Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «امتداد نیوز»
2024-04-30@05:39:53 GMT

همایش بزرگ تجارت ایران و عراق برگزار شد

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۷۹۶۴۲

همایش بزرگ تجارت ایران و عراق برگزار شد

به گزارش سرویس بازار امتداد نیوز، بنابر اعلام بانک انصار، در این رویداد نهاوندیان معاون‌ اقتصادی رییس‌جمهور، یحیی‌ آل‌اسحاق رییس اتاق‌ مشترک‌ بازرگانی ایران و عراق، سعید اوحدی دبیر ستاد توسعه اقتصادی ایران و عراق، ابراهیمی مدیرعامل بانک‌انصار، سفرا و جمعی از معاونان و مشاوران امورصنعت، بانک‌ و بازرگانی دو کشور حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابر اعلام بانک انصار، این همایش با هدف ایجاد نگاهی‌نو به مناسبات بازرگانی، صنعتی و بانکی و جست‌وجوی راه‌کارهای توسعه تعامل و دادوستدهای دوکشور و با سخنان آل‌اسحاق در خصوص امکانات، انتظارات، قابلیت‌ها، مشکلات و راهبردهای توسعه مناسبات آغاز شد.

 در این همایش اوحدی در خصوص شرایط منطقه‌ای، اشتراکات دوکشور و ظرفیت‌های عمده همکاری در بخش‌های مختلف، برنامه‌های پیش‌بینی‌شده برای گسترش همکاری‌ها و برپایی نمایشگاه در بغداد به ارایه مطلب پرداخت.

سپس نهاوندیان طی سخنانی با اشاره به ناکامی‌ دولت‌های استکباری در شکست انقلاب‌اسلامی، هوشمندی مقامات ایرانی و عراقی را در شکست داعش، عاملی برای زمینه‌سازی توسعه مناسبات بازرگانی و اقتصادی دو کشور دانست و ضمن قوی‌تر خواندن ایران و عراق نسبت به گذشته به بازشماری مولفه‌ها، زمینه‌ها و حوزه‌های توسعه همکاری‌های دو کشور پرداخت. 

در این همایش، همچنین معاون وزیر بازرگانی، معاون وزیر صنعت، مشاور ارشد نخست‌وزیر، مشاورعالی رییس‌بانک‌ مرکزی و سفیر عراق در ایران به ارایه دیدگاه خود پرداخته و برخی از ابعاد و زمینه‌های همکاری مشترک دو کشور ایران و عراق را تشریح کردند.

در این رویداد، پنل‌های توسعه تجارت، نفت وگاز، بازرگانی با عراق، روابط بانکی دو کشور و کارگاه‌های ثبت حقوقی کسب‌وکار و نقل‌وانتقالات و انواع خدمات‌ پولی‌واعتباری در سیستم‌ بانکی و صرافی عراق برگزار و اعضای آن‌ها به ارایه دیدگاه‌های تخصصی خود در حوزه‌های مربوط پرداختند.  

لازم به ذکر است که در پایان این همایش، نشان ویژه تجارت ایران و عراق به مدیرعامل بانک انصار اهدا شد. 

انتهای پیام

true برچسب ها : بانک انصار true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۷۹۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریل ذوب آهن اصفهان پشتیبان توسعه تجارت کشور با جهان

نشست خبری علی نصیری معاون بازرگانی ذوب آهن اصفهان با اصحاب رسانه در ششمین نمایشگاه ایران اکسپو، شنبه هشتم اردیبهشت ماه برگزار شد. - اخبار بازار -

علی نصیری معاون بازرگانی ذوب آهن اصفهان با اشاره به اینکه برای اولین بار گواهی انحصاری ساخت داخل ریل توسط این مجتمع عظیم صنعتی از وزارت صمت اخذ شده است،گفت : با افتخار اعلام می کنم کلیه پروژه های ریلی کشور با انواع ریل تولیدی ذوب آهن اصفهان در حال توسعه و پیشرفت است.

