Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-04@11:22:16 GMT

اربیل مهمترین گذرگاه مرزی خود را از دست می دهد

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۸۱۹۴۸

اربیل مهمترین گذرگاه مرزی خود را از دست می دهد

به گزارش ایسکانیوز به نقل از دیلی صباح، در پی تصمیماتی که دولت ترکیه در آخرین جلسه شورای امنیت ملی این کشور در خصوص مرز خابور در شمال عراق گرفته و عنوان کرده بودند که اقدامات لازم برای انتقال کنترل این مرز از مدیریت اقلیم کردستان عراق به دولت مرکزی عراق را صورت خواهند داد اولین اقدام عملی در این خصوص اتخاذ شده و یک هیات از مامورین کمرگی وابسته به دولت مرکزی عراق به شرناخ آمده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این هیات شب گذشته از طریق خطوط هوایی به شرناخ آمده و در خصوص تحویل مرز خابور و کنترل این مرز حیاتی توسط دولت مرکزی عراق با مقامات ترکیه وارد مذاکره شده اند. نقشه راه برای این اقدام تعیین و براساس آن عمل خواهد شد.
در صورت عملی شدن چنین طرحی، تمام مالیات و مبالغی که به عنوان کمرگ اخذ می شد از اقلیم کردستان عراق گرفته شده و به دولت مرکزی عراق داده خواهد شد. بر اساس اطلاعات به دست آمده درآمد روزانه از این مرز مهم تجاری بالغ بر 2 میلیون دلار می باشد.

بنابر گزارش ها قرار است ارتش عراق عملیات جدیدی را برای ایجاد یک کریدور در مرزهای عراق و ترکیه خارج از مناطق تحت کنترل اقلیم کردستان را شروع کند.

ترکیه اربیل مرز درآمد ورشکستگی

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۸۱۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای ترکیه مبنی بر کشتن ۴۳ تروریست در یک هفته

وزارت دفاع ترکیه از کشتن ۴۳ تروریست طی هفته جاری در عملیات‌های داخل این کشور، شمال سوریه و شمال عراق خبر داد.

براساس گزارش آناتولی، این در یک نشست خبری توسط زکی آق‌ترک، مشاور روابط عمومی و رسانه‌ای وزارت دفاع، روز پنجشنبه ارائه شد.

آق‌ترک گفت: تعداد تروریست‌هایی که از ابتدای امسال در شمال عراق و سوریه کشته شده‌اند به ۸۴۵ تروریست رسیده است.

وی همچنین از دستگیری ۳۶۴ نفر از جمله ۹ تروریست در تلاش برای نفوذ غیرقانونی به ترکیه خبر داد.

منابعی در این وزارتخانه اعلام کردند که نیرو‌های گارد مرزی عراق پایگاه‌هایی را در نزدیکی مناطق عملیاتی ترکیه برای جلوگیری از فعالیت‌های سازمان تروریستی پ. ک. ک ایجاد کرده‌اند.

این منابع ترکیه‌ای اعلام کردند: این فعالیت‌ها با هماهنگی ما در حال انجام است و تلاش‌ها با هماهنگی عراق و کشورمان برای جلوگیری از فعالیت‌های تروریستی پ. ک. ک، تامین امنیت مرز‌ها و حفاظت از جان غیرنظامیان عراقی ساکن در منطقه ادامه خواهد داشت.

این منابع همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر سفر اسامه عسکر رئیس ستاد ارتش مصر به ترکیه، تأیید کردند که این سفر دوره جدیدی از نظر توسعه روابط نظامی و همکاری در حوزه صنایع دفاعی است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • قیمت مهمترین ارزها در بازار تهران/ لیر ترکیه تحت تأثیر چه اتفاقی است؟
  • بارش شدید باران و به راه افتادن سیل در سلیمانیه عراق+فیلم
  • ادعای وزیر دفاع ترکیه درباره حضور پ ک ک در داخل مرزهای ایران
  • گلایه شرکت‌ های ترانزیتی از افزایش هزینه‌ های مرزی و توقف کانتینرها در دوغارون
  • نامه ۵۰ قانونگذار آمریکایی به بایدن و درخواست برای جلوگیری از حمله به رفح
  • نامه ۵۰ قانونگذار آمریکایی به بایدن و درخواست برای توقف حمله به رفح
  • پروژه «جاده توسعه» از آغاز 2025 وارد فاز اجرایی می‌ شود
  • ادعای ترکیه مبنی بر کشتن ۴۳ تروریست در یک هفته
  • بمباران شمال عراق از سوی ترکیه
  • در دیدار روسای گمرکات ایران و عراق چه گذشت؟