Web Analytics Made Easy - Statcounter


۲۸ قلم شی تاریخی با قدمت دوران پیش از تاریخ و اسلامی شامل کوزه سفالی، لیوان سفالی، پیکره فلزی سکه مسی از سوی افراد بومی به پایگاه حفاظت میراث فرهنگی شهرستان دقیانوس تحویل شد.

به گزارش بی‌باک به نقل از روابط عمومی یگان حفاظت میراث فرهنگی، در راستای انجام ماموریتهای محوله و در نگاهی وسیع تر ، تحقق رسالت سازمانی در مقوله حفاظت بهینه مواریث ارزشمند تاریخی -  فرهنگی ، با ایجاد ساز و کار مشارکتی و بهره گیری از ظرفیت های متنوع اجتماعی به عنوان رویکردی مناسب ، مباحثی چون جلب حمایت های مدنی ، فرهنگ سازی عمومی و تبیین وظائف و ماموریتهای یگان حفاظت از طریق آموزشهای همگانی به عنوان شاخصه برتر اقدامات اجرائی در دستور کار قرار گرفت که  با پیگیری های صورت پذیرفته ، ضمن افزایش مشارکت پذیری لایه های مختلف اجتماعی و نیز ارتقاء دانش عمومی موفقیت های چشمگیری حاصل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این راستا و در اجرای توسعه و تقویت مباحث فرهنگی  اجتماعی و نیز جلب اعتماد عمومی ، از طریق برگزاری جلسات متعدد فرمانده یگان حفاظت استان گیلان با اقشار مختلف مردم ، در مهرماه سال جاری ضمن مراجعه فردی به فرمانداری شهرستان آستانه اشرفیه ، خبر کشف اتفاقی تعداد ۲۸۱ قطعه سکه دوران اسلامی حین عملیات گودبرداری از حاشیه رودخانه اعلام و با حضور پرسنل یگان حفاظت در فرمانداری ، نسبت به تحویل سکه های مکشوفه به نماینده اداره کل استان اقدام شد.


منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۸۷۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح احیا باغات و بافت تاریخی شهر شاهدیه


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان یزد در بازدید از طرح‌های عمرانی شهرداری شهر شاهدیه در حوزه میراث فرهنگی گفت: شهر شاهدیه با توجه به ویژگی‌های منحصر بفردی که از نظر میراث فرهنگی، ابنیه تاریخی تپه‌های بسیار زیبا باغات انار ویژه‌ای دارد که، یک مجموعه کاملی از جاذبه‌های میراث فرهنگی و گردشگری است.


رستگاری با اشاره به نیاز شاهدیه در معرفی بیشتر به هموطنان برای توسعه پایدار گردشگری گفت: در این راستا در چند سال گذشته مجموعه شهردای و شورای اسلامی شهر شاهدیه همت کرده و برای بازسازی معابر به شکل سنتی، احیای بافت تاریخی و باغات گام‌های بسیار موثری را برداشته اند.


وی در ادامه افزود: در سال جاری نیز چهار طرح ارزشمند در محدوده مرکزی بافت تاریخی شاهدیه توسط شهرداری با اعتبار بیش از صد وبیست میلیار ریال در حال اجرا است.


رستگاری گفت: کارگاه خشت زنی کف و بدنه سازی و احیای باغات از جمله این اقدامات است که قطعا برای توسعه پایدار گردشگری شهر شاهدیه موثر است.

دیگر خبرها

  • خط و نشان محیط زیست و میراث فرهنگی در میانکاله برای یکدیگر
  • جنجال در منطقه میانکاله؛ ممانعت محیط بانان از ورود مصالح ساختمانی
  • هفتاد اثر موزه شوش، مرمت شد
  • میراث‌فرهنگی اصفهان باید دوباره زنده شود
  • دستگیری باند حفاران غیرمجاز حریم قلعه تاریخی هزاره اول پیش از میلاد
  • بد عهدی در تجهیز محیط‌بان‌ ها |‌ از هزار خودروی مورد نیاز محیط بان‌ها تنها 25 خودرو تحویل شد
  • سعدآباد پر حاشیه
  • سعدآباد پرحاشیه
  • اجرای طرح احیا باغات و بافت تاریخی شهر شاهدیه
  • حفاران غیرمجاز در شهرستان سنندج دستگیر شدند