Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش امتداد نیوز، حجت الاسلام اکبر فرجام صبح یکشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، اظهار کرد: بر اساس ماموریت و دستور مقام معظم رهبری تقویت دفاتر استان های خراسان جنوبی و شمالی را در دستور کار قرار داده ایم.

وی با بیان اینکه امروزه در خراسان به طور کلی و در خراسان جنوبی به طور خاص قرن ها است که بین شیعه و سنی هم زیستی مسالمت آمیزی وجود دارد، افزود: خوشبختانه همگرایی قومی و مذهبی بسیار خوبی را در کشور تجربه کرده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان با اشاره به اینکه مدت های زیادی است که برادران اهل سنت در کنار شیعیان زندگی خوبی دارند، گفت: در نظام جمهوری اسلامی و با داشتن رهبری ولایت امر فقیه جامع الشرایط باید توجه خاصی بر بحث وحدت بین مسلمین شود که خوشبختانه این مهم اتفاق افتاده است.

وی با بیان اینکه حوزه های علمیه اهل سنت همچون حوزه های شیعیان از خدمات نظام برخوردار و یکسان هستند، عنوان کرد: جامعه اهل سنت طی سال های اخیر  در تمامی مقاطع حساس همراه نظام و مقام معظم رهبری بوده و خواهند بود.

حجت الاسلام فرجام با اشاره به اینکه برادران اهل سنت در هر جایی که لازم بوده موضع گیری سیاسی و اجتماعی خوبی را داشته اند، اظهار داشت: هیچ کوتاهی از سوی جامعه اهل سنت تا کنون در مسائل کشور دیده نشده و خوشبختانه این موضوع در استان خراسان جنوبی از برجستگی بیشتری برخوردار بوده است.

وی با بیان اینکه جامعه اهل سنت در تمامی استان های کشور حضور تاثیرگذاری در عرصه های سیاسی، اجتماعی و مذهبی دارند، افزود: با توجه به اینکه دشمن همواره در صدد این است که نگاه دشمن را به بیرون مرزها نشان دهد اما برادران اهل سنت نگاهشان به داخل مرزها است.

رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان با اشاره به اینکه برادران اهل سنت در استان خراسان جنوبی نیز در درون استان مسائل خود را پی گیری می کنند، بیان کرد: هرگاه شرایط کشور برای جامعه اهل سنت بیان شده حضوری پر رنگ در صحنه های نظام داشته اند.

وی ادامه داد: لازم بود دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان خراسان جنوبی تقویت شود.

تقویت بنای توحید و تقریب بین مذاهب ضروری است

آیت الله سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی نیز در این دیدار اظهار کرد: سوابق نشان می دهد که خوشبختانه زندگی برادران اهل سنت در منطقه در کنار شیعیان مطلوب بوده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از شاخصه های اصلی وحدت بین شیعه و سنی اهل بیت (ع) بوده و هست، افزود: شاعر اهل سنت در شهرستان درمیان با اشعاری که در خصوص ائمه دوازده گانه سروده است این وحدت را به خوبی برای همگان آشکار می کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه چنین شرایطی دشمن را حساس می کند، گفت: امروز دشمن همواره درصدد تفرقه اندازی بین مسلمین است و تاکنون سنگ تمام گذاشته است.

وی با اشاره به اینکه تقویت بنای توحیدی و تقریب بین مذاهب لازم و ضروری است، عنوان کرد: مردم چه شیعه و چه سنی به مرکزی جهت تقویت حفظ جمعی آن ها و آگاهی عمل بر اساس معیارها نیازمند هستند.

true برچسب ها : اهل سنت بیرجند سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۷۹۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح نور با استقبال گسترده مردم اصفهان همراه بود

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: "طرح نور" از همان ابتدا با استقبال گسترده از سوی مردم متدین، شهیدپرور و ولایی استان اصفهان همراه بود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، سردار حمید علینقیان پور در این خصوص گفت: طرح نور با هدف حفاظت از حریم عفاف و حجاب و ارزش های اصیل نظام اسلامی و برخورد قانونی با هنجارشکنانی که به حریم و حرمت ارزش های ایرانی و اسلامی مردم ایران تعدی می کنند، پس از صدور چندین اطلاعیه و تذکر قانونی به صورت رسمی از 25 فروردین در سراسر کشور و از جمله در استان اصفهان به اجرا گذاشته شد که از همان ابتدا با استقبال گسترده از سوی مردم متدین، شهید پرور و ولایی استان همراه بود.

