Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار گیلان با بیان اینکه خوشبختانه اراده برای حل مشکل پسماند در استان وجود دارد افزود: نیاز است سرعت عمل‌مان را در جهت تحقق این مهم افزایش دهیم.

به گزارش ایلنا از رشت، مصطفی سالاری در سومین نشست کارگروه پسماند که در سالن شهید انصاری استانداری برگزار شد با بیان اینکه در مطالعات ارائه شده 7 سایت پسماند زباله در سراسر استان در نظر گرفته شده که سیستم کمپوست نیز در آنها مستقر خواهد شد گفت: از این تعداد در 3 نقطه در  شرق، محدوده میانی و غرب استان سیستم زباله سوز مستقر خواهد شد تا بتواند سراسر استان را در این بخش پوشش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 سالاری با بیان اینکه اولویت‌بندی در میان این سایت‌ها، در نظر گرفته‌شده تا شاهد اجرای سریع‌تر آن باشیم افزود: باید با بهره‌گیری از منابع ، اعتبارات دولتی، سرمایه‌گذارانی که سوابق کاری موثر و کافی داشته و مشارکت بخش خصوصی این سایت‌ها اجرایی شود .

نماینده عالی دولت در گیلان وضعیت پسماند را در کشور و استان مطلوب ندانست و افزود: تصمیم گیران ملی نیز بر این امر واقف هستند .

استاندار گیلان با بیان اینکه  قطعاً حل مشکلات پسماند از دغدغه‌های جدی ما است که باید با همت جمعی در جهت رفع این مشکل گام برداریم : در جاهایی که نیازمند اخذ مجوز، انتخاب سرمایه‌گذار و تأمین منابع مالی است تقسیم کاری لازم صورت گرفته تا کار را با سرعت خوبی به پیش ببریم.

 سالاری با بیان اینکه خوشبختانه اراده حل مشکل پسماند در استان وجود دارد افزود: نیاز است که سرعت عمل را در جهت تحقق این مهم افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه براساس آمارهای ارائه شده که کمی متفاوت است در پیک حضور میهمانان و گردشگران در استان تولید زباله به 2 هزار و 200 تن در روز نیز رسیده است افزود: آمارهای این بخش باتوجه به اینکه مبنای تعیین تعداد سایت‌ها و ظرفیت کارخانه‌ها خواهد بود باید دقیق‌تر استحصال شود.

نماینده عالی‌دولت در گیلان خواستار ارائه آمارهای واقع بینانه در این بخش شد و افزود: برمبنای این آمارها هزینه کردها ، سرمایه‌گذاری ، اختصاص اعتبارات و منابع شکل خواهد‌گرفت.

 سالاری وضعیت فعلی پسماند را وضعیت قابل قبولی ندانست و افزود: در صورت احداث زباله سوز در تمامی نقاط استان می‌توان کمتر از 10 درصد و با تکنولوژی پیشرفته تا 5 درصد این مقدار زباله را  دفن و تا 95 درصد آن را تبدیل کرد .

استاندار گیلان بر ضرورت تفکیک زباله از مبدأ نیز تأکید کرد و افزود: پیمانکاران حمل زباله شهرداری‌ها را می توان با دیدن شرایط تشویق و تنبیه در شرایط پیمان و اسناد مناقصه و با زبان تجاری سازی در جهت تفکیک زباله از مبدأ تشویق کرد .

وی با بیان اینکه باید برای سایت‌هایی که جمعیت بیشتری را تحت پوشش خود قرار می‌دهند پیشگام باشیم افزود: قائل شدن اولویت در سایت‌های 7 گانه و نتیجه رسیدن آنها مشوقی برای سایت‌های بعدی خواهد شد و در مراحل احداث این سایت‌ها نباید مردم اذیت شوند.

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۸۴۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۵۰ میلیارد تومان به پسماند گیلان

اسدالله عباسی، استاندار گیلان در دیدار با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر رشت از اختصاص ۵۰ میلیارد تومان دیگر به مشکلات پسماند این استان خبر داد و گفت: تصفیه‌خانه فاضلاب رشت در دست انجام و عملیات اجرایی در منطقه فخب و سیاه اسطلخ با سرعت خوبی در حال انجام است.

او با تأکید بر تسریع در روند ساخت تقاطع غیرهمسطح در ۵ نقطه رشت افزود: ساخت این تقاطع‌ها یک اقدام جهادی است که بخش اعظمی از مشکلات ترافیک در رشت را برطرف می‌کند.

استاندار با بیان اینکه در خصوص ترافیک در منطقه مصلی و چند نقطه دیگر باید اقدام فوری انجام شود، تصریح کرد: در خصوص کنار گذر‌های رشت و خصوصا مسکن مهر این شهر باید کار‌های کارشناسی انجام شود.

عباسی با اشاره به انجام لایروبی رودخانه‌های رشت گفت: بخشی از آلودگی رودخانه‌های زرجوب و گوهررود مربوط به آب‌های سطحی و فاضلاب خانگی است که طرح‌ها در این ارتباط نیز آغاز شده ضمن اینکه لایروبی در ۵ نقطه این رودخانه‌ها از سوی شهرداری رشت در حال انجام است.

بازدید استاندار گیلان از اجرای پروژه‌های غیرهمسطح رشت

او همچنین به همراه مدیران شهرداری رشت از ۵ پروژه تقاطع غیرهمسطح در دست ساخت این شهر (طرح میثاق) در میدان امام حسین (ع)، نیروی دریایی، حمیدیان، باهنر و رودباری بازدید کرد و از نزدیک در جریان روند اجرای آنها قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • اختصاص ۵۰ میلیارد تومان به پسماند گیلان
  • احداث تقاطع‌های غیر همسطح رشت با سرعت در حال اجرا است
  • مسوولان برای مشارکت مردم در تولید طرح بدهند
  • سایت پسماند سراوان، درد بی درمان گیلان/ از جمع آوری سطل‌های زباله تا بحران زباله در آینده نزدیک + فیلم
  • مشارکت برای کاهش پسماند‌های پلاستیکی
  • زباله‌سوز ۶۰۰۰ تنی به تهران می‌آید
  • سطل‌های زباله در تهران هوشمند می‌شود
  • امضا پیش قرارداد زباله‌سوز ۶ هزار تنی در اردیبهشت ماه
  • پیش قرارداد زباله‌سوز ۶ هزار تنی اردیبهشت ماه امضا می‌شود
  • قم موفق‌ترین کلان‌شهر کشور در حوزه پسماند؛ کاهش میزان دفن مستقیم به صفر