Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-05@21:58:43 GMT

صدور حکم بازداشت رئیس سابق ستاد ارتش عراق

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۸۷۸۳۷

صدور حکم بازداشت رئیس سابق ستاد ارتش عراق

جهان > خلیج‌ فارس - همشهری آنلاین:
هیئت شفاف‌سازی عراق از صدور حکم بازداشت رئیس سابق ستاد ارتش این کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سومریه نیوز، هیئت شفاف‌سازی عراق روز یکشنبه اعلام کرد که با استناد به احکام ماده ۳۴۰ قانون مجازات عراق، حکم بازداشت و بازجویی از بابکر زیباری، رئیس سابق ستاد ارتش این کشور صادر شده‌ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اداره تحقیقات وابسته به هیات شفاف‌سازی در بیانیه‌ای اعلام کرد که قاضی تحقیق و بازجویی در خصوص پرونده‌های شفافیت، دستور دستگیری و بازجویی بابکر بدر خان شوکت را صادر کرده‌ است.

طبق گفته بیانیه مذکور، صدور حکم بازداشت این متهم به‌ خاطر ضرر وارد کردن به اموال دستگاهی است که در آن فعالیت می‌کرد.

در بیانیه مذکور همچنین آمده‌ است: پرونده‌ای که این هیئت در گذشته درباره آن تحقیق می‌کرد و آن را به دادگاه ارجاع داد مربوط به تصدی این پست از سوی متهم است و وی دستور داده بود که هفت خودروی وزارت دفاع عراق در اختیار غیرنظامیانی که مهمانان این وزاتخانه بودند، قرار بگیرد.

طبق ماده ۳۴۰ قانون مجازات عراق مدت زمان حکم زندان هر کارمند دولتی که به طور عمد به اموال و منافعی که در آن پست فعالیت می‌کند، ضرر وارد کند از هفت سال بیشتر نیست.

 

در همین زمینه: استراتژی پوتین در اقلیم خودمختار کردستان عراق فرماندهان نیروهای تحت امر مقتدی صدر راهی کرکوک شدند فرانس پرس: کرکوک کاملا امن شد رئیس پارلمان اقلیم کردستان عراق از بارزانی خواست کناره‌گیری کند چرا اقلیم کردستان عراق نمی‌تواند کشور شود؟

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۸۷۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر نیچروان بارزانی به تهران

وبگاه «روداو» گزارش داد نیچروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق قرار است روز یکشنبه برای دیدار با مقام‌های ارشد ایران به تهران سفر کند.

به گزارش مشرق، این پنجمین سفر بارزانی به ایران طی ده سال گذشته است و او قرار است در سفر جدید با برخی از مقام‌های ایران از جمله «سید علی خامنه‌ای»، رهبر معظم انقلاب اسلامی، «ابراهیم رئیسی»، رئیس‌جمهور ایران و «محمد باقر قالیباف»، رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار کند.

سفر پیشین نیجروان بارزانی به ایران در مرداد ماه سال ۱۴۰۰ (آگوست ۲۰۲۱) برای شرکت در مراسم تحلیف آیت‌الله رئیسی اتفاق افتاده بود.

روداو نوشته ایران و منطقه کردستان عراق روابط خوبی با یکدیگر دارند و بارزانی در همایشی در ماه آوریل در سلیمانیه گفت که ایران در موفقیت اقتصادی این منطقه نقش داشته است.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • راه اندازی دفتر تجاری اتاق بازرگانی قزوین در اقلیم کردستان عراق
  • 5 محور مهم سفر بارزانی به تهران چیست؟ | درخواست ویژه اربیل از تهران
  • رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی: ما شکست خوردیم
  • بارزانی وارد تهران شد
  • رئیس اقلیم کردستان عراق وارد تهران شد
  • سفر مهم بارزانی به تهران پس از ۳سال | جزئیات دیدارهای رییس اقلیم کردستان
  • بارزانی امروز به تهران سفر می‌کند
  • سفر نیچروان بارزانی به تهران
  • رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه رفت
  • بارش شدید باران و به راه افتادن سیل در سلیمانیه عراق+فیلم