Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

وزیر راه و شهرسازی گفت: شهرسازی ریل پایه همواره مورد توجه ما بوده و نیاز شهرهای جدید در حومه کلان شهرها به ریل بسیار حائز اهمیت و قابل پیگیری است.

به گزارش ایسناو به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، عباس آخوندی در بازدید از شهر جدید بهارستان و در آئین آغاز عملیات ریل‌گذاری متروی این شهر اظهار کرد: 22 سال پیش کلید آغاز بخشی از احداث شهر جدید بهارستان زده شد و امروز خوشحالیم که آن بذر پاشیده به درختی تنومند تبدیل شده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شهرسازی ریل پایه همواره مورد توجه ما بوده و نیاز شهرهای جدید در حومه کلان شهرها به ریل بسیار حائز اهمیت و قابل پیگیری است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به 700 میلیون سفر در سال بین حومه و کلان شهرها تصریح کرد: 45 درصد ترددها بین حومه و کلان شهر انجام می‌شود که ایجاد ریل به منظور بالا بردن سطح کیفی زندگی در این شهرها بسیار با اهمیت است.

آخوندی با بیان اینکه کیفیت زندگی در شهرهای جدید باید بتواند یک استاندارد پیش رویی را نشان دهد، گفت: در زندگی مدرن امروزی که افراد عمدتا در آپارتمان‌ها زندگی می‌کنند فضاهای عمومی مثل مدرسه‌ها می‌توانند نقش بسیار زیادی در بالندگی جوان‌ها داشته باشد و به همین منظور در شهر جدید بهارستان و به صورت پایلوت طرح مدرسه اجتماع محور که شامل امکانات متعدد آموزشی و فرهنگی است و می‌تواند در خارج از وقت آموزش به شهر کمک کند احداث خواهد شد.

هم‌چنین معاون وزیر و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید کشور گفت: بهارستان جزو شهرهای پیشرو در خصوص جذب جمعیت و کیفیت زندگی بوده و طبق آمار 79 هزار جمعیت دارد و رشد جمعیت در آن به گونه‌ای است که پیش بینی می‌شود تا پنج سال آینده با جمعیت 130 هزار نفری مواجه شود.

حبیب الله طاهرخانی اولویت این شهر را متروی بهارستان به اصفهان دانست و اظهار کرد: برای احداث متروی شهر بهارستان 150 میلیارد تومان تاکنون هزینه شده که جهت تکمیل آن 350 میلیارد تومان دیگر اعتبار نیاز است که در صورت تامین مالی تا دو سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به ساخت مدرسه اجتماع محور در این شهر تصریح کرد: احداث این پروژه به صورت پایلوت در بهارستان و به عنوان اولین نمونه در کشور، نمونه منحصر به فردی در سطح ایران است که دارای امکانات و بخش‌های مهم آموزشی و فرهنگی است.

 

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۸۳۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم خوزستان از غزه و عملیات «وعده صادق» حمایت کردند

به گزارش خبرنگار مهر، پیش از ظهر امروز جمعه مراسم راهپیمایی حمایت از عملیات تنبیهی وعده صادق علیه رژیم غاصب صهیونیستی در شهرهای خوزستان برگزار شد.

همچنین این مراسم بعد از اتمام نماز جمعه در شهرهای مختلف خوزستان در حال برگزاری است.

این مراسم در اهواز در مسیر بلوار آیت الله بهبهانی و مصلای مهدیه امام خمینی ره برگزار شده است.

مردم ولایتمدار حاضر در این راهپیمایی با در دست داشتن پرچم‌های ایران اسلامی و فلسطین و با سردادن شعارهایی از جمله مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل، حمایت خود را از غیور مردان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مردم مظلوم غزه اعلام کردند.

کد خبر 6082471

دیگر خبرها

  • مردم خوزستان از غزه و عملیات «وعده صادق» حمایت کردند
  • آغاز آماده سازی زمین های نهضت ملی مسکن در سمنان
  • عملیات اجرایی آماده سازی معابر نهضت ملی مسکن گرمسار آغاز شد
  • انجام همه اقدامات اداری برای تامین مسکن خبرنگاران استان اصفهان
  • بازگشت به خانه در لنز دوربین عکاسان
  • کاخ عالی‌قاپوی اصفهان ۳۰ فروردین تعطیل است
  • آغاز ساخت شهرک مسکونی بونیز جهرم
  • آغاز نوسازی بیش از ۲۶۰ هزار واحد در کشور
  • باند دوم اصفهان به اردستان و کمربندی کمشچه در دست احداث است
  • آغاز نوسازی ۲۶۰ هزار واحد مسکونی در کشور