Web Analytics Made Easy - Statcounter

حوادث رانندگی شش سال گذشته (۱۳۹۰ تا ۱۳۹۵)، منجر به مرگ ۱۶ هزار و ۵۰۰ فرد زیر ۱۸ سال در کشور شده است که این رقم ۱۹ درصد از کل تلفات حوادث رانندگی این سال ها را در بر می گیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از  اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پزشکی قانونی کشور، در حوادث رانندگی شش سال گذشته ۸۶ هزار و ۴۷۱ نفر جان خود را از دست دادند که از این تعداد ۱۶ هزار و ۵۰۰ نفر در سنین ۱۸ و کمتر از ۱۸ سال قرار داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش از کل افراد زیر ۱۸ سال فوت شده در حوادث رانندگی شش سال اخیر ۱۱ هزار و ۵۵۷ نفر مرد و چهار هزار و ۹۴۳ نفر زن بودند.

در شش سال گذشته (۱۳۹۰ تا ۱۳۹۵) مطابق آمارهای موجود آمار تلفات افراد زیر ۱۸ سال در حوادث رانندگی با کاهش مواجه بوده به نحوی که این رقم 
از سه هزار و ۸۴ فوتی در سال ۱۳۹۰ به دو هزار و ۴۹۲ فوتی در سال گذشته رسیده است.

گفتنی است در سال ۱۳۹۵ بیشترین تلفات افراد ۱۸ و کمتر از ۱۸ سال به ترتیب در استان های خراسان رضوی و فارس هر کدام با ۲۱۸، کرمان با ۱۸۷ و اصفهان با ۱۳۷ فوتی به ثبت رسیده است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۸۶۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۸ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در خراسان شمالی/تصادفات فوتی در استان ۲۵ درصد افزایش یافت

ایسنا/خراسان شمالی جانشین فرمانده انتظامی خراسان شمالی با اشاره به اینکه از ابتدای طرح نوروزی امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل جانباختگان حوادث رانندگی با کاهش هشت درصدی همراه بوده، گفت: امیدواریم با همکاری خوب مردم، این روند کاهش را همچنان حفظ کنیم.  

سرهنگ محمد غلامی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: در طرح نوروزی امسال که از ۲۶ اسفند ماه آغاز شده تا به امروز ۷۳۲ مورد تصادف در سطح استان به وقوع پیوسته که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۹ درصد کاهش داشته است. 

وی با اشاره به اینکه در این مدت متاسفانه ۱۲ نفر در اثر تصادفات جان خود را از دست داده اند، افزود: این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل ۱۳ نفر بر اثر تصادفات جان خود را از دست دادند. 

سرهنگ غلامی ادامه داد: تعداد مصدومان در این بازه زمانی ۲۲۵ نفر بوده که خوشبختانه این رقم نیز در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با کاهش ۲۲ درصدی همراه بوده است. 

جانشین فرمانده انتظامی خراسان شمالی با بیان اینکه متاسفانه در حوزه تصادفات فوتی با افزایش ۲۵ درصدی روبرو بودیم، یادآور شد: در این مدت ۱۰ فقره تصادف فوتی در سطح استان به وقوع پیوسته است.  

سرهنگ غلامی از شهروندان خواست تا ضمن همکاری با پلیس و رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، از بروز حوادث تلخ و دلخراش پیشگیری کنند. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کاهش ۸ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در خراسان شمالی
  • کاهش ۸ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در خراسان شمالی/تصادفات فوتی در استان ۲۵ درصد افزایش یافت
  • ◄ کاهش بیش از ۵۰ درصدی تلفات جاده ای / خواب آلودگی و خستگی، مهمترین عامل تصادفات
  • کاهش ۱۵درصدی تصادفات و سوانح رانندگی در شیروان
  • کاهش ۷۵ درصدی تلفات رانندگی در گیلان، نوروز امسال
  • کاهش ۶۴ درصدی تلفات جاده‌ای نوروزی در استان بوشهر
  • کاهش ۶۴ درصدی تلفات جاده‌ای نوروزی در بوشهر
  • از تنظیم بازار و کاهش تلفات رانندگی تا استقبال از گردشگری داخلی در نوروز ۱۴۰۳ تهران
  • تلفات جاده‌ای در استان بوشهر ۶۴ درصد کاهش یافت
  • تلفات جاده‌ای نوروزی بوشهر ۶۴ درصد کاهش یافت