‌فرد- روزنامه بهار
گويا هر چه بيشتر فرياد مي‌زنيم، گوش‌هاي کمتري توان شنيدن صداي مردم را دارند. دولت دوازدهم اين بار نيز به سبب معرفي گزينه‌ وزارت علوم به صدر اخبار رسيده است؛ گزينه‌اي که بالقوه با اتهاماتي در منش مديريتي روبه‌رو است. در اين مجال در صدد رونمايي از سابقه مديريتي گزينه مورد توجه آقاي رييس نيستيم و اتفاقا باز هم روي سخن را به سمت منتخب مردم مي‌گردانيم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسن روحاني در دوره دوم رياست جمهوري خود، با اتخاذ روشي غير صادقانه و با تعمدي منحصر به فرد، در صدد به قدرت رساندن طيفي ازنيروهاي سياسي را دارد که احتمالا در دوره آينده رياست‌جمهوري در برابر اصلاح‌طلبان صف آرايي خواهند نمود.
با نگاهي موشکافانه در چينش کابينه جديد به سادگي مي‌توان به دلايل اينگونه انتخاب‌هاي مديريتي و انتصابات پي برد. اينک پازل تاثير گذار در انتخابات دوره آينده رياست جمهوري و مجلس شوراي اسلامي با معرفي يک گزينه اعتدالي!!! ديگر جهت تصدي گري يکي از مهمترين و موثرترين وزارت خانه‌هاي دولتي رو به تکميل مي‌رود. با نگاهي اجمالي به چيدمان کابينه دوازدهم، به روشني مي‌توان به تلاش حسن روحاني جهت راضي نگه داشتن نو اصولگرايان قدرتمند داخل حاکميت پي برد.
سپردن سکان مديريت وزاتخانه هايي مهم همچون وزارت کشور و وزارت ارتباطات و اينک وزارت علوم به نيروهايي غير از اصلاح‌طلبان شناسنامه دار نمي‌تواند‌ترسيم کننده افقي روشن جهت پيگيري خواسته‌هاي اصلاح‌طلبانه جامعه باشد. دانشگاه از ديرباز به عنوان عقبه جريان اصلاح‌طلبي و گفتمان مطالبه محور اجتماعي مورد توجه جريانات سياسي در کشور بوده است و نحوه مديريت و چگونگي برخورد با فعاليت‌هاي دانشجويي مي‌تواند در به بار نشستن فعاليت‌هاي سياسي گروههاي شناسنامه دار داخلي موثر واقع گردد. حال با توجه به روش عامدانه رييس جمهور در گزينش‌هاي موثر سياسي اش در کابينه دوازدهم، اميد جريان حامي ايشان در انتخابات گذشته در کمترين ميزان ممکن قرار دارد.
روش مديريتي حسن روحاني در نحوه برخورد با اصلاح‌طلبان، نشان دهنده عدم پايبندي ايشان به بدنه اجتماعي حامي گفتمان اصلاح‌طلبي مي‌باشد و با توجه به عدم امکان کانديداتوري رييس‌جمهور در دوره بعد انتخابات، اين پرسش اساسي را ايجاد مي‌نمايد که في الولقع حسن روحاني به دليل عدم نياز به راي اصلاح‌طلبان در آينده، مراودات سياسي خود را بار ديگر بر مبناي خواست اصولگرايان معتدل تنظيم کرده است؟! چگونه است که دولت دوازدهم، پس از اتخاذ رويکرد و گفتمان کاملا اصلاح‌طلبانه حسن روحاني در موعد انتخابات، به سادگي بار ديگر و بازهم خلاف خواسته جامعه ايراني، سايه نيروهاي سياسي با شناسنامه‌هاي آنچناني را بر مديريت‌هاي حساس سياسي گسترانيده است.
آيا باز هم تقدير اصلاح‌طلبان بر اين قرار گرفته است که با استفاده اصولگرايانه از عقبه اجتماعي شان همچون برخورد دور از شان دولت دوازدهم با مولوي عبدالحميد که با وام گرفتن آقاي رييس جمهور از اصلاح‌طلبان، به جرگه حاميان ايشان پيوسته بود، حيثيت سياسي اصلاح‌طلبان بازيچه ارتباطات اصولگرايانه آقاي رييس جمهور قرار بگيرد؟ کوتاه سخن اينکه نداي اصلاح‌طلبي مردم ايران، آن خورشيدي نيست که ابرهاي فرصت طلبي به غروبش بيانجامد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۷۸۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست همدلی و همفکری منتخبان مجلس دوازدهم برگزار می شود

سخنگوی شورای ائتلاف گفت که جلسه منتخبان مجلس دوازدهم امروز برگزار می‌شود. - اخبار سیاسی -

امیرابراهیم رسولی سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی با اعلام خبر برگزاری نشست منتخبان مجلس دوازدهم به دعوت شورای ائتلاف به خبرنگار سیاسی تسنیم گفت: این نشست امروز سه‌شنبه برگزار می‌شود.

اختصاصی| لیست 16نفره انتخاباتی "شانا" هفته آتی منتشر می‌شود

 

وی افزود: این روزها نشست‌های مختلفی توسط گروه‌های سیاسی و صنفی یا توسط افراد برگزار میشود، ائتلاف با احترام به همه سلایق نشست منتخبان مجلس دوازدهم رابه جهت همدلی و همفکری برگزار میکند و امیدواریم مجلس آتی بتواند نقش خود را به خوبی ایفا کند.

رسولی در پایان با اشاره به برخی تخریب‌ها گفت: برخی روشی جز بی‌اخلاقی و تخریب ندارند، بی‌محلی سیاست ما به این قلیل افراد است. مسئله ما مردم و کشور است و با عنایت به رهنمودهای رهبرانقلاب در باب وحدت و پرهیز از مجادلات بیهوده سیاسی ازآنها و رفتارشان عبور میکنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جلسه منتخبان مجلس دوازدهم برگزار می‌شود
  • نشست همفکری منتخبان مجلس دوازدهم برگزار می‌شود
  • نشست همدلی و همفکری منتخبان مجلس دوازدهم برگزار می شود
  • کرباسچی: مهدی نصیری تعادل ندارد؛ او فقط به درد تبلیغات بی‌بی‌سی می‌خورد
  • مرغ آمریکایی‌ها غاز است!
  • خیز اصلاح طلبان رادیکال به سوی خیابان به بهانه طرح نور/ روزنامه آرمان ملی: مسئله مذاکره با آمریکا و حجاب باید حل شود!
  • انتقاد تند جهره شاخص اصلاح‌طلبان از سوپر افراطی حزب‌اللهی دیروز!
  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟
  • رابط اصلاح‌طلبان با رهبری بعد از فوت هاشمی‌رفسنجانی چه کسی است؟
  • فاکتور اشتباه و شیطنت آمیز اصلاح طلبان در خصوص شرایط امید در جامعه/ آغاز کنش‌های انتخاباتی رادیکال‌ها پس از عملیات تحریم!