Web Analytics Made Easy - Statcounter

ضیاء الدین فارابی در گفت و گو با امتداد نیوز بیان کرد: در شش ماهه نخست سال جاری ۷۶۲ میلیون و ۱۸۴ هزار و ۵۰۰ ریال صدقه در شهرستان زیرکوه جمع آوری شد.

وی با بیان اینکه به طور متوسط ماهانه ۱۲۷ میلیون ریال کمک مردمی از طریق صدقه جذب کمیته امداد امام (ره) زیرکوه می شود، گفت: در حال حاضر چهار هزار و ۵۵۶ صندوق صدقات داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فارابی با اشاره به ثواب پرداخت صدقه بیان کرد: در احادیث و روایات نیز به ثواب و اثرات معنوی صدقه اشاره های زیادی شده است.

مدیرکمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان زیرکوه ادامه داد: طبق حدیثی از امام صادق(ع)، یک درهم صدقه دادن از یک روز روزه مستحبی برتر و والاتر است.

وی دوری از بلا، طول عمر و شفای مریض را از جمله برکات صدقه برای فرد بخشنده دانست و گفت: صدقه ریسمانی برای رسیدن به معنویات و دستیابی به برکات اخروی است.

اعطای ۱۲ میلیارد ریال وام کارگشایی به مددجویان

فارابی با اشاره به اقدامات انجام شده برای افراد تحت پوشش این نهاد در شهرستان زیرکوه بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۰ نفر به عتبات عالیات اعزام شده اند.

مدیرکمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان زیرکوه ادامه داد: همچنین طی این مدت ۴۱۵ نفر به اردوی زیارتی مشهد مقدس، ۴۰ نفر به قم و ۳۶ نفر نیز به مازندران و شیراز اعزام شدند.

وی اعطای ۴۵۰ فقره وام کارگشایی به مددجویان خبر داد و گفت: ارزش ریالی این میزان وام بیش از ۱۲ میلیارد ریال بوده است.

فارابی ادامه داد: این وام ها در زمینه های تامین جهیزیه، درمان، تحصیل و سایر افراد نیازمند نیز پرداخت شده است.

true برچسب ها : اداره کل کمیته امداد خراسان جنوبی زیرکوه صدقه فارابی true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۷۹۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور حکم حبس برای متصدی غیرمجاز جمع‌آوری ضایعات

ایسنا/خراسان رضوی  رئیس اداره حفاظت محیط زیست خواف از صدور حکم حبس برای متصدی غیرمجاز جمع‌آوری ضایعات همزمان با روز جهانی زمین پاک در این شهرستان خبر داد.

سعید شفیعیان در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: با شکایت اداره حفاظت محیط زیست و در پی اخطار مکرر به یکی از واحدهای غیر مجاز جمع‌آوری ضایعات در شهر خواف و عدم توجه به اخطارها و رفع نواقص، حکم دادگاه شهرستان خواف مبنی بر الزام واحد به رفع نواقص و تحمل ۶ ماه حبس برای متصدی این واحد غیرمجاز همزمان با روز جهانی زمین پاک صادر شد.

وی گفت: معضل واحدهای غیرمجاز جمع‌آوری پسماند با اخطار و سپس پلمب این واحدها در سال گذشته و اخذ تعهد از ایشان برای رفع نواقص، کسب مجوز و رفع مزاحمت و آلودگی‌های پیرامون پیگیری شد که متاسفانه برخی از واحدها نسبت به اجرای تعهد داده شده تعلل می کنند، به این منظور شکایتی از یک واحد جمع آوری پسماند در مرجع قضایی مفتوح و متصدی این واحد با رأی قاضی این شهرستان به رفع نواقص و تحمل ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شد.

شفیعیان افزود: رای صادره همزمان با روز جهانی زمین پاک تنظیم شد و ضمن تشکر از قاطعیت قاضی محترم با نظر ایشان و در صورت انجام اقدام مناسب متخلف قابل واخواهی و تجدید نظر خواهد بود. 

رئیس اداره حفاظت محیط زیست خواف در ادامه از فعالیت حدود ۲۵ واحد غیر مجاز واحد جمع‌آوری ضایعات در این شهرستان خبر داد و افزود: برای تمامی این واحدها اخطاریه کتبی صادر شده است.

وی اظهار کرد: استقرار نامناسب واحد در داخل شهر از مشکلات و معضلات اصلی و جدی این واحدها است، متاسفانه اغلب واحدها در داخل شهر مستقر بوده و یا در فاصله نامناسب از شهر قرار دارند.

شفیعیان با اشاره به اینکه سال گذشته گزارش تمامی واحدها به مرجع قضایی ارسال شده است، عنوان کرد: با عنایت به تعریف این واحدها در ردیف ۲۴ آیین نامه  ساماندهی مشاغل و اصناف مزاحم شهری بر اساس درخواست و انتظارات مردمی ایجاب می‌کند دستگاه‌های ذیل این آیین نامه نیز در راستای ساماندهی این مشاغل فعال‌تر عمل کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جمع آوری ۱۰۰ معتاد متجاهر در چناران
  • صدور حکم حبس برای متصدی غیرمجاز جمع‌آوری ضایعات
  • سقوط خودرو در دره جاده صیدون یک کشته و ۹ مصدوم به همراه داشت
  • قرارگاه جهادی زیرکوه درحال خدمت‌رسانی به سیل زدگان/۳۰ مورد امداد
  • توسعه فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی برای مدد جویان کمیته امداد امام خمینی (ره)
  • توانمندسازی مددجویان هدف اصلی کمیته امداد است
  • آخرین وضعیت امداد رسانی به شهرستان زیرکوه
  • امداد رسانی هلال احمر به سیل زدگان در خراسان جنوبی
  • سد ۱۲ امام شهرستان زیرکوه شکست/ تخلیه شبانه روستای بمرود + فیلم
  • تقویم نجومی امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | تقویم همسران امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