Web Analytics Made Easy - Statcounter

بجنورد ایرنا- رئیس اداره عمران و بهسازی شهری خراسان شمالی گفت: امسال تا کنون 51 فقره تسهیلات به میزان یک میلیارد و 850 میلیون ریال برای ساخت و ساز در بافت فرسوده شهری استان پرداخت شده است.

علی همتی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: برای کمک به احیای بافت فرسوده، پرداخت تسهیلات ساخت در این بافت ها در دستور کار است که برای ساخت هر واحد مسکونی در شهر بجنورد 400 میلیون ریال و در سایر شهرها 300 میلیون ریال تسهیلات پرداخت می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی درباره پرداخت تسهیلات برای ساخت مسکن در بافت فرسوده گفت: در سال 93، 155 فقره تسهیلات برای ساخت 157 واحد مسکونی به میزان پنج میلیارد و 410 میلیون ریال پرداخت شده است و در سال گذشته هم 375 فقره تسهیلات به میزان 124 میلیارد و 500 میلیون ریال به متقاضیان داده شده است.
همتی تصریح کرد: در مجموع تا کنون 664 فقره تسهیلات به ارزش 161 میلیارد ریال و 260 میلیون ریال برای ساخت و ساز در بافت فرسوده شهری استان پرداخت شده است.
وی افزود: درباره اقدامات انجام شده در زمینه احیای بافت فرسوده در شهرهای این استان گفت: مطالعه، شناسایی و تصویب محدوده بافت فرسوده شهرهای بجنورد، اسفراین، گرمه، جاجرم انجام شده است.
وی با بیان اینکه برای ساخت مسکن در بافت فرسوده بجنورد، شهرداری تخفیف هایی داده است گفت: این رقم در سال گذشته بیش از یک میلیارد و 970 میلیون ریال بوده است که برای ساخت و ساز در مساحت حدود 13 هزار و 131 مترمربع اعمال شده است.
همتی خاطرنشان کرد: در سال جاری نیز تا کنون تخفیف ها برای ساخت یکهزار مترمربع داده شده است که میزان آن بیش از 130 میلیون ریال گزارش شده است.
رئیس اداره عمران و بهسازی شهری خراسان شمالی تصریح کرد: در مجموع از سال 90 تا کنون بیش از چهار میلیارد و 901 میلیون ریال برای ساخت در مساحت حدود 124 هزار و 647 مترمربع تخفیف داده شده است
وی، تملک و بازگشایی معابر در سه شهر بجنورد، شیروان و اسفراین را از دیگر اقدامات در بافت فرسوده شهری استان عنوان کرد و گفت: تا کنون چهار هزار و 961 مترمربع از معابر در بافت فرسوده در سه شهر مزبور بازگشایی شده است که برای این طرح ها 58 میلیارد و 255 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی ???? @IRNABOJNURD پیگیری کنید.
7185 / 6042 خبرنگار: کبری علی آبادی** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۸۲۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضویت ۵ شرکت دانش بنیان در صندوق بخش کشاورزی خراسان شمالی/کاهش توان مالی صندوق های کشاورزی

ایسنا/خراسان شمالی مدیر عامل صندوق بخش کشاورزی خراسان شمالی از عضویت پنج شرکت دانش بنیان و فناور در صندوق بخش کشاورزی استان خبر داد.

علیدادیان در جلسه تبیین سیاست ها و جایگاه نقش صندوق های کشاورزی که ۷ فروردین ماه برگزار شد، اظهار کرد: از این شرکت ها پنج شرکت دانش بنیان و چهار شرکت نیز فناور بوده است.

وی گفت: این شرکت ها با سرمایه پنج میلیارد تومان به عضویت این صندوق ها درآمده اند و اکنون سرمایه اختصاص داده شده به این شرکت ها بیش از ۱۰ میلیارد تومان است.

وی افزود: صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی در سال ۸۷ با عضویت ۴۷۱ نفر و سرمایه سه میلیارد تومان تشکیل شد که هم اکنون میزان سرمایه این صندوق به ۶۵ میلیارد تومان با ۹۳ نفر عضو رسیده است.

علیدادیان در ارتباط تسهیلات پرداخت شده توسط این صندوق بیان کرد: ۳۱۵ فقره تسهیلات ارزان قیمت با سرمایه ۷۸ میلیارد تومان پرداخت شد.

وی تصریح کرد: تسهیلات پرداختی که جنبه اثربخش نیز داشته ۲۱ فقره با سرمایه ۱۲ میلیارد تومان بوده است.
به گفته وی، این تسهیلات برای خرید میوه شب عید و گوشت جهت تنظیم بازار بوده است.

علیدادیان خاطرنشان کرد: اما تورم موجب شده تا صندوق های کشاورزی ظرفیت و توان مالی خود را از دست دهند.

وی گفت: ما به دنبال آن هستیم تا واسطه ها رو حذف کنیم و با کمک اتحادیه ها در زمینه توزیع نهاده ها و صادرات و واردات محصول اقدام کنیم.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خبرهایی کوتاه ۹ فروردین۱۴۰۳ از شهرستانهای خراسان رضوی
  • پرداخت تسهیلات ساخت، مردم را به بازار مسکن هدایت می‌کند
  • نوسازی بیش از ۶۰۰ پلاک بافت فرسوده در منطقه ۱۷
  • پرداخت ۳۱ میلیارد ریال تسهیلات حمایتی به طرح‌های ملی جوانان در استان اردبیل
  • پرداخت تسهیلات ساخت افزایش مشارکت مردمی در پروژه های نهضت ملی را به همراه دارد
  • مشارکت مردمی در نوسازی بافت‌های فرسوده پررنگ می‌شود
  • ۳ همت تسهیلات توسط صندوق های حمایت از بخش کشاورزی پرداخت شد
  • عضویت ۵ شرکت دانش بنیان در صندوق بخش کشاورزی خراسان شمالی/کاهش توان مالی صندوق های کشاورزی
  • قانون وام ازدواج ، فرزندآوری و مسکن ابلاغ شد
  • رکورد ۱۰ ساله صدور پروانه ساخت در منطقه ۱۰ شکسته شد