Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بهداشت و درمان جمعیت هلال احمر استان گلستان گفت: نخستین مانور اضطراری بهداشت و درمان هلال احمر استان گلستان در سال جاری، در شهرستان آق قلا برگزار شد.

حمید استیری عصر امروز در حاشیه برگزاری مانور بهداشت و درمان جمعیت هلال احمر در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در آق‌قلا اظهار داشت: نخستین مانور اضطراری بهداشت و درمان 29 و 30 مهرماه در روستای کوک‌تپه یک انبارالوم از توابع شهرستان آق قلا با هدف آمادگی تیم‌های BHCU یا بهداشت و درمان اضطراری در زمان حوادث طبیعی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهداشت و درمان جمعیت هلال احمر گلستان افزود: در این مانور افراد موردنظر, در زمان حوادث طبیعی که زیر ساخت های درمانی مانند بیمارستان و مرکز بهداشت از بین برود, آمادگی لازم را فرا می گیرند.

استیری تصریح کرد: در کنار مانور خدماتی چون مشاوره, ویزیت و دارو رایگان, کارگاه آموزشی و دیگر خدمات مورد نظر صورت می گیرد.

معاون بهداشت و درمان جمعیت هلال احمر گلستان تاکید کرد: در این مانور, 2 ماما, 33 زنان باردار را ویزیت رایگان کرده و 195 نفر نیز توسط پزشک عمومی ویزیت رایگان شدند.

استیری یادآور شد: 62 نفر از خدمات مشاوره در زمینه بهداشت روان برخوردار و 600 قلم دارو رایگان به ویزیت شدگان نیازمند دارو توزیع شد.

معاون بهداشت و درمان جمعیت هلال احمر گلستان گفت: همچنین 33 نفر توسط پرستاران کمک‌های اولیه, ترزیقات و پانسمان در حادثه فرضی دریافت کردند و 30 نفر نیز از کارگاه‌های آموزشی در زمینه آمادگی در برابر حوادث طبیعی و بیماری‌های زنان و راههای درمان بهره‌مند شدند.

استیری اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 15 مورد حضور در روستاها و مناطق کم برخوردار برای ویزیت و تحویل دارو رایگان انجام شده, اما چنین مانوری با این گستردگی و وسعت در سال جاری برگزار نشده و تا پایان سال مانور دیگری به همین وسعت در استان گلستان برگزار خواهد شد.

معاون بهداشت و درمان جمعیت هلال احمر گلستان تصریح کرد: مانور منطقه‌ای, منطقه یک کشور هر ساله در استان‌های خراسان رضوی, خراسان جنوبی, خراسان شمالی, سمنان و گلستان به میزبانی یکی از استانها برگزار می‌شود که در سال جاری این مانور در خراسان رضوی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

R41471/P1377/S6,70/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۹۱۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

️کشف جسد غرق شده فنوجی توسط هلال احمر

سیدمحمد مهدی سجادی مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: ساعت ۱۴:۲۵ دقیقه روز چهارشنبه ۵اردیبهشت ماه گزارشی مبنی بر غرق شدگی نوجوان ۱۵ ساله جهت امدادرسانی به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان اعلام شد.

 بلافاصله یک تیم ۶ نفره امدادی از جمعیت هلال احمر شهرستان فنوج با تجهیزات سیلاب به رودخانه تنگه اعزام شدند.

 با تلاش نیرو‌های امدادی ساعت ۱۵:۱۰ دقیقه همان روز، پیکر نوجوان در رودخانه پیدا و تحویل عوامل قضایی و انتظامی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • امدادرسانی به ۵۱۱ نفر در سیل خراسان جنوبی
  • امدادرسانی به بیش از ۳۰۰۰ نفر در سیل و آب‌گرفتگی ۱۲ استان
  • امدادرسانی به بیش از ۳۰۰۰ نفر در سیل و آبگرفتگی ۱۲ استان
  • سیل به مزار امامزاده سیدعلی (ع) رسید / تخلیه آبگرفتگی صحن مزار
  • بهره‌مندی بیش از ۶۰۰ نفر در مانور تیم‌های درمان اضطراری هلال احمر
  • ️کشف جسد غرق شده فنوجی توسط هلال احمر
  • نجات ۱۸ نفر از سیل در روستای شادکام بافق در استان یزد
  • جسد مرد ۶۰ ساله طارمی پیدا شد
  • امدادرسانی به حادثه دیدگان آبگرفتگی گلستان به ۱۹۶ نفر رسید
  • امدادرسانی به ۲۸ خانواده سیل‌زده گلستانی