Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-05-06@22:28:41 GMT

دستگیری 9 شکارچی غیر مجاز پرندگان+فیلم

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۷۹۷۲۲

‍‍‍‍‍‍

از این شکارچیان دو رشته دام هوایی و 5 موتورسیکلت تندروی غیر مجاز هم کشف شد.

9 صیاد غیرمجاز پرندگان تالاب  گمیشان دستگیر شدند.

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما ، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان های ترکمن وگمیشان گفت: این افراد اعضای 5 باند بودندکه از آنان دو رشته دام هوایی 200 متری و 5 موتورسیکلت تندروی غیر مجاز هم کشف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی بیانی گفت : تعدادی  از پرندگانی که در دام های هوایی گرفتار شده بودند تلف شدند.

شکارچیان دام هوایی را  با ارتفاعی بین 6 تا 10 متر در مسیر پرندگان قرار می دهند و شب ها  با ایجاد سروصدا پرندگان را پرواز می‌دهند و به دلیل دید کم پرنده‌ها در دام گرفتار می شوند.

پرندگان مهاجر آبزی و کنارآبزی، هر ساله از اوایل مهر، مهاجرت خود را از سرزمین‌های شمالی و سیبری آغاز می‌کنند و با طی مسافت 3000 کیلومتر، در تالاب‌های بین‌المللی  گمیشان  ، آجی گل ، آلا گل و آلما گل گلستان و سواحل خزر فرود می‌آیند.

بیانی  ازمردم طبیعت دوست منطقه خواست مانند  سال های گذشته در حفط گونه های ارزشمند پرندگان بومی و مهاجر تلاش کنند.

وی افزود : بامتخلفان براساس قانون برخوردمی شود.

صید غیر مجاز  پرندگان در حالی انجام می شود که دفتر حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان محیط زیست کشور  به سبب احتمال شیوع بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان درفصل مهاجرت ،شکار پرندگان را تا اطلاع بعدی ممنوع کرده است.

دانلود دانلود

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۷۹۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری دو جستجوگر مسلح گنج در گرمدره

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز از شناسایی و دستگیری دو حفار غیر مجاز به همراه ادوات حفاری و سلاح گرم در محوطه شناسایی شده میراث‌فرهنگی در گرمدره خبر داد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ مهدی داور روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت اظهار کرد: با عنایت به اهمیت حفاظت همه جانبه از مواریث تاریخی استان و به ویژه مناطق دارای اولویت و همکاری همه جانبه نیروهای خدوم فراجا و پرسنل یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان البرز، دو نفر حفار غیر مجاز که درصدد حفاری در محوطه شناسایی شده میرات‌فرهنگی در گرمدره بودند، توسط مأموران دستگیر شدند.

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز ادامه داد: تمام ادوات حفاری، یک قبضه سلاح گرم به همراه دو عدد خشاب و مقادیر قابل توجهی فشنگ مربوطه کشف و ضبط شد.

او با اشاره به اینکه تجهیزات کشف شده و متهمین در اختیار مقام محترم قضایی قرار گرفته اند، اظهار کرد: هموطنان گرامی می‌توانند هرگونه تعدی به میراث فرهنگی را به صورت شبانه روزی با شماره تلفن های ۰۲۶۳۲۸۲۹۱۱۸ با فرماندهی یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان البرز در میان بگذارند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: دستگیری متهمان حفاری غیرمجاز دستگیری ۲۹ نفر به دلیل انجام حفاری‌های غیر مجاز

دیگر خبرها

  • پرندگان مهاجر در آب‌گیرهای گرمه فرود آمدند
  • فیلم| فرود پرندگان مهاجر در گرمه خراسان
  • دستگیری دو حفار غیر مجاز مسلح در گرمدره
  • دستگیری ۱۴ شکارچی و متخلف صیادی در مازندران
  • دستگیری دو جستجوگر مسلح گنج در گرمدره
  • کاهش ۳۰ درصدی شمار پرندگان مهاجر
  • حضور ۷ گونه پرنده مهاجر در تالاب بین‌المللی هامون
  • خراسان شمالی میزبان پرندگان مهاجر عبوری است
  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در دورود
  • دستگیری دو گروه شکارچی و صیاد غیرمجاز در پلدختر