Web Analytics Made Easy - Statcounter

زندگی > سلامت - همشهری آنلاین:
مطالعه نشان داده است تلفیق دو ورزش یوگا و ورزش‌های هوازی بهتر از انجام یکی از این دو ورزش به تنهایی است.

به گزارش خبرنگار مهر، نتایج مطالعه محققان بیمارستان گانشا سونیل هند نشان می‌دهد تلفیق یوگا و ورزش‌های هوازی دو برابر بیشتر برای سلامت قلب مفید است.

سونال تانوار و نارش سن، محققان این مطالعه، در این باره می‌نویسند: «انجام یوگا همراه با ورزش‌های هوازی موجب کاهش استرس فکری، فیزیکی و عروقی شده و می‌تواند منجر به کاهش مرگ و میر و عوارض قلبی عروقی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

این مطالعه شامل ۷۵۰ بیمار قلبی چاق مبتلا به دیابت نوع۲ بود. این افراد به سه گروه تقسیم شدند. گروهی متشکل از ۲۲۵ بیمار که ورزش هوازی انجام می‌دادند، گروه ۲۴۰ نفری که یوگا انجام می‌دادند، و ۲۸۵ نفر باقیمانده که هر دو را باهم انجام می‌دادند.

هر سه گروه بعد از شرکت در سه جلسه فعالیت که هریک شش ماه بطول انجامید شاهد بهبود در فاکتورهای پرخطر بیماری قلبی‌شان بودند.

فشارخون گروه‌هايی که فقط ورزش هوازی یا فقط یوگا انجام می‌دادند، به مقدار یکسان کاهش یافت. این گروه‌ها شاهد بهبود مشابه در میزان کلسترول کل، تری گلیسیریدها و کلسترول بد LDL بودند. وزن و اندازه دور کمرشان هم به یک میزان برای هر دو گروه کاهش یافته بود.

اما محققان دریافتند گروهی که هم یوگا و هم ورزش هوازی را باهم انجام داده بودند در مقایسه با دو گروه دیگر، دو برابر شاهد کاهش اندازه‌های فوق مربوط به فاکتورهای پرخطر بیماری قلبی شده بودند. همچنین بهبود قابل توجهی در عملکرد قلب و میزان ورزش کردن‌شان ایجاد شده بود.

در همین زمینه: یوگا موجب خواب بهتر در مبتلایان به سرطان سینه می‌شود انجام «یوگا» به درمان افسردگی کمک می‌کند یوگا برای کاهش فشار خون درمان سندروم روده تحریک‌پذیر با یوگا یوگا به تسکین کمر درد کمک می‌کند یوگا باعث کاهش استرس می‌شود یوگا به درمان بیماری‌های مزمن کمک می‌کند یوگا، تقویت کننده عملکرد مغز

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۹۱۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدهای ورزشی در ماه رمضان

ایسنا/قم کارشناس ارشد فیزیولوژی کاربردی اظهار کرد: روزه داری هیچ منافاتی با ورزش کردن ندارد، تنها باید دقت داشته باشیم چه نوع ورزشی و در چه ساعاتی در روز انجام شود.

محدثه افراز کارشناس ارشد فیزیولوژی کاربردی، در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه برای حفظ سلامتی و آمادگی جسمانی در این ماه نباید از ورزش کردن غافل شویم، عنوان کرد: هر چقدر فرد مقدار عضله بیشتری داشته باشد، متابولیسم بالاتری دارد و بر عکس هر قدر چربی بیشتری داشته باشد متابولیسم بدنش پایین تر است؛ اگر فردی قصد کاهش وزن داشته باشد باید درصد عضله خود را نسبت به چربی افزایش دهد تا به شرایط مطلوب برسد.

مدرس فدراسیون آمادگی جسمانی بیان کرد: اگر چه در ماه رمضان افراد ساعات زیادی را در روزه داری به سر می‌بردند اما در پایان این ماه دچار افزایش وزن می‌شوند این مسئله طبیعی است؛ وقتی افراد فعالیت بدنی ندارند با مصرف خوراکی‌های پر کربوهیدرات و درصد قند بالا دچار افزایش وزن می‌شوند.

