Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-19@09:20:35 GMT

واردات موز 40 درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۸۳۵۲۹

واردات موز 40 درصد افزایش یافت

پول‌نیوز - آمار گمرک ایران نشان می‌دهد که واردات موز در سال جاری نسبت به سال گذشته حدود ۴۰ درصد افزایش داشته است.

بر اساس تازه‌ترین آمار گمرک ایران از تجارت خارجی نیمه نخست سال جاری کشورمان، ۳۴۷ هزار تن موز سبز تازه یا خشک کرده به ارزش ۲۶۷ میلیون دلار به ایران وارد شده است. واردات موز در این مدت ۲.۰۲ درصد وزن و ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱۳ درصد از ارزش کل واردات ایران را شامل می‌شود.

این در حالی است که در سال گذشته در همین مدت ۲۴۹ هزار تن موز سبز تازه یا خشک کرده به ایران وارد شده بود که ارزش آن به ۱۹۱ میلیون دلار می‌رسید.

واردات موز در نیمه نخست سال گذشته از نظر وزنی ۱.۵۷ درصد و از نظر ارزشی ۰.۹۴ درصد از کل واردات انجام شده در مدت مذکور بوده است.

به این ترتیب مقایسه میزان واردات موز در شش ماهه نخست سال جاری با مدت مشابه سال گذشته حاکی از آن است که واردات این محصول در سال جاری نسبت به سال قبل چه از لحاظ وزنی و چه از لحاظ ارزشی بیش از ۳۹ درصد رشد داشته است.

این موضوع علاوه بر این که بر افزایش مصرف موز وارداتی در داخل کشور دلالت دارد نشان می‌دهد که قیمت موز وارداتی در طول سال گذشته تاکنون تغییر چندانی نداشته است و چیزی در حدود ۷۶ سنت است.

موزهای وارداتی به ایران در این مدت از کشورهای امارات متحده عربی، ترکیه، اکوادور، سریلانکا، هند و فیلیپین به ایران وارد شده است.

منبع: پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۸۳۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رگبار باران و رعد برق آذربایجان غربی را فرا می گیرد

به گزارش قدس آنلاین، یاسر اشتاد  افزود: طبق الگوهای هواشناسی روز شنبه به صورت موقت بارندگی قطع شده و روزهای یکشنبه و دوشنبه بارشهای رگباری دوباره مناطق را در برمی گیرد.

کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در روز گذشته بارشی در استان گزارش نشده است، گفت: افزایش دما بین ۲ تا سه درجه سانتی گراد نیز برای پایان هفته پیش بینی می شود.

وی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته مرکز استان دمایی بین هشت تا ۲۳ سانتی گراد داشت، افزود: شهرستان تکاب با دمای مثبت یک درجه سرد ترین و شهرستان پلدشت با دمای مثبت ۲۷ درجه سانتی گراد گرم ترین شهر استان ثبت شده است.

متوسط بارش اذربایجان غربی طی سال زراعی جاری تا ۲۵ فروردین ماه حدود ۲۴۶ میلی‌متر بوده که نسبت به زمان مشابه سال زراعی گذشته ۳۳ میلی متر شامل ۱۴ درصد و نسبت به بلند مدت سه درصد افزایش دارد.

بارش ها در شمال استان نسبت به بلند مدت افزایش دارد و بیشترین افزایش در شهرستان ماکو با ۵۳ درصد رشد است.

میزان بارندگی ثبت شده در ماکو ۱۹۳.۶ میلی‌متر است که نسبت به سال زراعی گذشته که ۱۲۵.۶ میلی‌متر بوده ۵۴ درصد و نسبت به بلند مدت ۵۳ درصد افزایش دارد.

بارندگی ها در مرکز آذربایجان غربی، ارومیه ۱۶۶ میلی متر است که نسبت به سال زراعی گذشته ۲۸ درصد افزایش و نسبت به بلند مدت نرمال ۳۲ درصد کاهش یافته است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • افزایش درصد فوتی‌های ناشی از حوادث کار در سال گذشته
  • رگبار باران و رعد برق آذربایجان غربی را فرا می گیرد
  • ۷۵ درصد از حجم مخازن سدهای خراسان شمالی خالی است
  • وزیر ارتباطات: سرعت اینترنت 50 درصد در سال جاری افزایش خواهد یافت
  • واردات ۸۰۰ میلیون دلاری قطعات موتورسیکلت با رشد ۴۰ درصدی
  • افزایش ۳۳ درصدی واردات قطعات و اجزای خودرو و موتور سیکلت
  • افزایش ۸۳ درصدی میزان بارش در نیشابور
  • میانگین بارندگی‌ها در آذربایجان‌غربی ۱۴ درصد افزایش یافت
  • افزایش حجم تخلیه و بارگیری کالا در بندر امام خمینی
  • دستمزد کارگران در سال جاری تغییر می کند؟