Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@15:23:16 GMT

۲۸ شی تاریخی تحویل پایگاه حفاظت از میراث دقیانوس شد

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۸۳۵۸۸

۲۸ شی تاریخی تحویل پایگاه حفاظت از میراث دقیانوس شد

۲۸ قلم شی تاریخی با قدمت دوران پیش از تاریخ و اسلامی شامل کوزه سفالی، لیوان سفالی، پیکره فلزی سکه مسی از سوی افراد بومی به پایگاه حفاظت میراث فرهنگی شهرستان دقیانوس تحویل شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی یگان حفاظت میراث فرهنگی، در راستای انجام ماموریتهای محوله و در نگاهی وسیع تر ، تحقق رسالت سازمانی در مقوله حفاظت بهینه مواریث ارزشمند تاریخی -  فرهنگی ، با ایجاد ساز و کار مشارکتی و بهره گیری از ظرفیت های متنوع اجتماعی به عنوان رویکردی مناسب ، مباحثی چون جلب حمایت های مدنی ، فرهنگ سازی عمومی و تبیین وظائف و ماموریتهای یگان حفاظت از طریق آموزشهای همگانی به عنوان شاخصه برتر اقدامات اجرائی در دستور کار قرار گرفت که  با پیگیری های صورت پذیرفته ، ضمن افزایش مشارکت پذیری لایه های مختلف اجتماعی و نیز ارتقاء دانش عمومی موفقیت های چشمگیری حاصل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این راستا و در اجرای توسعه و تقویت مباحث فرهنگی  اجتماعی و نیز جلب اعتماد عمومی ، از طریق برگزاری جلسات متعدد فرمانده یگان حفاظت استان گیلان با اقشار مختلف مردم ، در مهرماه سال جاری ضمن مراجعه فردی به فرمانداری شهرستان آستانه اشرفیه ، خبر کشف اتفاقی تعداد ۲۸۱ قطعه سکه دوران اسلامی حین عملیات گودبرداری از حاشیه رودخانه اعلام و با حضور پرسنل یگان حفاظت در فرمانداری ، نسبت به تحویل سکه های مکشوفه به نماینده اداره کل استان اقدام شد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۸۳۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش ۵۹ شیء تاریخی به زودی در موزه‌های استان همدان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: ۵۹ شیء تاریخی از سوی یک خانواده ملایری به اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ملایر اهدا شد و پس از تعیین قدمت در مخزن‌های نگهداری و در موزه‌های استان در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

به گفته معصوم علیزاده این آثار تاریخی مربوط به دوره‌های پیش از تاریخ، تاریخی و دوره اسلامی است که پدر مسعود محبی، اهدا کننده این اشیاء، آنها را خریداری و در موزه شخصی نگهداری کرده است.

او همچنین گفت: این اشیاء قدیمی هم اکنون به رایگان در اختیار موزه‌های استان قرار گرفته است و با نام اهدا کننده در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • آثار عیلامی در خطر تعرض است؟
  • روستای فهرج کاندیدای بهترین روستا‌های جهانی گردشگری
  • باند سارقان کابل‌های مترو دستگیر شدند
  • تعطیلی بنا‌های تاریخی استان اصفهان فردا
  • توقیف خودروی تخلیه نخاله در عرصه تاریخی
  • تعطیلی بناهای تاریخی استان در نیمه اردیبهشت
  • مرمت بانیه تاریخی استان مرکزی شتاب می‌گیرد
  • توقیف خودروی تخلیه نخاله روی تپه تاریخی فرخ آباد
  • دستگیری دو نفر به دلیل تخلیه نخاله در حریم یک تپه تاریخی در البرز
  • نمایش ۵۹ شیء تاریخی به زودی در موزه‌های استان همدان