Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش امتداد نیوز، اسمعیل کریم زاده ظهر یکشنبه در اولین جلسه تنظیم بازار شب عید نوروز ۹۷ اظهارداشت: سال گذشته استان چهارهزارتن سیب درختی تولید آذربایجان غربی به میوه شب عید کشور اختصاص یافت افزود: امسال نیز تولید سیب استان در سال جاری یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن  پیش بینی شده و مشکلی وجود نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۹۵ درصد سیب تولید شده استان در اختیار کشاورزان است و وارد بازار نشده است ادامه داد: مطلوب ترین حالت برای اینکه محصول کشاورزان با قیمت واقعی به فروش برسد، فروش تدریجی محصول توسط کشاورزان است.        

کریم زاده با تاکید بر اینکه کیفیت سیب درختی و پرتقال های تنظیم بازار شب عید سال گذشته مطلوب بود و رضایت مردم را به دنبال داشت عنوان کرد: سیب تولید شده استان در سال جاری کیفیت مطلوبی دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: مرغوبیت میوه شب عید که توسط سازمان تعاون روستایی استان برای طرح تنظیم بازار خریداری می شود، باید در اولویت باشد.

کریم زاده با بیان اینکه در صورت لزوم باید مراکز عرضه میوه شب عید در استان افزایش یابد افزود: امسال ۲۵ درصد سیب تولیدی استان به میزان ۳۰۰ هزارتن با ارزش ۱۰۰ میلیون دلار به کشورهای افغانستان، پاکستان، روسیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اظهارداشت:  درحال حاضر از سوی تعاونی روستایی استان در ۵۰ واحد خرید، ۱۵هزار تن سیب به قیمت ۱۰ میلیارد ریال از باغداران خریداری شده است.

کریم زاده با بیان اینکه  در آذربایجان غربی ۷۰هزار هکتار باغ سیب با ۱۵ رقم مختلف محصول وجود دارد گفت: ۹۵ درصد از ارقام تولیدی سیب آذربایجان غربی، سیب های زرد و قرمز لبنانی موسوم به گُلدِن و رِد دِلیشز است و مابقی ارقام تابستانه و بومی است.

آذربایجان غربی ۳۰درصد مورد نیاز کشور ا تولید و ۶۰درصد صنایع تبدیلی را در اختیار دارد.

true برچسب ها : اسمعیل کریم زاده سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی کشاورزی true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۸۵۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت ۳۰۰ واحد راکد و نیمه‌راکد به چرخه تولید در آذربایجان‌غربی

محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به بازگشت ۳۰۰ واحد راکد و نیمه‌راکد به چرخه تولید در استان، گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۵ هزار طرح نیمه تمام مختلف عمرانی در استان به بهره‌برداری رسیده و این مسئله موجب رضایت‌مندی اقشار مختلف مردم شده است.

وی همچنین با اشاره به برخی از مشکلات در پرداخت تسهیلات بانکی به فعالان اقتصادی استان مصوب سفر ریاست‌جمهوری، خواستار پیگیری و رفع این موانع از طریق هیات دولت شد.

معتمدیان با بیان اینکه سفر‌های استانی رئیس‌جمهور موجب تحول و شتاب بخشیدن به روند توسعه و آبادانی مناطق مختلف کشور شده، تصریح کرد: در سفر رئیس‌جمهور به آذربایجان‌غربی، ۵۰ هزار میلیارد تومان مصوبه در حوزه‌های عمرانی و اقتصادی مصوب شد که اتمام بسیاری از پروژه‌های عمرانی استان را به دنبال داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • مشکلی در تأمین آرد و نان در آذربایجان‌غربی وجود ندارد
  • اجرای طرح های تامین آب شرب در شهرستان پیرانشهر
  • اجرای طرح سراسری «کتابت قرآن کریم» در آذربایجان‌غربی
  • فعالیت بیش ازچهارهزارنانوایی درآذربایجان‌غربی،مشکلی درتأمین آردونان وجود ندارد
  • مشکلی در تامین آرد و نان آذربایجان‌غربی وجود ندارد
  • بررسی مشکلات دو شرکت تولیدی و صنعتی در ارومیه
  • توزیع بیش از پنج هزار و ۲۰۰ تن کود یارانه‌ای در شاهین دژ
  • دستگاه‌های اجرایی مکلف به اجرای تعهدات اشتغالزایی هستند
  • بازگشت ۳۰۰ واحد راکد و نیمه‌راکد به چرخه تولید در آذربایجان‌غربی
  • تعهد اشتغال آذربایجان‌غربی امسال بیش از ۴۴ هزار نفر است