Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام مصطفی نوروزی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این موکب ها از محل اجرای نیات امینانه واقفان خیراندیش، کمک های مردمی و اعتبارات دولتی در مسیرهای حرکت زائران و همچنین کربلا دائر می شود.
وی اظهار کرد: سه مورد از این موکب ها در مسیر حرکت زائران در بیجار، قروه و همچنین پلیس راه سنندج دائر می شود و 2 مورد نیز در مرز خسروی و همچنین کربلا و در جوار حرم مطهر امام حسین(ع) دائر و به زائران خدمات ارائه می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان ادامه داد: موکب های فداییان ولایت از پنجم آبان جاری در مسیرهای مشخص شده فعالیت خود را آغاز و تا 22 آبان به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند.
وی با بیان اینکه امسال 400 خادم در موکب های استان به زائران خدمات ارائه می دهند ادامه داد: این تعداد خادم متشکل از راننده، آشپز، کارکنان اوقاف، مبلغان و کسانی دیگر است.
حجت الاسلام نوروزی با اشاره به اینکه بزرگترین موکب استان در کربلای معلی برپا می شود، اسکان روزانه پنج هزار نفر، پذیرایی و اطعام روزانه 25 هزار نفر، برپایی خیمه های معرفت و اجرای برنامه های فرهنگی و مذهبی را از جمله فعالیت های این موکب اعلام کرد.
وی با بیان اینکه امسال دومین سالی است که استان کردستان موکب برپا می کند یادآور شد: سال گذشته نیز بزرگترین موکب استان در کربلا روزانه در سه نوبت صبح، ظهر و شام پذیرای 15 هزار زائر اربعین حسینی بود و روزانه حدود پنج هزار نفر از زائران اسکان داده می شد.
به گزارش ایرنا، راهپیمایی اربعین، پیاده روی مسلمانان و آزادیخواهان کشورهای مختلف از نقاط مختلف کشور عراق به طرف کربلا به مناسبت اربعین حسینی است و جمعیت حاضر در این راهپیمایی همه ساله میلیون‌ها نفر تخمین زده می‌شود.
زائران ایرانی مسیر 80 کیلومتری نجف مقدس تا کربلای معلی را برای پیاده‌روی انتخاب می‌کنند، این مسیر به تعداد یک هزار و 452 ستون برای راهپیمایان پیش بینی شده که فاصله بین هر ستون 50 متر است.
با متوسط پیاده روی هفت تا هشت ساعت در هر روز، مسیر نجف تا کربلا طی سه تا چهار روز طول می‌کشد.
در مراسم پیاده روی اربعین به سوی کربلا از ابتدای مسیر تا انتهای آن تقریباً تمامی طول مسیر به وسیله چادرها یا سازه هایی تقسیم بندی شده است که عراقی ها به این هیئت ها موکب می گویند. موکب در واقع مکانی است که برای خدمات رسانی به زائران پیاده بر پا می شود.
کردستان با وسعتی معادل 28 هزار و 817 کیلومتر مربع در غرب ایران واقع شده و 227 کیلومتر با کشور عراق مرز دارد؛ این استان در مجموع بیش از یک میلیون و 400هزار نفر جمعیت دارد که در 29 شهر و هزار و 703 روستا ساکن هستند.
خبرنگار: افسانه گلباغی**انتشار: امید بهمنی
7348/6108

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۸۸۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاه خدمت‌رسان مردم در سیل است

علیرضا میری بنجار  بیان کرد: بارندگی‌های هفته پیش که در اقصی‌نقاط جنوب سیستان و بلوچستان بارید، بر اساس گفته‌های ریش‌سفیدان و مردم مهرستان هم در این شهرستان و هم در جنوب استان، بی‌سابقه بودند.
 
وی افزود: این بارندگی‌ها در جای‌جای سطح شهرستان به‌صورت هم‌زمان بارید که علی‌رغم خیروبرکت و سیراب‌کردن سفره‌های زیر زمینی و ذخایر آب برای تابستان، خسارات زیادی به کشاورزان، خانه‌های مردم و خصوصاً در سطح روستاها وارد کردند.
 
 فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه مهرستان ادامه داد: بر اساس هشدارهای هواشناسی و جلسه ستاد بحران شهرستان، در کنار دستگاه‌های اجرایی شهرستان، به‌صورت آماده‌باش درصد برای جلوگیری از هرگونه حادثه برای کمک به مردم شریف مهرستان در آمدیم.
 
میری بنجار اضافه کرد: از اولین روز ورود سامانه در شهرستان، به فرماندهان پایگاه‌ها در همه اقشار از [عشایری، محلات، اصناف، فرهنگیان، دانش‌آموزی، جامعه زنان، و...] اعلام آماده‌باش داده شد که در اقصی‌نقاط مهرستان وضعیت بارندگی را رصد کرده و به کمک مردم بشتابند.

وی خاطرنشان کرد: در روستای کوران تعدادی از خانه‌های مردم درگیر سیل بودند که همکاران و گروهای جهادی برای کمک به محل اعزام و ضمن کمک‌رسانی، برآورد خسارت شدند و همچنین به فرماندهان پایگاه ابلاغ گردید که خانه‌های خسارت‌دیده ناشی از بارندگی‌ها مردم را جمع‌بندی و جهت کمک‌رسانی از مبادی ذی‌ربط بسیج سازندگی و قرارگاه محرومیت‌زدایی گزارش نمایند.
 
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه مهرستان خاطرنشان کرد: بسیج و سپاه دوشادوش دستگاه‌های اجرایی در خدمت‌رسانی و خدمتگزاری مردم شریف مهرستان همیشه آماده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • مسوولان قضایی ملارد با برپایی میز خدمت پاسخگوی مطالبات مردم شدند
  • برپایی رزمایش جهاد دامپزشکی با ۱۲۶ هزار خدمت در آمل
  • ۴۵ خدمت شاخص سپاه الغدیر استان یزد در سال ۱۴۰۲ + فیلم
  • سپاه خدمت‌رسان مردم در سیل است
  • حال خوب| خوشحالی مردم «حُمِیل» از سیل جمعیت زائران اربعین
  • ارتش و سپاه؛ لشکر خدمت
  • برپایی محفل انس با قرآن کریم درسنندج به شکرانه «وعده صادق»
  • جواد تشکری مدیر رادیو اربعین شد
  • برپایی نمایشگاه اطلاع رسانی هفته سلامت در خراسان‌شمالی
  • فیلم/ خدمت رسانی شبانه امدادگران هلال احمر در مناطق سیل‌زده بلوچستان