Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-18@13:38:11 GMT

توجه به گردشگری به عنوان رکن توسعه مازندران

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۸۱۲۴۹

توجه به گردشگری به عنوان رکن توسعه مازندران

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مازندران نیز در جمع فعالان گردشگری سوادکوه با اشاره به اینکه سفر از حالت لوکس خارج شد و در سبد خانوار قشر متوسط به بالا قرار گرفت، گفت: شاهد افزایش سفر در سطح جهانی هستیم.

وی با بیان اینکه افزایش سالانه سفر در استان مازندران بین 8 تا 15 درصد است، افزود: آمار رشد سفر شب‌اقامت در استان مازندران برای 3 ماه تابستان امسال 8 درصد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهران حسنی از تلاش ستاد خدمات سفر استان و برنامه‌های بخش خصوصی خدمات‌رسان به مسافران را به عنوان یکی از دلایل افزایش سفر در استان دانست و خاطر‌نشان‌کرد: استان مازندران برای توسعه چاره‌ای جز توجه به گردشگری به عنوان رکن توسعه استان ندارد.

 

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۸۱۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمت ۱۳۷ قایق به بیش از ۱۵ هزار گردشگر نوروزی بوشهر

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با بیان اینکه در طرح گردشگری دریایی ۱۳۷ قایق تفریحی فعالیت کردند،گفت: در این طرح به بیش از ۱۵ هزار گردشگر و مسافر نوروزی خدمات ارائه کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، محمد شکیبی‌نسب ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با اشاره به پایان گردشگری دریایی در بنادر استان بوشهر اظهار داشت: طرح گردشگری دریایی در بنادر استان بوشهر همزمان با ایام نوروز آغاز شد و بدون هیچ حادثه‌ای خدمات لازم به جامعه هدف ارائه شد.

وی با اشاره به استفاده 675 هزار و 952 مسافر از طرح گردشگری دریایی در بنادر استان بوشهر گفت: در طرح گردشگری دریایی در بنادر استان بوشهر قایق‌های موتوری بیشترین سهم داشتند و بیش از 70 درصد از مسافران در گردشگری دریایی از قایق استفاده کردند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با  اشاره به بهره‌مندی بیش از 471 هزار نفر از قایق‌های تفریحی در بنادر استان گفت: در طرح گردشگری دریایی نوروزی 94 هزار نفر از جت اسکی، 50 هزار نفر از لنج و 42 هزار و 800 نفر از کشتی مسافری استفاده کردند.

شکیبی‌نسب فعالیت 9 لنج سنتی در بنادر بوشهر، بوالخیر، عامری و رستمی در طرح گردشگری دریایی را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در این طرح 6 کشتی مسافری در بنادر بوشهر و گناوه فعالیت کردند.

وی از فعالیت 30 فروند جت اسکی در قالب 8 باشگاه در طرح گردشگری دریایی نوروزی در بنادر استان خبر داد و بیان کرد: در طرح گردشگری دریایی 137 قایق تفریحی فعالیت کردند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: در طرح گردشگری دریایی پایانه مسافری بین‌المللی بندر بوشهر به بیش از 15 هزار گردشگر و مسافر نوروزی خدمات ارائه کرد و مهمترین دستاورد طرح گردشگری دریایی بنادر استان ارائه خدمات ایمن و بدون حادثه به گردشگران بود.

شکیبی‌نسب با  اشاره به ثبت حادثه در برخی مراکز غیرمجاز گردشگری دریایی استان بوشهر گفت: برخی فعالیت‌های غیرمجاز گردشگری دریایی حادثه‌ای در نوار ساحلی استان بوشهر ثبت کردند که لازم است مردم در هنگام دریافت خدمات گردشگری دریایی به استفاده از مراکز ایمن و مجاز توجه لازم داشته باشند.

انتهای پیام/190

دیگر خبرها

  • توجه ویژه دولت برای رفع عقب ماندگی های بخش آب در مازندران
  • بیش از ۲۶.۶ میلیون نفر از جاذبه‌های گردشگری خوزستان بازدید کردند
  • آماده بودن تعدادی از ماهواره‌ها برای پرتاب
  • برنامه «محفل» و «سال‌نو» شبکه سه در صدر توجه مردم/ افزایش ۲۵-۲۰ درصدی کاربران تلوبیون در ایام نوروز و ماه رمضان + فیلم
  • ۴۷کیلومتر راه‌سازی در منطقه ۲۲ | ۹۳ درصد بودجه شهرداری منطقه به طرح‌های عمرانی اختصاص یافت
  • شناسایی پتانسیل‌های گردشگری آبی و توسعه آن در استان یزد 
  • افزایش محسوس دمای هوا در آسمان مازندران
  • ارائه خدمت ۱۳۷ قایق به بیش از ۱۵ هزار گردشگر نوروزی بوشهر
  • اعتبارات آبرسانی در مازندران ۲۳ درصد افزایش یافت
  • نقش ویژه شرکت توسعه سیاحتی سپاهان برای افزایش ماندگاری گردشگر در اصفهان