Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش امتداد نیوز، علیرضا نصر اصفهانی، نائب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان پیش از ظهر یکشنبه در بخش تذکرات در نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به برگزاری همایش تجلیل از نمونه‌های ترافیکی و رانندگان و راکبان قانونمند ضمن تجلیل از برگزاری این همایش اظهار داشت: از تمام دستگاه‌هایی که با امور عمومی مردم در ارتباط هستند، درخواست می‌کنم که عامل تشویق را در اصلاح روندهای موجود مدنظر قرار دهند تا در کنار اعمال قوانین و انجام تنبیهات به نقش محوری تشویقات نیز توجه شود و با حداقل هزینه های مالی و اجتماعی شاهد اتفاقات خوبی در ارتقای فرهنگ شهروندان در عرصه‌های مختلف باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با اشاره به اینکه مهلت استفاده از پروانه‌های ساختمانی پنج سال است و قانونگذار تاکید دارد که مالکین در موعد مقرر نسبت به اتمام ساختمان خود با هر متراژی اقدام کنند، ابراز داشت: این در حالی است که متاسفانه در اصفهان ساختمان‌هایی مشاهده می‌شود که سالیان سال است بنا به هر دلیلی معطل مانده و نیمه کاره رها شده و منجر به بدمنظری شهر شده است.

لزوم نصب تابلوهای هشدار دهنده روشن کردن آتش در ناژوان

نائب رئیس شورای شهر اصفهان با بیان اینکه شهرداری باید ضمن شناسایی این قبیل ساختمان‌ها در مناطق ۱۵گانه اصفهان و بررسی علل و عوامل این تعلل ضمن اخطار به مالکین چنانچه موانعی از سوی مدیریت شهر ایجاد شده هر چه سریعتر مرتفع تا کار این پروژه ها به سرانجام برسد، ادامه داد: با این روش می توان نسبت به سر و سامان دادن بخش ساخت و ساز اقدام کرد.

وی به روشن کردن آتش در محدوده ناژوان نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به سردی و برودت هوا در روزهای آینده پارک طبیعی ناژوان در معرض روشن کردن آتش توسط برخی از شهروندان قرار می‌گیرد که این امر منجر به افزایش آلاینده‌های زیست محیطی و آزار و اذیت شهروندان به ویژه افرادی که در مجاورت این منطقه زندگی می‌کنند، می‌شود.

نصر اصفهانی نصب پیام های هشدار دهنده در ناژوان را امری تاثیرگذار عنوان کرد و گفت: از این رو از مدیریت ناژوان درخواست دارم تا این نوع اقدامات را در دستور کار قرار دهند.

انتقاد از روند انتخاب مدیرکل محیط زیست اصفهان در جلسه علنی شورا

کوروش محمدی، عضو شورای شهر اصفهان نیز در ادامه این جلسه با انتقاد از روند انتصاب مدیرکل محیط زیست استان اصفهان اظهار داشت: با توجه به شرایط حساس و فوق حساس شهر اصفهان به لحاظ مسائل زیست محیطی از رئیس سازمان محیط زیست کشور در خواست می‌شود که علت عدم هماهنگی وی در انتصاب با مدیر کل محیط زیست اصفهان بدون هماهنگی با نمایندگان اصفهان، استاندار و فعالان زیست محیطی را بیان کنند.

وی در ادامه با طرح سوالی در خصوص چرایی فرق قائل شدن بین هنرمندان برای برپایی گالری نیز اضافه کرد: باید تلاش شود تا به همه هنرمندان در اصفهان به یک دید نگاه شود.

لزوم زیباسازی ایستگاه های مترو شهر اصفهان

فریده روشن، رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر اصفهان نیز در ادامه این جلسه علنی با بیان اینکه در کشورهای همسایه که از لحاظ فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و موارد دیگر از کشور ما عقب‌تر و امروز شاهد هستیم که با سرعتی شتابان همگام با دیگر دولت ها، کرسی های وزارت جوانان و زنان تصدی می کنند و مدیریت دولت ها را به دست می گیرند، اظهار داشت: فضایی که در کشور ما نیز با این همه منابع وسیع جوانان و زنان توانمند می‌تواند وجود باشد که با توجه به این موضوع مسئولان باید عزمی جدی تر در این زمینه داشته باشند.

وی با اشاره به ضرورت طراحی ایستگاه‌های مترو در حد و اندازه شهر اصفهان تصریح کرد: ایستگاه مترو مسکو با به کارگیری ترکیب هنر مجسمه‌سازی، نقاشی و معماری کاخ گونه اش یکی از زیباترین ایستگاه های مترو جهان است.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر اصفهان اضافه کرد: با توجه به این موضوع و ضمن تشکر از زحمات مسئولان مترو باید در این زمینه تذکر داد که در طراحی ایستگاه‌های مترو به این نکته توجه داشته باشند که مدت مدیدی است که در اصفهان هیچ زیبایی به شهر اضافه نشده است.

true برچسب ها : اداره کل حفاظت از محیط زیست اصفهان شورای شهر اصفهان علیرضا نصر اصفهانی فریده روشن کوروش محمدی true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۸۴۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از ۱۱ جایگاه سوخت تا پایان تابستان امسال در تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، ۲۲ آوریل مصادف با ۲ اردیبهشت در تمام دنیا به عنوان روز جهانی زمین پاک شناخته می‌شود تا یادآور این نکته باشد که همه ما باید به فکر حفظ و نگهداری سیاره خود باشیم.

در راستای گرامیداشت این روز، مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران اقدامات این شرکت را در راستای حفظ محیط زیست تشریح کرد.

