Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حمیدرضا دهقانی مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای فارس گفت: اجرای طرح تعادل بخشی و پر کردن چاه‌های غیر مجاز ادامه دارد و تعطیل نشده است، مشکل اصلی دراجرای این طرح در سال جاری مسایل اعتباری بوده است.

وی افزود: اخیرا ۱۳۵ میلیارد ریال اعتبار به اجرای این طرح در استان فارس اختصاص یافته و در نیمه دوم سال طرح شتاب بیشتری خواهد گرفت و سه هزار حلقه چاه تا آخر امسال پُر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دهقانی تعداد زیاد چاه‌های پروانه دار را نیز برای منابع آب مشکل آفرین دانست و گفت: بر اساس آمار موجود ۱۵.۵ درصد از چاه‌های مجاز و پروانه دار کشور دراستان فارس وجود دارد، در حالی که پنج درصد از چاه‌های غیر مجاز کشور دراین استان است، بنابراین باید برداشت‌های مجاز را نیز برای حفاظت بیشتر از منابع آب کنترل کرد.

وی بیان کرد: نصب کنتور هوشمند از جمله راهکار‌های کنترل برداشت در این چاه‌ها است، از ۳۶ هزار چاه برقی دراستان فارس برای حدود ۱۲ هزار چاه کنتور نصب شده است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای فارس ادامه داد: در پروانه این چاه‌ها ساعت کارکرد درج شده، اگر یک چاه بیش از ساعات مجاز برداشت کند می‌توان برق چاه را قطع کرد.

دهقانی درباره کشت بی رویه شلتوک در استان فارس گفت: کشت جایگزین را به جای کشت شلتوک توصیه می‌کنیم، برای جایگزینی کشت شلتوک و ذرت باید چاره اندیشید، متاسفانه هنوز کشت شلتوک دراستان فارس بی رویه است.

وی با بی رویه خواندن کشت شلتوک در منطقه کامفیروز استان فارس گفت: امسال حدود ۶ هزار هکتار شلتوک در این منطقه کاشته شده است، سطح کشت نسبت به سال قبل کاهش یافته، ولی همین مقدار کاشت هم، چون از آب‌های زیر زمینی تغذیه می‌شود می‌تواند آسیب زا باشد.
انتهای پیام/ر

پلمپ سه هزار حلقه چاه در فارس

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۸۴۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب مطب غیر مجاز مداخله گر در زمینه پوست، مو و زیبایی در قم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، به دنبال ثبت شکایت مردمی در خصوص فعالیت افراد سودجو در زمینه لیزر پوست، تزریق ژل، بوتاکس‌ و ... با سوء استفاده از پروانه طبابت پزشک عمومی و در قالب مطب، از محل فوق بازدید به عمل آمد.

با توجه به ایجاد موسسه غیر مجاز و احراز تخلف شامل رویت تجهیزات، دارو و حضور بیمار، محل مطب پلمب شد.

همشهریان در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی و درمانی می‌توانند با شماره ۱۹۰ تماس گرفته و گزارش دهند.

دیگر خبرها

  • خستگی و سرعت غیر مجاز دو عامل تصادفات پایتخت
  • گذرگاه های غیر مجاز ریلی راه آهن جنوب جمع آوری شد + عکس
  • بازدید دادستان ملایر از کارگاه های غیر مجاز
  • طرح طرد اتباع غیر مجاز در شهرستان ملارد
  • شناسایی بیش از ۴ هزار انشعاب غیر مجاز آب در همدان
  • ۱۷۹ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در استان بوشهر شناسایی شد
  • بافت قالی برای امور عام المنفعه در همت آباد
  • پلمب مطب غیر مجاز مداخله گر در زمینه پوست، مو و زیبایی در قم
  • پلمب مرکز غیر مجاز زیبایی در قم
  • توقیف دستگاه حفاری غیر مجاز در جهرم