Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-03-19@07:14:58 GMT

معنای یا لثارات الحسین و ثارالله چیست؟

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۹۳۲۷۴

معنای یا لثارات الحسین و ثارالله چیست؟

یا لثارات الحسین هم شعار امام زمان علیه‌السلام است و ندایی است که برای خون‌خواهی امام حسین علیه‌السلام سرداده می‌شود. جهان نيوز - دکتر محمد لطفی زاده: ثار گرچه به معنای خون هم هست اما ترجمه دقیق و بهتر آن (خون‌بها) است. پس ثارالله بعنوان لقب امام حسین علیه السلام به معنای فردی است که خدای متعال خون‌خواه اوست و خون‌بهای او را طلب می‌فرماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته اگر (ثار) را به معنای خون هم فرض کنیم و ثارالله را (خون خدا) ترجمه کنیم اشکالی ندارد. مانند آنکه بگوییم (بیت الله) قاعدتاً منظور این نیست که خدای سبحان خانه دارد بلکه خانه رنگ الهی گرفته است.

یا لثارات الحسین هم شعار امام زمان علیه‌السلام است و ندایی است که برای خون‌خواهی امام حسین علیه‌السلام سرداده می‌شود و یعنی ای خون‌خواهان برای انتقام از ستمکاران آماده شوید. هرچند به جز این ترجمه، احتمال ضعیف دیگری هم وجود دارد که آن را خطاب به قاتلان گویند و تهدیدی برای آنان باشد.

و صلی الله علی محمد و آله الطاهرین

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۹۳۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانواده های معظم شهدای مدافع حرم و امنیت قم تجلیل شدند

به گزارش خبرنگار مهر، حمید ناطقی مسؤول هیأت خادم الرضا علیه السلام قم شامگاه یکشنبه در گردهمایی و ضیافت افطاری خانواده‌های معظم شهدای مدافع حرم و امنیت که در حسینیه بنی فاطمه (س) قم برگزار شد گفت: ما مدیون خون پاک شهدای گرانقدر هستیم و این امنیتی که امروز در کشور ما برقرار بوده، مرهون دلاوری و رشادت شهیدان و ایثارگران است.

مسؤول هیأت خادم الرضا علیه السلام قم بیان کرد: باید قدردان خانواده‌های معظم شهدا باشیم و صبر و بردباری این عزیزان برای همه درس آموز و عبرت آموز است.

وی افزود: هیأت خادم الرضا علیه السلام امسال نیز توفیق میزبانی از ۱۶۵ خانواده معظم شهید بود و این عزیزان افتخار دادند و در ضیافت افطاری این هیأت همانند سال گذشته حضور یافتند.

ناطقی بیان کرد: واحد ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هیأت خادم الرضا علیه السلام چندین یادواره شهدا در طول این سال‌ها برگزار کرده و یاد و خاطره شهدای گرانقدر دفاع مقدس در این یادواره‌ها گرامی داشته شد.

سرهنگ رسول حیدرلو، مسؤول ایثارگران سپاه امام علی ابن ابی طالب علیه السلام قم در این مراسم بیان کرد: مراسم ضیافت افطاری شماری از خانواده‌های معظم شهدای مدافع حرم و امنیت امسال نیز به همت هیأت خادم الرضا علیه السلام قم که از جمله هیأت‌های با سابقه در امر برگزاری برنامه‌های مذهبی و دینی به خصوص در ایام دهه اول ماه محرم است، برگزار شد.

وی بیان کرد: در این برنامه تعدادی از خانواده‌های معظم شهید مدافع حرم و مدافع امنیت مورد تجلیل قرر گرفتند.

مسؤول ایثارگران سپاه امام علی ابن ابی طالب علیه السلام قم افزود: برپایی این گونه مراسم‌ها در راستای تکریم و تجلیل از خانواده‌های معظم شهیدان امر بسیار ارزشمندی است و امیدواریم بتوانیم راه و آرمان شهیدان را ادامه دهیم و از ارزش‌های دینی و انقلابی کشور حفظ و حراست کنیم.

کد خبر 6057811

دیگر خبرها

  • ضیافت افطاری مداحان استان قم برگزار شد
  • تقویم نجومی امروز سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ / تقویم همسران امروز سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • نقشه دشمنان در انتخابات شکست خورد
  • خانواده‌های معظم شهدای مدافع حرم و امنیت قم تجلیل شدند
  • اهدای جهیزیه به نوعروسان کم برخوردار در جغتای
  • خانواده های معظم شهدای مدافع حرم و امنیت قم تجلیل شدند
  • دعای روز هفتم ماه مبارک رمضان
  • تقویم نجومی امروز دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ / تقویم همسران امروز دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲
  • آمادگی و تجهیز ۹۰۰ مدرسه برای اسکان نوروزی در خراسان‌رضوی
  • تقویم نجومی امروز یک‌شنبه ۲۷‌ اسفند ۱۴۰۲ / تقویم همسران امروز یک‌شنبه ۲۷‌ اسفند ۱۴۰۲