سعید بیگی با بیان اینکه اقدامات زیست محیطی شرکت ساماندهی به دو بخش اصلی تقسیم می‌شود، گفت: بخش اول اقدامات نظارتی شرکت است که در قالب اجرای بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری در حیطه فعالیت‌های صنفی انجام می‌شود. بر اساس این بند از قانون، شهرداری موظف به جلوگیری از مزاحمت مشاغل و کسب و کارهایی است که با انتشار دود باعث آلودگی هوای شهرها می‌شود.

وی افزود: شرکت ساماندهی با نظارت و مراقبت در وضع دودکش‌های اماکن و کارخانه‌ها با اتخاذ تدابیری همچون تعطیلی و انتقال واحد آلاینده از بروز آلودگی در شهرها جلوگیری می‌کند. در همین راستا اجرا و یا بهبود سیستم‌های کنترل آلودگی در برخی از صنایع از جمله کارخانجات سایپا، زمزم، خوشگوار، بستنی پاک، لبنیات پاک و گروه صنعتی بهشهر نیز پیگیری شده است.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر با بیان اینکه بیش از ۵۴۰ پرونده شکایتی و یا اطلاعیه در خصوص مزاحمت‌ها و آلودگی‌های مشاغل بررسی شده است، خاطرنشان کرد: از پرونده‌های بررسی شده، برای حدود ۳۵۰ فقره رأی کمیسیون بند ۲۰ صادر شده است.

بیگی درباره پیگیری و اجرای آرا صادره واحدهای صنفی آلاینده تصریح کرد: اجرای آرا واحدهای دارای رأی و صدور رأی برای واحدهای فاقد رأی در رسته‌های ضایعات فروشی در سطح شهر تهران پیگیری شد. همچنین درباره واحدهای کارواش هم برای کنترل خروجی فاضلاب این واحدها در راستای کاهش آلودگی آب سطحی و زیرزمینی و خاک، اقدامات لازم برای پیگیری و صدور آرا بند ۲۰ انجام شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اقدامات توسعه‌ای بخش دیگری از اقدامات زیست محیطی شرکت است، اظهار کرد: شرکت ساماندهی اقدام به ساخت ۱۵ جایگاه سوخت کوچک مقیاس با اولویت مناطق بدون پمپ بنزین کرد و تاکنون ۴ جایگاه به بهره‌برداری رسیده و ۱۱ جایگاه دیگر نیز تا پایان شهریور به مرحله بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر درباره اهمیت زیست محیطی ایجاد جایگاه‌های سوخت بیشتر در شهر عنوان کرد: این اقدام می‌تواند با کاهش مدت پیمایش شهروندان برای رسیدن به جایگاه سوخت و کاهش زمان توقف در صف‌های طولانی برای سوخت‌گیری کمک شایانی به حفظ محیط‌زیست و کاهش آلودگی هوا کند.

بیگی در ادامه بیان کرد: یکی دیگر از اقدامات توسعه‌ای شرکت، ایجاد تصفیه‌خانه پساب بازار پرندگان است که با به‌کارگیری آن، علاوه بر کاهش آلودگی، امکان استفاده مجدد از پساب برای آبیاری فضای سبز، کاهش مصرف و استفاده بهینه از آب فراهم می‌شود.

به گفته وی، برای رعایت هرچه بیشتر ملاحظات محیط زیستی در بازار پرندگان، نماینده اداره حفاظت محیط زیست تهران در این مجموعه مستقر شده تا تعاملات لازم برای بهبود شرایط زیست محیطی انجام شود.

بیگی همچنین به انعقاد تفاهم‌نامه با اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در راستای اجرای برنامه چهار ساله چهارم شهرداری تهران اشاره کرد و افزود: برگزاری دوره آموزشی و عملی برای رؤسا و کارشناسان ساماندهی مناطق ۲۲ گانه جهت افزایش سطح اطلاعات و آشنایی با سیستم‌های کنترل آلودگی و همینطور دوره‌های آموزشی برای اصناف و ادارات ساماندهی سایر شهرها در موضوعات بند ۲۰ مثل تبریز، ساری، رشت، بروجرد، اراک، شیراز و … نیز از دیگر اقدامات شرکت ساماندهی برای حفظ محیط زیست بود.

وی در پایان از انتشار ۳ جلد کتاب آموزشی در خصوص موارد مرتبط با بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها خبر داد و اظهار کرد: «گردش کار بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها»، «تمهیدات تخصصی» و «ملاک عمل ساماندهی مشاغل و اصناف» عناوین این سه کتاب بود که به منظور بهبود و کاهش مزاحمت‌ها و آلودگی‌های زیست محیطی و به همت شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر منتشر شد.

کد خبر 6085785

دیگر خبرها

  • آیین نامه طبیعت‌گردی ابلاغ شد/ آفرودسواران ساماندهی می‌شوند
  • آیین‌نامه طبیعت‌گردی ابلاغ شد/ آفرودسواران ساماندهی می‌شوند
  • لزوم ترویج فرهنگ زیبای همیاری همگانی در صیانت از محیط زیست
  • ساماندهی محل دفن پسماند گتوند در کوتاه مدت
  • لزوم تسریع در اجرای طرح‌های نیمه تمام سقز
  • بهره برداری از ۱۱ جایگاه سوخت تا پایان تابستان امسال
  • رنجش متقاضیان مسکن ملی فردیس از نیمه کاره رها شدن پروژه + فیلم و تصاویر
  • تاکید بر لزوم استفاده کمتر از پلاستیک
  • بهره‌برداری از ۱۱ جایگاه سوخت تا پایان تابستان امسال در تهران
  • تخصیص ۴۴ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های محله‌محور منطقه ۵ اصفهان