Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-20@02:09:27 GMT

دعا براي از بين بردن اضطراب و استرس

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۹۳۱۱۴

دعا براي از بين بردن اضطراب و استرس

خبرگزاري آريا -

دعا براي از بين بردن اضطراب و استرس
يادي که گاهي با آوردن نام معبود، اذکار و يا پرداختن به عبادت آسان شده و اضطراب ناشي از مشکلات دنيوي را برطرف مي‌کند.
هميشه براي هر فردي زماني وجود دارد که استرس، ترس و دلشوره به آدم غلبه مي ‌کند، در اين حالت فقط آن چيزي که باعث آرامش دروني فرد مي شود ياد خدا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در زماني که به هر دليل دجار اضطراب يا نگراني و دلشوره ميشويد ، ذکر و دعاي مجرب رفع دلشوره و استرس و اضطراب ذيل را چهارده مرتبه قرائت کنيد. دلشوره و اضطراب برطرف ميشود. در اثناي ذکر توجه قلبي داشته باشد. مجرب است.
ما شاءَ الله لا حَولَ وَ لا قوَّهَ إلّا باللهِ العَلِيِّ العَظيم.
همچنين آمده است که براي رفع استرس و دلشوره ، دست راست را روي سينه اش بگذارد و هفت مرتبه آيه 28 شريفه سوره رعد را بخواند . به اذن خداوند تبارک و تعالي احساس آرامشي فوري در شخص ايجاد ميشود.
الذّينَ امَنوا وتَطمَئِنُّ قُلوبُهُم بذِکرِ اللهِ اَلا بذِکرِ الله تَطمَئِنُ القلوب
توجه شود : با اتجاه به قبله بخواند و در اثناي قرائت توجه قلبي داشته باشد.
گفتني است، قرآن کريم ،ديدن و خواندن آيات نوراني خود آرامش بخش دل هاست اما در اين گزارش دستورالعملي براي آرامش روحي و سعه صدر با توجه به آيات قرآن آورده‌ايم.
براي افزايش صبر و حوصله و ايجاد آرامش روحي هرچه بيشتر ، قبل از خواب سوره مبارکه عنکبوت را قرائت کند. مجرب است.
براي دفع ترس و اضطراب و دلهره ميتوانيد آيات چهل و پنجم و چهل و ششم سوره مبارکه الاسراء را که بکار بردن آنها خصوصا به جهت دفع ترس و اضطراب و دلهره و دلشوره و همچنين دفع دشمن بسيار موثر است قرائت نمود. اين آيات شريفه حصاري محکم است:
وَإِذَا قَرَأْتَ الْقُرآنَ جَعَلْنَا بَيْنَکَ وَبَيْنَ الَّذِينَ لاَ يُؤْمِنُونَ بِالآخِرَةِ حِجَابًا مَّسْتُورًا ﴿45﴾ وَجَعَلْنَا عَلَى قُلُوبِهِمْ أَکِنَّةً أَن يَفْقَهُوهُ وَفِي آذَانِهِمْ وَقْرًا وَإِذَا ذَکَرْتَ رَبَّکَ فِي الْقُرْآنِ وَحْدَهُ وَلَّوْاْ عَلَى أَدْبَارِهِمْ نُفُورًا ﴿46﴾ .
همچنين در ديگر سوره قرآن آمده است؛ هر کس در هر شب و روز ، سوره جمعه را قرائت نمايد از انچه مي ترسد ايمني مي يابد و هر چيز خوفناک و ترسناکي از او دور مي شود
از ايشان نيز روايت است : هر کس در قرائت سوره جمعه مداومت ورزد اجر عظيمي نصيب او خواهد شد و از هر چيزي که موجب ترس و خوف اوست ايمن مي گردد.
در روايات ائمه و امامان معصوم (ع) نيز روايات متفاوتي داريم که در زير به آنها اشاره شده است؛
سيّد ابن طاووس گويد : در كتاب مصباح الزّائر آورده‌ايم : هنگامى كه امام صادق عليه السّلام به عراق رفتند، مردم خدمت ايشان شرفياب شدند و گفتند: مولاى ما، دانسته ‌ايم كه خاك مرقد مطهّر حضرت امام حسين عليه السّلام موجب شفا از هر بيمارى است؛ آيا وسيله‌ى ايمنى از هر ترسى هم مى ‌باشد؟ در پاسخ فرمود: «آرى، اگر كسى بخواهد از هر بيمى در امان بماند، تسبيحى كه از خاك مرقد امام حسين عليه السّلام ساخته شده است را بردارد و هنگامى كه در بستر آرميد، آن را به دست بگيرد و سه بار دعاى ليلة المبيت را بخواند.