وی افزود : ریل سخت نیز به عنوان یک محصول جدید از سبد محصولات ریلی این شرکت تولید و به متروی شهر مشهد تحویل داده شد و سایر متروهای کلان شهرها نیز برای این محصول جدید ضد سایش در حال مذاکره با شرکت هستند.

ریل ذوب آهن اصفهان پشتیبان توسعه تجارت کشور با جهان

معاون بازرگانی ذوب آهن اصفهان تصریح کرد : کلیه کوریدورهای ریلی کشور با ریل ذوب آهن در حال تجهیز است و این رویکرد توسعه تجارت ایران با سایر کشورها را نوید می دهد.

علی نصیری اظهار داشت : معادن کشور نیز در راستای انتقال مواد اولیه به واحدهای فولادی از جمله سایر متقاضیان ریل ذوب آهن اصفهان به شمار می روند. به عنوان مثال در این خصوص قرارداد گل گهر در مرحله تولید قرار دارد.

وی ادامه داد : در کنار صادرات سبد متنوع محصولات فولادی ذوب آهن اصفهان، برای صادرات محصول استراتژیک ریل نیز بازاریابی در کشورهای همسایه و اروپای شرقی آغاز نمودیم.

در زمینه ریل تقاضایی وجود ندارد که توان تولید نداشته باشیم

وی خاطرنشان کرد : با توجه به تقاضای بسیار زیاد برای خرید ریل از ذوب آهن پیش بینی تولید حدود 70 هزار تنی انواع ریل در سال جاری را در شرکت داریم. در زمینه ریل تقاضایی وجود ندارد که توان تولید نداشته باشیم.

با تمام توان پشتیبان طرح نهضت ملی مسکن هستیم

معاون بازرگانی ذوب آهن اصفهان اظهار داشت : در کنار ریل، انواع تیرآهن های بال پهن در سایزهای متنوع نیز در ذوب آهن اصفهان تولید می شود و ما پشتیبانی کامل برای تامین فولاد طرح نهضت ملی مسکن را اعلام نمودیم.

کمیت و کیفیت زغال داخلی عامل واردات زغالسنگ

وی در ادامه به تامین زغالسنگ مورد نیاز برای تولید انواع محصولات فولادی در ذوب آهن پرداخت و گفت : معادن زغالسنگ داخل به لحاظ کمیت و کیفیت پاسخگوی نیاز ذوب آهن نیستند همچنین مجموعه میدکو نیز دیگر فولادی کوره بلندی کشور است که به زغالسنگ نیاز دارد. ذوب آهن اصفهان به دنبال واردات زغالسنگ نیست اما کمیت و کیفیت زغالسنگ داخلی سبب می شود لاجرم بخشی از نیاز خودمان را برای فراهم نمودن ترکیب تولیدی از مسیر واردات تامین کنیم. با انجمن زغاسنگ کشور در این خصوص مذاکرات خوبی را در حال انجام هستیم.

دیگر خبرها

  • گفت‌وگو پیش‌نیاز و ابتدایی‌ترین ابزار تجارت است
  • ریل ذوب آهن اصفهان پشتیبان توسعه تجارت کشور با جهان
  • پنجاهمین نشست بانک توسعه اسلامی در عربستان آغاز شد
  • حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است
  • آفریقا؛ قاره فرصت ها؛ موانع همکاری های تجاری ایران و آفریقا چیست؟
  • حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است/ آماده تعامل هستیم
  • وزیر صمت: با وجود تحریم ۱۵۳ میلیارد دلار تجارت خارجی داریم
  • ۱۵۳ میلیارد دلار؛ حجم تجارت خارجی ایران
  • ما آماده تعامل هستیم، حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است
  • ایران آماده تعامل است/ ۱۵۳ میلیارد دلار حجم تجارت خارجی داریم