Web Analytics Made Easy - Statcounter

نتایج تحقیق پژوهشگران پژوهشگاه رویان نشان داد آینده تحقیقات در زمینه سلول‌های بنیادی به پزشکی بازساختی و درمان بیماری‌ها به خصوص سرطان تمرکز خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، سلول‌های بنیادی، با توجه به پتانسیل بالای تقسیم و تمایز، دامنه گسترده‌ای از کاربردهای درمانی را در آینده امکان پذیر خواهند کرد. همیشه این پرسش مطرح بوده است که در آینده جهت‌گیری پژوهش‌های این حوزه چگونه خواهد بود؟ 

به منظور پاسخ به این سوال، دکتر سامانی، دکتر توتونچی و همکارانشان در پژوهشگاه رویان، پژوهشی را طراحی کردند که طی آن از طریق پرسش‌نامه نظر 150 پژوهشگر حوزه سلول‌های بنیادی شاغل در پژوهشگاه رویان در خصوص آینده پژوهشی این شاخه از دانش اخذ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پرسش‌ها بر اساس مقالات بین‌المللی طراحی و نتایج با روش‌های آماری مناسب بررسی شدند.

از میان 150 پرسش‌نامه توزیع شده به 138 عدد به طور کامل پاسخ داده شده بود که در بررسی نهایی مورد استفاده قرار گرفت. بیشتر شرکت کنندگان خانم (حدود 60 درصد) و میانگین سنی شرکت‌کنندگان حدود 31 سال بود.

نتایج این پژوهش که در نشریه بین‌المللی یاخته (Cell Journal) به چاپ رسید، نشان داد: از نظر شرکت کنندگان در این پژوهش، بودجه مهمترین چالش پژوهش در حوزه سلول‌های بنیادی است، 79درصد اعتقاد داشتند که لازم است دولت به این پژوهش‌ها بودجه اختصاص دهد و 77 درصد معتقد بودند خیرین می‌توانند در این حوزه ورود کنند و "خیرین پژوهش" می‌توانند نقش موثری در موفقیت‌های درمانی این شاخه از علم ایفا کنند.

93 درصد از پرسش شوندگان معتقد بودند که هدف اصلی از پژوهش در شاخه سلول‌های بنیادی ارتقای سطح سلامت جامعه است.

57 درصد از پژوهشگران، سلول‌های بندناف و سلول‌های بنیادی بالغ را مناسبترین رده‌های سلولی برای استفاده در پژوهش‌های درمانی می‌دانستند. همچنین از نظر بیشتر پرسش‌شوندگان پژوهش در زمینه سرطان باید در اولویت قرار می‌گرفت.

نتایج این پژوهش نشان داد: آینده تحقیقات در زمینه سلول‌های بنیادی به پزشکی بازساختی و درمان بیماری‌ها به خصوص سرطان تمرکز خواهد داشت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۸۵۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا وضو یا تیمم با وجود آرایش و لاک ناخن صحیح است؟

امام خامنه‌ای به استفتاء درباره « وضو با وجود مانع» پاسخ گفتند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، متن پاسخ آیت الله العظمی خامنه‌ای به استفتاء درباره «وضو و غسل با وجود مانع» پاسخ گفتند.

متن پرسش و پاسخ عنوان‌شده به این شرح است:

پرسش: اگر خانمی از لاک ناخن استفاده کند که پاک کردن آن برای وضو و غسل مشکل است، آیا می‌تواند وضو و غسل جبیره‌ای انجام دهد یا تیمم کند؟

پاسخ: در اعضای وضو یا غسل نباید عمداً و بدون ضرورت مانعی ایجاد کرد و اگر چنین کند و مانع را برطرف نکند، گناه کرده است و باید علاوه بر وضو یا غسل جبیره‌، تیمّم نیز انجام دهد و بعد از برداشتن مانع بنا بر احتیاط واجب، قضای نمازها را نیز بخواند. در ضمن آنچه عرفاً زینت محسوب می‌شود باید از نامحرم پوشانده شود.

 

استفتاء از امام خامنه‌ای؛ حکم وضو با وجود درد چیست؟

 

تیمم به دلیل آرایش صورت

برخی فتوای دیگر از سوی آیت‌الله خامنه‌ای درباره وضو با وجود مانع به این شرح است:

پرسش: اگر از جهت تنگی وقت نماز، فرصت پاک کردن مواد آرایشی و غیره برای وضو و غسل نباشد، وظیفه چیست؟

پاسخ: اگر وقت نماز تنگ باشد و وضو و غسل موجب می‌شود، که همه نماز یا قسمتی از آن در خارج وقت واقع شود، باید به جای وضو و غسل، تیمم کند.

 

استفتاء از امام خامنه‌ای؛ آیا بر ولیّ لازم است کودک را از مشاهده تصاویر مبتذل حفظ کند؟

 

پرسش: خانم‌هایی که برای مجلس عروسی و مانند آن آرایش می‌کنند؛ آیا جایز است به جای وضو، تیمم کنند؟

پاسخ: خیر، باید موانع وضو را برطرف کنند و وضو بگیرند، مگر آنکه عمداً تأخیر بیندازد تا وقت نماز تنگ شود؛ در این صورت گرچه معصیت کرده، ولی می‌تواند با تیمّم نماز بخواند.

پرسش: اگر عروس در صورتش آرایش داشته باشد و نخواهد آرایش را موقع نماز پاک کند، و از طرفی با توجه به فرهنگ امروزه عروس خانم از صبح به آرایشگاه می‌رود و تا آخر شب نیز باید آرایش بر روی صورتش باشد، معمولاً نیز نگه داشتن وضو در این زمان طولانی بعید است آیا می‌تواند تیمم کند؟ یا اینکه نماز را آن قدر به تأخیر بیاندازد، که دیگر فرصت وضو نداشته باشد و تیمم کند؟

پاسخ: در فرض مذکور نمی‌تواند تیمم کند، مگر آنکه عمداً تأخیر بیندازد تا وقت نماز تنگ شود، در این صورت گرچه معصیت کرده، ولی می‌تواند با تیمّم نماز بخواند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نگران آینده پزشکی ایران هستم/ بحران پرستاری سراغ پزشکی خواهد آمد
  • چرا کمتر شاهد خبرنگاری تحقیقی و پژوهشی هستیم؟
  • مهم‌ترین اولویت مجلس آینده از نگاه لاهوتی
  • هفته اول مه؛ از آلرژی های مزاحم تا اثرات ورزش بر سلول‌های بدن
  • ببینید | سوال باورنکردنی یک دانشجو از هاشمی رفسنجانی؛ دور از انتظارترین پرسش تاریخ!
  • راهی جدید برای پیشگیری و درمان بیماری‌های روده
  • ببینید | چند پرسش و پاسخ مهم برای دختران جوان و زنان!
  • اداره کل نوسازی مدارس هرمزگان در ارزیابی مدیران ادارات کل حائز رتبه برتر شد
  • آیا وضو یا تیمم با وجود آرایش و لاک ناخن صحیح است؟
  • پاسخ به مهم‌ترین پرسش هواداران استقلال؛ مدیرعامل آینده آبی‌ها کیست؟