Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با زادروز ۹۰ سالگی آیت الله محمد بهشتی ویژه برنامه «درخت تناور» سه شنبه ۲ آبان ساعت ۱۸ در خانه موزه شهید بهشتی برگزار می‌شود. به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو؛ برنامه درخت تناور ویژه برنامه زادروز ۹۰ سالگی آیت الله محمد بهشتی با حضور مسئولان سیاسی و فرهنگی کشور، خانواده و یاران شهید بهشتی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این برنامه حجت الاسلام معادی خواه، غلامحسین کرباسچی و دمشقی از اعضای تیم همراه شهید بهشتی، درباره فعالیت‌های فرهنگ سازی، پرورش نیروهای جوان، همچنین در خصوص چگونگی تنظیم و تأمین کتاب‌های مناسب برای مساجد کشور به عنوان یک فعالیت فرهنگی با مدیریت آیت الله بهشتی سخن می‌گویند.

همچنین فرشاد مؤمنی اقتصاد دان و استاد دانشگاه به بررسی تعامل دکتر بهشتی با کمیته جوانان حزب جمهوری می‌پردازد.

برپایی نمایشگاه مجله عروة الوثقی بخش جنبی این برنامه است. آیت الله محمدبهشتی متولد سال ۱۳۰۷ شهر اصفهان است. او از نزدیک‌ترین افراد به آیت الله خمینی بود. نخستین رییس دیوان عالی کشور، سیاست مدار و فقیه، نظریه پرداز مجلس خبرگان قانون اساسی و نایب رییس حزب جمهوری اسلامی بود.

اقتصاد اسلامی، اهمیت شیوه تعاون، بانکداری و قوانین مالی اسلام، توکل از دیدگاه قرآن کریم، خدا از دیدگاه قرآن کریم، نقش آزادی در تربیت کودکان، وظایف انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا در برابر جوانان مسلمان و ویژگی‌های انقلاب اسلامی برخی از تالیفات دکتر بهشتی است. علاقه‌مندان برای حضور در این نشست‌ها می‌توانند به خانه موزه شهید بهشتی به نشانی خیابان دکتر شریعتی، ابتدای خ. شهید وحید دستجردی، خ. صبر، خ. مطهری، کوچه شهیدبهشتی مراجعه یا با شماره ۲۲۲۶۷۲۶۰ تماس بگیرند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۸۴۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محافل فضولی‌خوانی در اردبیل برگزار شود

امیر رجبی امروز در دیدار با اعضای موسسه ادبی حکیم ملامحمد فضولی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل گفت: جای خالی موسسه‌ای فعال در حوزه زبان و ادبیات در استان احساس می‌شد و این جمع وزینی از شعرا و ادبا که برای شکل‌گیری موسسه فضولی گرد آمده امید برای پر شدن آن خلاء را در دل‌ها زنده می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل افزود: نامگذاری این موسسه ادبی به نام حکیم ملامحمد فضولی از محسنات این حرکت فرهنگی است و از ناحیه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از این کار استقبال می‌کنیم و اصرار داریم فضولی‌خوانی در استان اردبیل باید پا بگیرد.

به گفته او، سابقه و صبغه مکتبی ، مرثیه‌ای و آیینی ملامحمد فضولی در خیلی از جنبه‌ها با ما تجانس و تناسب دارد و امیدواریم با فعالیت این موسسه ادبی جلسات و محافل فضولی‌خوانی در این استان برگزار شود.

رجبی گفت: برای تصویب نهایی موسسه ادبی ملامحمد فضولی در این استان همکاری می‌کنیم و با توجه به موسسه بودن این تشکل ادبی و فرهنگی، امکان حمایت مالی از آن را خواهیم داشت تا با تلاش شما شعرا در قالب این موسسه، برنامه‌ها و آئین‌های ادبی و فرهنگی در خور توجهی در استان اجرا شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل تصریح کرد: برنامه‌ریزی و اجرای برخی کارها و برنامه‌های ادبی را به این موسسه واگذار خواهیم کرد و فرایند ثبت نهایی موسسه باید با سرعت پیگیری شود و امیدواریم چاپ مجموعه‌های شعر و کتاب‌های فاخر از موسسه فضولی را شاهد باشیم.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • برگزاری برنامه های تبیینی اندیشه شهید مطهری در هفته معلم
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • ۷ دادگاه علنی برخط در مجتمع قضایی شهید بهشتی تهران برگزار می‌شود
  • برگزاری ۶۰ برنامه فرهنگی در سیستان و بلوچستان
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • دانشگاه فردوسی نخ تسبیح فردوسی دوستان و شاهنامه پژوهان
  • رییس قوه قضاییه: برخی مسائل نیازمند کار فرهنگی و اقناعی است؛ نمی‌توان صرفاً با رویکرد سلبی و امنیتی، در قبال آن‌ها عمل کرد
  • محافل فضولی‌خوانی در اردبیل برگزار شود
  • برگزاری مراسم «آگاه زمان» برای سالگرد شهادت شهیدمطهری