Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار محمدرضا مقیمی رئیس پلیس آگاهی ناجا در حاشیه برگزاری آزمون کارآگاهان و کارآگاه یاران با اشاره به برگزاری آزمون کارآگاهان و کارآگاه یاران پلیس اظهار کرد: پلیس آگاهی خود را ملزم به جذب و به کارگیری کارآگاهان و کارآگاه یارانی شایسته و مبتنی بر دانش و مهارت می‌داند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به اجرای دستورالعمل تطبیق و سطح بندی کارآگاهان و کارآگاه یاران که در خردادماه سال ۹۳ به امضا فرماندهی ناجا رسید، افزود: در جهت تحقق اهداف راهبردی پلیس آگاهی ناجا پیرامون بسط و گسترش فرهنگ کارآگاهی و سرعت بخشیدن به برنامه‌های طرح ریزی شده پلیس آگاهی به منظور تامین منابع انسانی علمی، تخصصی و متعهد با عنوان کارآگاه؛ آزمون کارآگاهی و کارآگاه یاری برنامه ریزی و اجرایی شد.

رئیس پلیس آگاهی کشور با بیان اینکه نحوه جذب و گزینش این گروه از کارکنان برای این پلیس بسیار حائز اهمیت است، تصریح کرد: با گذشت چندین دوره از برگزاری این آزمون با بهره مندی از تجربیات حاصل شده از دوره‌های قبل تمام سعی بر این است که ان شاءالله آزمونی خوب، مناسب، علمی و فنی را برای انتخاب کارآگاهان آینده پلیس برگزار کنیم.

وی ادامه داد: در راستای اجرای این آزمون کمیته تعیین منابع جهت مطالعه داوطلبان تشکیل و با بهره مندی از تجربیات رده‌های تخصصی منابع مورد نیاز انتخاب و جهت بهره برداری دواطلبان به پلیس‌های آگاهی سراسر کشور اعلام شد.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه متناسب بودن، علمی بودن و در دسترس بودن منابع مورد توجه قرار گرفته است، گفت: بخش اعظمی از منابع بر روی سایت قرارگاه جهادی ارتقای تربیت و آموزش پلیس آگاهی ناجا بارگذاری شده بود.

وی افزود: در ادامه توسط مرکز امور کارآگاهی طی مکاتبات و فراخوان‌های صورت گرفته فهرست داوطلبان و متقاضیان شرکت در آزمون فوق اخذ و پس از نهایی شدن و بررسی شرایط داوطلبی فهرست واجدان شرایط تهیه و به مجتمع آموزشی انصار الحسین (ع) پلیس آگاهی ناجا ارسال شد.

سردار مقیمی در توضیح آزمون عمومی گفت: کارکنان واحد‌های عملیاتی پلیس آگاهی، کارکنان تشخیص هویت و اطلاعات جنایی با رسته آگاهی که حداقل به مدت ۲ سال در مشاغل اجرایی و پشتیبانی عملیات و در فرآیند رسیدگی به پرونده به عنوان متصدی پرونده و یا هدایت کننده ستادی و عملیاتی به طور مستقیم و مستمر نقش داشته باشند، می‌توانند در آزمون کارآگاهی و کارآگاه یاری شرکت کنند.

وی نمره قبولی در این آزمون را ۷۵ عنوان کرد و گفت: داوطلبان بعد از قبولی در این آزمون باید نسبت به تست آمادگی جسمانی و کسب نمره تیراندازی که حداقل نمره ۷۰ است اقدام کنند؛ که پس از طی این مراحل و کسب امتیازات لازم در هر مقطع به کسب رتبه کارآگاهی و یا کارآگاهی یاری نائل خواهند شد.

سردار مقیمی در ادامه اظهار داشت: کمیته طراحی سوالات با بهره مندی از اساتید مجرب پلیس آگاهی که مدرس دانشگاه‌های برون و درون سازمانی هستند و دارای رتبه علمی و تجربیات بسیار در حوزه‌های اجرایی و عملیاتی هستند، شکل گرفته است.

وی تصریح کرد: سوالات در سطح گسترده در حوزه‌هایی همچون جنایی، سرقت، اطلاعات جنایی، پشتیبانی عملیات، مصاحبه و بازجویی، حقوقی و سایر موارد مورد نیاز طراحی شد و بعد از آن طی دو مرحله بررسی و بازنگری توسط اعضای کمیته تشخیص و انتخاب سوالات، تعداد ۱۰۰ سوال به عنوان سوالات منتخب جهت تهیه دفترچه آزمون انتخاب شد.

رئیس پلیس آگاهی ناجا خاطرنشان کرد: ابلاغیه‌ها و بخشنامه‌های متعددی با توجه به رخداد‌های جدید و طرح موضوعات جدید و همچنین با توجه به معایب و ایرادات موجود در آزمون‌های سال‌های گذشته تهیه و جهت برگزاری هر چه بهتر آزمون به پلیس آگاهی فرمانده انتظامی سراسر کشور ارسال شد.

وی با بیان اینکه جهت اجرای این آزمون همکاران ما زحمات بسیاری کشیده اند، گفت: امیدواریم با توجه به سطح بالای این آزمون افرادی بتوانند به جرگه کارآگاهی وارد شوند که به امید خدا راهگشا در مسیر مبارزه، مقابله و کشف جرم باشند و بتوانند خادمانی خوب و حرفه‌ای و امین برای مردم شهید پرور میهن اسلامیان باشند.