وی با بیان اینکه قاطبه مردم و به ویژه بانوان محترم اصفهان متدین و مقید به رعایت ارزش های اسلامی هستند افزود: حجاب و عفاف هویت و اصالت زن ایرانی، عامل تحکیم بنیان خانواده و امنیت روانی جامعه و واجب شرعی است که خداوند در قرآن کریم به زنان مسلمان توصیه کرده و یکی از خواسته ها و مطالبات اصلی مردم در ابتدای پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تا کنون از حاکمان نظام بود.

فرمانده انتظامی استان اصفهان، بیان کرد: دشمنان نظام اسلامی از همان ابتدای انقلاب دریافتند که اگر بتوانند به این خاکریز و سنگر مهم کشور نفوذ کنند و حجاب را از سر بانوان و دختران این سرزمین بردارند به راحتی خواهند توانست اهداف و نقشه های خود را پیاده کنند و از همین رو به شبیخون فرهنگی علیه نظام اسلامی دست زدند اما همواره در طول این سالها در تقابل با ملت بزرگ ایران شکست خوردند.

وی در خصوص تداوم اجرای طرح نور گفت: اجرای این طرح براساس قانون و وظایف محوله به فراجا و در راستای پاسخگویی به مطالبه اصلی و به حق مردم و مسئولان برای ایجاد امنیت اخلاقی و روانی در جامعه در کنار دیگر ماموریت های امنیتی و انتظامی در قالب ایجابی و تذکری تداوم خواهد داشت و صرفاً در برخی موارد خاص با هنجارشکنانی که به حریم و حرمت قانون و ارزش ایران اسلامی تعدی کنند برخورد قانونی توام با دقت و حساسیت صورت خواهد گرفت و شیطنت های رسانه ای از سوی جریان های معاند و مخالف هیچگونه تاثیری بر عزم و اراده پلیس در اجرای ماموریت قانونی و ذاتی خود نخواهد گذاشت.

سردار علینقیان پور با بیان اینکه طرح نور در 3 حوزه اماکن عمومی، واحدهای صنفی و خودروها اجرایی می شود، خاطرنشان کرد: راهبرد فراجا حفظ نظم و انضباط اجتماعی در تمام ابعاد وعرصه های جامعه است و تاکید ما به ماموران و مجریان طرح نور حفظ حقوق شهروندی و رعایت حرمت افراد و بانوان محترم بوده و به دقت نیز بر نوع رفتار و برخورد آنان نظارت داریم.

وی ضمن تقدیر و تشکر از همکاری دستگاه قضائی و همراهی مردم و مسئولان دستگاه ها با پلیس در اجرای طرح نور گفت: گزارش های میدانی و بررسی های دقیق صورت گرفته نشان می دهد که وضعیت شهر و استان اصفهان از نظر رعایت حجاب و عفاف نسبت به قبل از اجرای طرح مطلوب تر شده و به لطف خداوند و همراهی و همکاری مردم عزیز این وضعیت ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/163

دیگر خبرها

  • مراحل هشت‌گانه تبدیل شدن ایران به ابرقدرت
  • قدردانی از ۸۷ فعال برتر حوزه سلامت خراسان جنوبی
  • اعزام ۲۶ کارگر خراسان جنوبی برای دیدار با رهبری
  • امام گفتند امروز، موضوع‌شناسی هم کار فقیه است!
  • آیت‌الله علم‌الهدی:بنگاه‌داری ‎بانکها آفت بزرگ بازارمسکن است
  • راه حل رفع مشکلات کشور رای به گزینه های توانمند در انتخابات است
  • خدمات آموزشی دانش آموزان عشایر استان بوشهر مطلوب نیست
  • طرح نور با استقبال گسترده مردم اصفهان همراه بود
  • پرداخت ۵۶۷ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال و تولید در خراسان جنوبی
  • تلاش با صلابت و بصیرت سپاه در پاسداری از کیان نظام