وی با تاکید بر لزوم فعالیت بدنی در ماه رمضان برای جلوگیری از اضافه وزن، ادامه داد: روزه داری هیچ منافاتی با ورزش کردن ندارد، تنها باید دقت داشته باشیم چه نوع ورزشی و در چه ساعاتی در روز انجام شود.

این مدرس دانشگاه با اشاره به اینکه در ماه رمضان با توجه به دریافت کمتر فیبر و مایعات اکثر افراد دچار یبوست می‌شوند، افزود: تحقیقات ثابت کردند ورزش کردن منجر به کنترل هورمون‌های بدن، کاهش استرس و کاهش مشکلات گوارشی می‌شود.

وی یادآور شد: به دلیل تغییر سبک زندگی افراد در نوع غذای مصرفی و ساعات خواب در ماه رمضان سطح سیستم ایمنی بدن ما دچار مشکل می‌شود؛ لذا می‌توانیم با فعالیت‌های ورزشی این مسئله را تا حدود زیادی کاهش دهیم.

افراز تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم درصد چربی بدن را کاهش دهیم ماه رمضان می‌تواند اتفاق خوبی را برای ما رقم بزند؛ به خصوص برای کسانی که پرخوری عصبی دارند و مازاد بر کالری مورد نیاز بدن غذا مصرف می‌کنند ماه رمضان فرصتی است که خود را با شرایط درست مصرف غذا وفق دهند.

این کارشناس ارشد فیزیولوژی کاربردی با اشاره به اینکه ورزش کردن در ماه رمضان می‌تواند کیفیت خواب را برای فرد بهتر کند، اظهار کرد: اگر فردی می‌خواهد قبل از زمان افطار ورزش کند باید فعالیت‌های کم شدت و در واقع تمرینات قدرتی و استقامتی که وزنه‌های سبک دارند انجام دهد؛ به هیچ عنوان فعالیت‌های پر شدت از جمله ایروبیک با مدت زمان طولانی توصیه می‌شود.

وی اضافه کرد: انجام ورزش‌های پر شدت با زمان‌های طولانی منجر به دهیدراته و کم آب شدن بدن می‌شود؛ لذا انجام ورزش‌های پر شدت باید در فاصله بین افطار تا سحر باشد.

افراز تاکید کرد: افرادی که قصد انجام تمرینات ورزشی بعد از افطار را دارند باید وعده سبکی را مصرف کنند؛ همچنین اگر فردی بخواهد بعد از وعده سحر تمرین کند این هم قابل اجرا است، البته باید دو ساعت بعد از مصرف وعده سحری اقدام به انجام حرکات ورزشی با شدت کم کند.

این کارشناس ارشد فیزیولوژی کاربردی یادآور شد: ورزشکارانی که حفظ عضله برای آن‌ها مهم است و ورزش‌های با شدت بالا انجام ‌می‌دهند می‌توانند با توجه به وزنشان میزان پروتئین مورد نیاز دریافتی‌شان را پیدا کنند و این مقدار پروتئین را در سه وعده افطار، شام و سحر خود قرار دهند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۹ عادت‌ معمولی که شما را چاق می‌کند
  • برای خوشحال بودن این ۹ کار را هر صبح انجام دهید
  • ضرورت محدودیت ورزش‌های هوازی از امروز تا ظهر فردا در مشهد
  • ضرورت محدودیت ورزش‌های هوازی از امروز تا فردا حوالی ظهر در مشهد
  • فواید روزه گرفتن برای بدن
  • ضروری‌ترین ویتامین‌های مورد نیاز زنان کدام است؟
  • فواید نوشیدن چای و قهوه برای میانسالی
  • بایدهای ورزشی در ماه رمضان
  • مرگ زوج هندی به همراه دختر ۱۶ ساله‌ در حریقی «مشکوک» در کانادا
  • تاثیر شدید افسردگی بر سلامت قلب زنان