دعا براي دفع ترس و اضطراب
سپس آن را بوسيده بر روى چشم بگذارد و بگويد:
اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ بِحَقِّ هَذِهِ التُّرْبَةِ وَ بِحَقِّ صَاحِبِهَا وَ بِحَقِّ جَدِّهِ وَ أَبِيهِ وَ بِحَقِّ أُمِّهِ وَ أَخِيهِ وَ بِحَقِّ وُلْدِهِ الطَّاهِرِينَ اجْعَلْهَا شِفَاءً مِنْ كُلِّ دَاءٍ وَ أَمَاناً مِنْ كُلِّ خَوْفٍ وَ حِفْظاً مِنْ كُلِّ سُوء
(پروردگارا، به حقّ اين تربت و به حقّ صاحب آن و به حقّ جدّ او و پدر و مادر و برادر و فرزندان پاكيزه‌اش از تو مى ‌خواهم كه آن را وسيله‌ى درمان از هر درد و ايمنى از هر ترس و سبب نگه ‌دارى از هر آفت و بدى قرار دهى.) سپس تسبيح را در گريبان پيراهن بگذارد. اگر اين كار را در بامداد انجام دهد، پيوسته تا شب در امان خدا خواهد بود و اگر شب باشد تا صبح در پناه خداوند خواهد ماند.
نيز در حديث ديگرى فرموده است:
در هنگام برداشتن تربت بگو: اللَّهُمَّ إِنَّ هَذِهِ طِينَةُ قَبْرِ الْحُسَيْنِ وَلِيِّكَ وَ ابْنِ وَلِيِّكَ اتَّخَذْتُهَا حِرْزاً لِمَا أَخَافُ وَ لِمَا لَا أَخَافُ
پروردگارا، اين تربت آرامگاه حضرت حسين عليه السّلام، ولىّ تو و زاده‌ى ولىّ توست. آن را جهت آسودگى و محفوظ ماندن از هر چه از آن مى ‌ترسم و آن چه [به سبب عدم آگاهى]از آن نمى ‌ترسم، برداشته‌ام.
هم چنين به سند ديگرى چنين روايت شده است : اللَّهُمَّ إِنِّي أَخَذْتُهُ مِنْ قَبْرِ وَلِيِّكَ وَ ابْنِ وَلِيِّكَ فَاجْعَلْهُ لِي أَمْناً وَ حِرْزاً مِمَّا أَخَافُ وَ مِمَّا لَا أَخَافُ.
پروردگارا، اين خاك را از مرقد ولىّ تو و زاده‌ى ولىّ تو برداشته‌ام؛ پس آن را باعث حفظ و ايمنى‌ام از زيان آن چه مى‌ترسم و نمى‌ترسم، قرار ده.
روايت شده است كه هر كس از زمام ‌دار يا شخص ديگرى مى ‌ترسد؛ اگر از منزل خود بيرون رود و به اين كار مبادرت ورزد، [اين كار]پناه او خواهد بود.
از امام صادق (ع) نيز روايت شده که شخصى خدمت حضرت صادق (ع) شكايت از وحشت كرد حضرت فرمود آيا خبر ندهم شما را به چيزى كه اگر بگوئيد آن را وحشت نخواهيد كرد در شب و نه در روز .
بِسْمِ اللَّهِ وَ بِاللَّهِ وَ تَوَكَّلْتُ عَلَى اللَّهِ اِنَّهُ مَنْ يَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ اِنَّ اللَّهَ بالِغُ اَمْرِهِ قَدْ جَعَلَ اللَّهُ لِكُلِّ شَيْئٍ قَدْراً اَللّهُمَّ اجْعَلْنى فى كَنَفِكَ وَ فى جِوارِكَ وَاجْعَلْنى فى اَمانِكَ وَ فى مَنْعِكَ.
روايت شده كه مردى سى سال اين را مى خواند شبى آن را ترك كرد عقرب او را در آن شب گزيد.
بنام خدا و به يارى خدا و توكل كردم بر خدا كه براستى هركه توكل كند بر خدا او برايش بس است براستى خدا برساند فرمانش را و قرار داده خدا براى هر چيز اندازه اى خدايا قرار ده مرا در كنف خود و در جوار خود و قرارم ده در امان و حفظ خودت.
منبع: yjc.ir


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۹۳۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | فشار و استرس جواد نکونام در آخرین ثانیه‌ها و شادی او پس از سوت پایان

261 33

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897222

دیگر خبرها

  • ببینید | فشار و استرس جواد نکونام در آخرین ثانیه‌ها و شادی او پس از سوت پایان
  • اولین تصاویر از اضطراب و وحشت عجیب امروز اصفهانی‌ها!
  • ماجرای جاذبه صوت قرآنی که امام سجاد (ع) قرائت می‌کردند
  • شاخصه‌های هنر انقلاب در دانشگاه درست تعریف نشده است
  • ماجرای جاذبه صوت قرآنی که امام سجاد(ع) قرائت می کردند
  • «هیس، هیچی نیس!» روی آنتن تلویزیون می‌رود
  • «هیس، هیچی نیس!» از یک اردیبهشت به آنتن می‌رسد/ رونمایی از پوستر
  • یک سریال فانتزی جایگزین «رستگاری» شد
  • فانتزی «هیس، هیچی نیس!» از اول اردیبهشت روی آنتن می‌رود
  • چرا برخی نعمت‌ها بر بنی‌اسرائیل حرام شد؟