Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «امتداد نیوز»
2024-04-23@09:41:14 GMT

صادرات سنگ‌آهن ایران ۱.۵برابر شد

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۸۶۸۷۴

صادرات سنگ‌آهن ایران ۱.۵برابر شد

بر اساس تازه‌ترین آمار گمرک ایران از تجارت خارجی ایران در نیمه نخست سال جاری هشت میلیون و ۶۹۰ هزار تن سنگ آهن هماتیت دانه بندی با خلوص آهن بیش از ۴۰ درصد به هم فشرده نشده از کشور صادر شده است.

به گزارش امتداد نیوز به نقل از ایسنا، بر این اساس ارزش مجموع سنگ آهن صادراتی در این مدت به ۴۹۱ میلیون و ۸۲۰ هزار دلار می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به این ترتیب صادرات سنگ آهن در این مدت ۱۴.۸ درصد از وزن و ۲.۳۲ درصد از کل ارزش صادرات ایران را به خود اختصاص داده است.

این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته، میزان صادرات سنگ آهن ایران هشت میلیون و ۱۰۸ هزار تن به ارزش ۳۱۹ میلیون و ۲۵۳ هزار دلار بوده است. در همین مدت صادرات سنگ آهن ۱۳.۲۲ درصد از ارزش وزنی و ۱.۵ درصد از ارزش دلاری صادرات ایران را به خود اختصاص داده بود.

مقایسه میزان صادرات سنگ آهن در این دو مدت، نشان دهنده افزایش هفت درصدی صادرات سنگ آهن هماتیت دانه بندی با درجه خلوص بیش از ۴۰ درصد از لحاظ وزنی و افزایش ۵۴ درصدی صادرات ایران ماده معدنی از لحاظ ارزش دلاری است.

سنگ آهن ایران در این مدت به کشورهای آذربایجان، ارمنستان، ازبکستان، اسلوونی، افغانستان، آلمان، امارات، ترکمنستان، ترکیه، چین، عراق و هند صادر شده که از مجموع حدود ۴۹۲ میلیون دلار سنگ آهن صادراتی، بیش از ۴۷۶ میلیون دلار آن به چین صادر شده است.

این در حالی است که در همین مدت ۳۵۲ هزار تن سنگ آهن هماتیت دانه بندی با درجه خلوص کمتر از ۴۰ درصد نیز صادر شده که ارزش صادراتی آن تنها هفت میلیون و ۳۰۰ هزار دلار است.

true برچسب ها : سنگ آهن گمرک صادرات true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۸۶۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش 22 درصدی ارزش صادرات صنایع دستی از آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی گفت: پارسال به ارزش ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار صنایع دستی از آذربایجان‌غربی به کشورهای خارجی صادر شد که در مقایسه با سال قبل از آن که  ۱۴ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار بود، ۲۲ درصد رشد داشت.

محمدرضا طنابی، با بیان اینکه این افزایش نشان دهنده ظرفیت مناسب درآمدزایی این بخش است،افزود: کشورهای حاشیه خلیج فارس، کشورهای اروپایی و ترکیه مهمترین مقصد صادرات صنایع دستی آذربایجان غربی در سال گذشته بودند.

طنابی، صنایع چوبی، بافته های داری و گلیم و چرم دست دوز را از جمله اقلام صادراتی آذربایجان‌غربی برشمرد و اظهار کرد: صنایع چوبی بیش از ۵۰ درصد صنایع دستی صادراتی استان را تشکیل می دهد.

وی، در خصوص تسهیلات اعطایی به هنرمندان صنایع دستی در استان گفت: در سال گذشته ۸۲۰ میلیارد ریال تسهیلات به ۷۰۰ نفر از هنرمندان این بخش پرداخت شد.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: ۴۰ رشته صنایع ‌دستی از جمله نساجی سنتی، رودوزی‌های سنتی، بافته‌های داری، پوشاک سنتی، سفال و سرامیک، صنایع‌دستی چرمی، هنرهای روی چوب، صنایع دستی روی شیشه، رنگرزی گیاهی و رفوگری، قالیبافی، گلیم بافی و جاجیم بافی در آذربایجان‌غربی فعال است.

دیگر خبرها

  • آیا ایران نفت خود را مفت می‌فروشد؟
  • افزایش 22 درصدی ارزش صادرات صنایع دستی از آذربایجان‌غربی
  • صادرات بخش کشاورزی بیش از ۲۰ درصد رشد کرد/عراق مقصد نخست صادرات
  • رشد ۲۰.۵ درصدی صادرات محصولات غذایی و کشاورزی ایران در سال ۱۴۰۲
  • افزایش ۲۰.۵ درصدی صادرات محصولات غذایی و کشاورزی ایران در سال ۱۴۰۲
  • صادرات ۶.۳ میلیارد دلاری صادرات محصولات غذایی و کشاورزی در سال ۱۴۰۲
  • کشور‌های همسایه مقصد ۸۰ درصد صادرات محصولات غذایی و کشاورزی ایران
  • مشکل صادرات واحد‌های تولیدی حل می‌شود
  • آثار منفی کاهش تولید پالایشگاه‌های نفت بر ارزش صادرات روسیه
  • افزایش کم سابقه صادرات تسلیحات آلمان در سال ۲۰۲۴