Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان از اختصاص بالغ بر 1000 میلیارد تومان تسهیلات از سوی دولت برای اشتغال فراگیر و اشتغال روستائیان کردستان در سالجاری خبر داد.

به گزارش ایلنا، احمد رشیدی در پنجمین‌نشست شورای برنامه ریزی استان با اشاره به 5 بسته اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: اشتغال و توانمندسازی نیروی کار به عنوان یکی از مهمترین این بسته هاست که همواره به عنوان دغدغه مسئولان کشوری و استانی مطرح و مورد تاکید قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رشیدی، ارتقاء مهارت آموزی و اشتغال پذیری- بازاریابی کسب و کار-پیوند بین نیروی کار و بنگاه تولیدی و همچنین تقویت فرهنگ کار و کارآفرینی را ازجمله اهداف این بخش از اقتصاد مقاومتی ذکر کرد.

وی در ادامه با اشاره به طرح کارورزی و مزایا و اهداف این طرح اظهار داشت: این طرح ملی توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با هدف کاهش هزینه های نیروی کار و هدفمندسازی هر چه بیشتر یارانه ها در جهت ارتقاء اشتغال جوانان ارائه و عملیاتی شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان افزود: تاکنون بیش از 10 هزار نفر در کردستان برای طرح کارورزی ثبت نام کرده اند که از این تعداد3462 نفر واجد شرایط شناخته شده اند.

وی با یادآوری اینکه مدت زمان طرح کارورزی 4 تا 6 ماه است، اظهار داشت: بیمه تامین اجتماعی و حداقل دستمزد قانون کار فرد کارورز براساس مدرک تحصیلی او از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پرداخت می شود و صاحبان بنگاه تولیدی هیچ هزینه ای از محل بکارگیری کارورز متحمل نمی شوند.

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۸۳۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از نخبگان جامعه کار و تولید استان قزوین 

کشاورز مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین در این مراسم گفت: شاخص‌های حوزه اشتغال نشان می‌دهد که در استان اتفاق خوبی رقم خورده است.

به گفته کشاورز، نرخ بیکاری استان در فصل زمستان چهار و هفت دهم درصد بود و هم اکنون شاخص‌های کار و تولید متناسب با میزان جمعیت است.

وی اضافه کرد: در حوزه کار و تولید رکن اصلی کارگران هستند و بر ما واجب است تا برای تقدیر از این قشر حداکثر توان خود را بگذاریم.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین بر تقویت فرهنگ کار تاکید کرد و گفت: باید بتوان فضای مناسب تری را در حوزه کار و کارگر فراهم کرد.

کشاورز گفت: مسکن کارگری یکی از اولویت‌های استان است که استان رتبه خوبی در این زمینه دارد.

وی افزود: استان رتبه برتر اشتغال و امنیت را در فضای کسب و کار را دارد و در تلاشیم تا بهتر شود.

به گفته مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، استان قزوین رتبه اول را در پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ دارد.

کشاورز در ادامه بر تقویت انجمن‌های ورزش کارگری و ایجاد بستر‌های مبتنی بر تعاونی تاکید کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • تجلیل از نخبگان جامعه کار و تولید استان قزوین 
  • ضرورت تعامل دولت و مجلس برای رونق تولید و اشتغال
  • لایحه پیشنهادی امنیت شغلی کارگران به کجا رسید؟
  • ۱۳ هزار نفر در شهرستان خلخال تحت پوشش تامین اجتماعی
  • بررسی ۹ هزار پرونده شکایت کارگران در کردستان
  • کاهش ۳ درصدی نرخ بیکاری گیلان
  • بیکاری در کشور تک رقمی شد
  • جوانان باید به دنبال کسب مهارت برای ایجاد شغل باشند
  • ادای احترام جامعه کار و کارگری آذربایجان غربی به شهدا
  • صادرات بیش از ۵ میلیون دلار کالا از تعاونی‌های شهرستان کاشان