Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی اوسط هاشمی چندی دیگر باید کلید استانداری سیستان و بلوچستان را به فردی دیگری بسپارد که بسیاری براین باورند که در مدت حضور او در پنهاورترین استان کشور پیشرفت محسوسی حاصل نشده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون، آبان ماه سال 92 بود که رحمانی فضلی کلید سکانداری پهناورترین استان کشور را به علی اوسط هاشمی سپرد، از همان ابتدا بسیاری از آگاهان و فعالین سیاسی سیستان و بلوچستان با انتقاد از این موضوع بر این باور بودند که کفه سیاسی کاری هاشمی بر فعالیت های عمرانی و خدماتی سنگینی می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امروز و اما بعد از نزدیک به 4 سال حضور اوسط هاشمی در سیستان و بلوچستان بسیاری از گروه های سیاسی اصلاح طلب که از انتصاب هاشمی در سیستان و بلوچستان استقبال کردند، به منتقدان اصلی اوسط هاشمی تبدیل شده اند.
اوسط هاشمی از همان نخستین روزهای کلیدداری در سیستان و بلوچستان با مدیران اتوبوسی خود راهی جنوب شرق شد و نبض پهناورترین استان کشور را با کمک دوستانش به دست گرفت.


عزل و نصب های متعدد، قلع و قمع نیروهای بومی و دست آخر سپردن پست های حساس به افراد نالایق که در بلند مدت زمینه سوء استفاده برخی از این افراد را فراهم آورد باعث شد مردم سیستان و بلوچستان از جابه جایی هاشمی خوشحال شوند.
در این بین اما بسیاری از مسئولین ارشد استان نیز بارها هاشمی را به رفتار تبعیض آمیز متهم کرده و آن را زمینه شکاف قومی و مذهبی در بلند مدت دانسته اند در همین خصوص کریمی قدوسی با بیان اینکه کمیسیون امنیت مجلس از مسئولین اجرایی این استان و شخص استاندار در دولت یازدهم به هیچ عنوان رضایت نداشته اند گفت: بارها این موضوع را بیان کرده ایم، گام های استاندار زمینه تفرقه را به وجود آورده بود، این موضوع جای تردید داشت که اگر این سیاست ادامه پیدا کند مشکلات این منطقه بیشتر شود.
وی ادامه داد: امیدواریم در دولت دوازدهم استانداری توانمند و با سابقه مدیریتی قوی سکان هدایت سیستان و بلوچستان را به عهده بگیرد.


در این بین علیم یارمحمدی نماینده مردم زاهدان نیز گفته است: نظر وزیر کشور مبنی بر این است که استاندار سیستان و بلوچستان تغییر کند.
علی ای حال مرور کارنامه اوسط هاشمی در طول 4 سال سکانداری در سیستان و بلوچستان علاوه بر ثبت زابل به عنوان آلوده ترین شهر جهان، استخدام غیرقانونی بیش از 50 تن در استانداری و واحدهای زیرمجموعه، عزل نیروهای انقلابی، عدم توجه به سیل زدن گان بلوچستان، برافراشتن پرچم آمریکا در چابهار، مسکوت ماندن ده ها و صدها پروژه کلان هیچ ثمری برای محروم ترین استان کشور نداشت.


امروز و در حالی که هاشمی چمدان هایش را برای رفتن از سیستان و بلوچستان برای همیشه جمع می کند، استانداری که بعد از او وارد ساختمان میدان آزادی می شود باید ناتمام های بسیاری را به سرانجام برساند.
این روزها گمانه زنی های فضای مجازی رنگ واقعیت گرفته و به نظر می رسد زمانی قمی در دولت دوازدهم روحانی به سیستان و بلوچستان وارد شود.


البته یارمحمدی نماینده مردم زاهدان با بیان این که زمانی قمی استاندار سابق استان مرکزی از گزینه های اصلی استانداری سیستان و بلوچستان است، گفت: از گزینه های دیگر برای تصدی استانداری می توان به آقایان دانیال ملایی اشاره کرد.
نماینده مردم زاهدان در رابطه با اینکه نظر مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در رابطه با انتخاب محمود زمانی قمی به عنوان استاندار این استان در دولت دوازدهم چیست، گفت: آقای زمانی قمی نمره قبولی را از مجمع نمایندگان گرفته است.
وی در پایان با بیان این که تمام گزینه ها نمره قبولی را از مجمع نمایندگان گرفته اند، گفت: آقای زمانی قمی بالاترین نمره قبولی را گرفته است.


یارمحمدی در پایان گفت: استاندار سیستان و بلوچستان به احتمال زیاد فردا یک شنبه در جلسه هیات دولت معرفی خواهد شد.
ناگفته نماند دانیال ملایی دیگر گزینه مطرح برای تصدی پست استانداری سیستان و بلوچستان است، به هر حال باید منتظر ماند و دید چه کسی موفق می شود در دولت دوازدهم سکان استان استراتژیک سیستان و بلوچستان را به دست بگیرد.
 
انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۸۱۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور میدانی استاندار سیستان و بلوچستان در مناطق درگیر سیلاب

محمد کرمی استاندار سیستان و بلوچستان و جمع کثیری از مدیران استانی و شهرستانی، برای دومین روز متوالی از شروع فعالیت شدید سامانه بارشی با حضور در شهرها، روستاها و بخش‌های مختلف حوزه جنوب، از نزدیک در جریان روند خدمات رسانی به مردم قرار گرفت.

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3070476 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • رئیسی، پیگیر آخرین وضعیت سیل در سیستان و بلوچستان شد
  • پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رییسی
  • تغییر استاندار مازندران تکذیب شد
  • بازدید هوایی استاندار سیستان و بلوچستان از مناطق سیل‌زده
  • پیام وزیر کشور از سیستان: بر سر عهدی که بستیم، هستیم
  • حضور میدانی استاندار سیستان و بلوچستان در مناطق درگیر سیلاب
  • نجات ۷۰ سرنشین ۳ اتوبوس گرفتار سیلاب
  • میزان بارندگی های ۲۴ ساعت گذشته سیستان و بلوچستان اعلام شد
  • خسارت ۱۸۰۰ میلیاردی سیل در جنوب سیستان و بلوچستان
  • جزئیات واژگونی لودر راهداری و فوت ۳ نفر در سیستان و بلوچستان