Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-29@05:22:12 GMT

برداشت یاقوت سرخ در خراسان جنوبی آغاز شد + تصاویر

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۸۴۹۵۹

برداشت یاقوت سرخ در خراسان جنوبی آغاز شد + تصاویر

این روزها کار برداشت انار محصول استراتژیک خراسان جنوبی از دل باغ‌های کویر آغاز شده است و کشاورزان مشغول برداشت دسترنج خود بوده که پیش‌بینی می‌شود تولید این محصول امسال کاهش داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، خراسان جنوبی سرزمین جواهرات سرخی به نام انار است که همزمان با آغاز فصل پاییز محصولات استراتژیک استان یکی‌یکی از دل کویر چیده می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روزها برداشت یاقوت سرخ که نام تجاری انار است از 4 هزار و 213 هکتار از باغ‌های زیرکشت این محصول در خراسان جنوبی آغاز شده است.

3 هزار و 519 هکتار از باغات زیرکشت انار در خراسان جنوبی بارور و 694 هکتار غیر بارور است و پیش‌بینی می‌شود 24 هزار تن انار از باغات خراسان جنوبی برداشت شود.

تعداد بهره‌برداران انار در خراسان جنوبی 9 هزار و 500 نفر است و بیشترین سطح زیرکشت این محصول در خراسان جنوبی از آن شهرستان فردوس با یک هزار و 983 هکتار است.

یزدی، باغی، پوست سیاه، شیرین، شهسوار، ملس، شیشه و کپ از ارقام این محصول در استان است که پیش‌بینی می‌شود برداشت این محصول با توجه به سرمازدگی نا به هنگام در آذر 95 امسال کاهش چشمگیری داشته باشد.

برداشت انار تا اوایل آذرماه در خراسان جنوبی ادامه دارد.

انتهای پیام/

R41348/P4001/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۸۴۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شروع برداشت نخستین گندم کشور در هرمزگان


به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خلیج فارس، معاون بهبود و تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: سطح زیر کشت گندم در هرمزگان ۱۷ هزار هکتار است که ۱۱ هزار و ۲۰۰ هکتار آن بصورت قراردادی است.
مسعود گرگیج افزود: پیش بینی می‌شود در سال زراعی امسال ۷۰ هزار تن محصول گندم در هرمزگان برداشت شود که متوسط برداشت از هر هکتار چهار و نیم تن است.
وی با اشاره به اینکه ۱۰ هزار هکتار بصورت مکانیزه کشت شده است، افزود: ۱۱۰ دستگاه کمباین آماده برداشت گندم هستند که در این زمینه ۱۲ مرکز خرید آماده تحویل گندم کشاورزان است.

بیشتربخوانید: کشت گندم و جو در بخش فین بندرعباس
گرگیج بابیان اینکه ۹۰ درصد بذر گواهی شده، کشت شده است، گفت: ارقام کشت شده شامل شامل چمران ۲، برات، خلیل، مهرگان، سحر و سیروان است.
وی افزود: برداشت گندم در هرمزگان از ۸ فروردین آغاز می‌شود و تا ۱۵ خرداد ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • خرید تضمینی گندم به ۱۱ میلیون تن می‌رسد
  • ۱۴ هزار هکتار باغ مازندران شناسنامه‌دار شد
  • ۱۴ هزار هکتار از باغات مازندران شناسنامه دار شد
  • برداشت گندم با حضور وزیر جهادکشاورزی در هرمزگان آغاز شد
  • برداشت گندم از مزارع هرمزگان ۷۰ هزار تن پیش‌بینی شد
  • آغاز برداشت گندم کشور از هرمزگان
  • برداشت نخستین گندم کشور در هرمزگان
  • شروع برداشت نخستین گندم کشور در هرمزگان
  • نخستین برداشت گندم کشور در هرمزگان
  • سوال مسابقه روز شانزدهم طرح «زندگی با آیه‌ها» در خراسان جنوبی