Web Analytics Made Easy - Statcounter

هیئت وزیران به پیشنهاد اصلاح تصویب‌ نامه‌های موضوع تعیین تعرفه خدمات تشخیصی و درمانی در بخش‌های دولتی، خصوصی و عمومی غیر دولتی، خیریه و مؤسسات دولتی غیر از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سال ۱۳۹۶ را تصویب کرد.

به گزارش ایسنا، هیئت وزیران در جلسه ۱۹/ ۷/ ۱۳۹۶ به پیشنهاد معاونت حقوقی رییس‌جمهور و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد:

در تصویب‌نامه‌های شماره ۴۶۸۱۸/ت۵۴۲۴۰هـ مورخ ۲۴/۴/۱۳۹۶، شماره ۴۶۸۳۶/ت۵۴۲۴۰هـ مورخ ۲۴/۴/۱۳۹۶ و شماره ۴۶۸۲۴/ت۵۴۲۴۰هـ مورخ ۲۴/۴/۱۳۹۶، حسب مورد واژه­ها یا عبارت‌های  «ویزیت»، «فرانشیز»، «پاراکلینیک»، «PHD»، «CCU»، «RICU »، «BICU»، «MD-PHD»، «فلوشیپ»، «POSTCCU»، «ICU جنرال»، «PEDICU» و «N.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

I.C.U»، به ترتیب به عبارت‌های «ارزیابی و معاینه»، «خود پرداخت»، «پیراپزشکی»، «دکترای تخصصی در علوم پایه»،«بخش مراقبت‌های ویژه قلبی»، «بخش مراقبت‌های ویژه ریه»، «بخش مراقبت‌های ویژه سوختگی»، «پزشک عمومی دارای مدرک دکترای تخصصی در علوم پایه»، «دوره تکمیلی تخصصی»،«بخش پشتیبان مراقبت‌های ویژه»، «بخش مراقبت‌های ویژه عمومی»، «بخش مراقبت‌های ویژه کودکان» و «بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان بیمار یا نارس» اصلاح می‌گردد.

اسحاق جهانگیری معاون اول رییس ­جمهور این مصوبه را به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی– وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلحوزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت صنعت، معدن و تجارت – سازمان برنامه و بودجه کشورابلاغ کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۸۹۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۳ پرونده تخلف پزشکی به اداره تعزیرات دزفول ارسال شد

محمدرضا ابیض معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: ۳۴ پرونده مربوط به تخلفات پزشکی در کمیسیون ماده ۱۱ تخلفات حوزه درمان در معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی دزفول مورد بررسی قرار گرفت که از این تعداد ۱۳ پرونده برای برخورد قانونی به تعزیزات ارسال شد.

وی صیانت از حقوق بیماران را خط قرمز دانشگاه علوم پزشکی دزفول عنوان کرد و افزود: اضافه دریافت شامل زیرمیزی، وجه مازاد خارج از تعرفه و تحمیل خدمات درمانی غیر لازم در بررسی‌های انجام شده در این ۱۳ پرونده کشف و پرونده متخلفان به اداره تعزیرات حکومتی ارسال شد.

ابیض با اشاره به پلمب سه مرکز درمانی در این شهرستان افزود: ۲ مرکز غیرمجاز دندانپزشکی و یک مرکز لیزر به علت فعالیت غیرمجاز پلمب و پرونده آنها به دادگاه انقلاب ارجاع داده شد.

وی همچنین از ارجاع پنج پرونده تخلف به سازمان نظام پزشکی خبر داد و گفت: یک پرونده قصور پزشکی و چهار پرونده رعایت نکردن حقوق بیمار به سازمان نظام پزشکی ارجاع داده شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی دزفول با اشاره به ابلاغ تعرفه‌های پزشکی سال ۱۴۰۳ به تمام مراکز درمانی و پزشکان این شهرستان اظهارکرد: هیچ پزشکی حق ندارد مبلغی مازاد بر تعرفه به عنوان حق ویزیت و یا خدمات درمانی از بیمار دریافت کند.

وی ادامه داد: شهروندان در صورت مشاهده چنین تخلفاتی می‌توانند با سامانه تلفنی ۱۹۰ وزارت بهداشت تماس بگیرند یا به صورت حضوری با مراجعه به واحد رسیدگی به شکایات معاونت درمان دزفول، مراتب شکایت خود را اطلاع دهند تا با متخلفان برخورد قانونی شود.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • تکلیف مددجویان کمیته امداد و بهزیستی با افزایش تعرفه‌های درمانی چه می شود؟
  • ۱۳ پرونده تخلف پزشکی به اداره تعزیرات دزفول ارسال شد
  • امکان ثبت نام مجدد در آزمون استخدامی ویژه افراد دارای معلولیت
  • افزایش ۵۰ درصدی حق‌الزحمه کار دانشجویان پرستاری
  • در توزیع مصوبات سفر‌های هیات دولت به فارس عدالت رعایت شده است
  • پیشرفت ۹۴ درصدی امور مربوط به ساماندهی سواحل، بنادر و جزایر کشور
  • تعرفه‌های غیرمنطقی عاملی برای افت کیفیت خدمات سلامت است
  • افزایش خودسرانه تعرفه‌های درمان خط قرمز علوم پزشکی همدان است
  • مولدسازی دارایی‌های دولت برای پشتیبانی از تولید و مشارکت عمومی
  • جشن تولد یک سالگی نوزاد نارس در مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی حکیم نیشابور