سردار مقیمی در ادامه یادآور شد: کسب رتبه پنجمی در شاخه‌های مختلف کارآگاهی شروع یک حرکت بزرگ برای افسران تحقیق و پرونده بگیر پلیس آگاهی سراسر کشور خواهد بود و بعد از آن این کارآگاهان که در ابتدای راه قرار دارند و باید خود را با کسب تجربیات متعدد و ارتقای توان علمی، تخصصی خود را برای رتبه‌های بعد ۴،۳،۲ و ۱ آماده کنند.

وی با بیان اینکه نمایندگان پلیس آگاهی ناجا در سراسر کشور به عنوان ناظر بر روند برگزاری آزمون نظارت داشتند، تصریح کرد: این آزمون به صورت همزمان با همکاری و تعامل تمامی معاونت‌های تربیت و آموزش استانی در ساعت ۱۰ آغاز و در ساعت ۱۱:۴۰ خاتمه یافت.

وی در خصوص مزایای کارآگاهان و کارآگاه یاران گفت:اعطای ارشدیت‌های تشویقی در هر رتبه از حداقل ۶ ماه تا حداکثر یک سال، پرداخت پاداش حتی رتبه کارآگاهی به صورت ماهیانه و اعمال در فیش حقوقی، اعطای اولویت در کسب مشاغل سازمانی و امور آموزشی تحصیلی از جمله این مزایا است.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: هدف ما ارتقای دانش تخصصی، ایجاد انگیزه وتقویت آن در کارکنان، به ظهور رساندن قابلیت ها، خلاقیت ها، توانمندی‌های فردی، تجربی و ارتقای توان سازمانی در جهت اهداف پلیس آگاهی است.

وی با اشاره به برنامه‌های آتی این پلیس در راستای ارتقای کارآگاهان و کارآگاه یاران بیان کرد: در روند جذب کارآگاهان و کارآگاه یاران سعی شده با رعایت موازین قانونی و شرعی از اجحاف حق کارکنان و یا دستیابی افراد ناشایست به این رتبه جلوگیری شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۸۴۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری عاملان قتل مرد همسایه به‌دلیل پمپ ساختمان

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار علی ولیپور گودرزی رئیس پلیس آگاهی پایتخت اظهار کرد: ساعت ۱۳:۳۰ روز بیستم فروردین‌ماه، کارکنان انتظامات یکی از بیمارستان‌های تهران از طریق تماس تلفنی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مرگ مشکوک مرد میانسالی را روی تخت بخش اورژانس، گزارش کردند.

وی افزود: با اعلام این خبر، تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی وارد سردخانه بیمارستان شدند و جسد مردی حدوداً ۶۰ ساله را مشاهده کردند که احتمالاً به‌خاطر ضربه بر سرش به قتل رسیده بود، بررسی‌های اولیه نیز نشان می‌داد که متوفی ساعتی قبل با همسایه‌های ساختمانی که داخل آن زندگی می‌کرده درگیر شده است.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: پسر متوفی در جریان تحقیقات ابتدایی جنایی ماجرا را این‌طور توضیح داد، ما در طبقه دوم ساختمان زندگی می‌کنیم و همسایه در زیرزمین اما به‌خاطر اینکه فشار آب برای خانه ما کم بود قرار شد شریکی یک پمپ بخریم که روز حادثه به‌دلایلی اختلافی میان ما ایجاد شد و در ادامه با ساکنان طبقه دوم که ۴ نفر بودند درگیر شدیم و در جریان این نزاع پدرم از ناحیه سر هدف ضربه قرار گرفت و پس از احساس درد به کام مرگ فرو رفت.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ متذکر شد: به‌دنبال دریافت این اطلاعات، کارآگاهان خیلی زود ۴ مرد جوان را بازداشت کردند اما آنها در بازجویی‌های مقدماتی منکر وارد کردن ضربه به سر متوفی در جریان این درگیری مرگبار شدند.

سردار گودرزی گفت: پس از پایان تحقیقات میدانی در بیمارستان و ساختمان موردنظر، کارآگاهان مأموریت یافتند با اقدامات فنی تحقیقات خود را در رابطه با این پرونده ادامه دهند.

وی خاطرنشان کرد: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضائی جسد مرد میانسال برای تعیین علت تامه فوت به پزشکی قانونی منتقل شد و متهمان جهت روشن شدن زوایای پنهان پرونده در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند.

کد خبر 6081009

دیگر خبرها

  • قتل خونین پسر تهرانی در درگیری خیابانی
  • دستگیری قاتل زن ۴۵ ساله اراکی در شازند
  • قتل در اراک، دستگیری قاتل در شازند
  • دستگیری قاتل در کمتر از ۳ ساعت در دهلران 
  • دستگیری قاتل در کمتر از ۳ ساعت در دهلران
  • درگیری بر سر فشار آب یک ساختمان؛ یک نفر کشته شد
  • قتل مرد همسایه به‌خاطر پمپ ساختمان
  • دستگیری ۲ قاتل اجاره‌ای 
  • دستگیری عاملان قتل مرد همسایه به‌دلیل پمپ ساختمان
  • دستگیری ۲ قاتل اجاره‌ای در تهران