Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-24@21:39:01 GMT

ساخت سریال ۲۰۰ قسمتی تکذیب شد

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۹۳۷۱۱

به گزارش باشگاه خبرنگاران، محمدرضا شفیعی، یکی از تهیه‌کنندگان تلویزیون است که این روزها سریال «عقیق» و «نوار زرد» را روی آنتن تلویزیون دارد. او درباره پروژه‌های جدیدش در تلویزیون توضیحاتی داده و همچنین ساخت یک سریال 200 قسمتی را تکذیب کرده است.

روند تولید«عقیق» و «نوارزرد» چگونه بوده است؟

سابقه طرح ایده «عقیق» به هفت سال قبل بازمی‌گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دوبار تاکنون خیز تولید این سریال برداشته شده که هربار به‌علتی نشده بود. سریال «نوار زرد» حدود یک‌سال‌ونیم در پروسه تحقیق باقی ماند. تیمی چند‌نفره یک‌سال‌ونیم پرونده‌های آگاهی را بررسی کردند که ببینند آیا ساخت این مجموعه شدنی است یا خیر. اما این مسائل برای برخی مهم نیست و صرفا زمانی که بازیگران به پروژه اضافه می‌شوند و قضیه کمی ژورنالیستی می‌شود را می‌بینند. وقتی اخبار و عکس‌های این پروژه‌ها به‌طور همزمان منتشر می‌شوند دوستان فکر می‌کنند تولید این‌ها همزمان بوده است.

آیا خبر تولید سریال 200قسمتی درست است؟

اخیرا سایتی خبری منتشر کرد مبنی بر تولید سریالی 200 قسمتی توسط محمدرضا شفیعی؛ درصورتی‌که این تنها تخیل آن فرد است. بله ممکن است من که سریال‌های 60 و 110قسمتی ساخته‌ام به تولید مجموعه‌ای 200 قسمتی هم فکر کنم ولی این فقط یک ایده است. داشتن یک ایده که به‌معنای ساخت یک سریال نیست. نوشتن، تصویب و تولید یک سریال پروسه‌ای طولانی‌مدت است. نهایتا تصویربرداری دو پروژه ممکن است همزمان شود اما هیچ‌وقت بیشتر از این نمی‌شود. ممکن است یک نویسنده شش ایده داشته باشد ولی این به معنای نوشتن همه آن‌ها نیست؛ صرفا ممکن است یک یا دو مورد آن‌ها به سرانجام برسد. البته دوستانی که این مسائل را مطرح می‌کنند، شیوه را به‌خوبی می‌دانند ولی این اخبار بیشتر شبیه شیطنت رسانه‌ای است.

«سر دلبران» چطور شکل گرفت؟

«سردلبران» هم که هم‌چنان مشغولیم، پروسه تصویربرداری آن در حال اتمام است. این سریال فقط یک ایده بود که بیاییم درباره مسجد یک سریال تولید کنیم. مسجد یک پایگاه مهم اسلامی است که در سال‌های اخیر از رونق اجتماعی و سیاسی‌ آن کاسته شده است. همین ایده یک‌خطی تبدیل به داستان این سریال شد. همکاران سازمان اوج هم طرفدار کار و ایده خوب هستند.

آیا «کیمیا» موفق بود؟

بسیار سریال موفقی بود. بعضا مقایسه‌های مع‌الفارق است. مثلا «کیمیا» با یک پروژه الف‌ ویژه مقایسه می‌شود درصورتی‌که ربطی به هم ندارند. «کیمیا» حدود پنج‌هزار دقیقه است که در 24 ماه و با بودجه‌ای اندک ساخته شده است. این‌ها مسائلی مهم هستند. من از کیفیت «کیمیا» کاملا دفاع می‌کنم ولی به هرحال قابل مقایسه با یک سریال الف‌ویژه که چندین سال برای آن زمان گذاشته شده، نیست. سریال «کیمیا» به‌لحاظ هزینه و تاثیرگذاری‌اش واقعا سریال بی‌نظیری است. در زمانی که سریال‌های سیما کم‌بیننده بودند ناگهان این مجموعه بالای 70درصد مخاطب پیدا می‌کند. آن هم داستانی که عشقی و کافی‌شاپی نیست؛ یک قصه انقلابی، جنگی و غنی را دنبال می‌کند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۹۳۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروگاه ساخت ایران در سریلانکا چه خصوصیاتی دارد؟ + تصاویر

به گزارش همشهری‌آنلاین، سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور که از روز گذشته به پاکستان سفر کرده، قرار است پس از این سفر عازم سریلانکا شود.
یکی از اقدامات مهم رئیسی در این سفر افتتاح طرح چند منظوره «اومااویا» است که در جنوب شرقی سریلانکا و ۲۰۰ کیلومتری شرق کلمبو، پایتخت این کشور و در منطقه ای نسبتا محروم و خشک قرار دارد.
این پروژه عظیم و منحصر به فرد شامل ساخت «۲ سد»، «تونل انتقال آب» و «دو واحد نیروگاه زیرزمینی برق آبی هریک ۶۰ مگاوات (در مجموع ۱۲۰)» می شود.

تاریخ آغاز پروژه مارس ۲۰۱۰ میلادی و تاریخ اتمام آن پایان مارس ۲۰۲۴ میلادی است، طبق جدول زمان‌بندی تاریخ سنکرون واحد اول ۲۷ ژانویه ۲۰۲۴ و تاریخ سنکرون واحد دوم ۲۹ مارس ۲۰۲۴ تعریف شده، همچنین تولید ۲۹۰ گیگاوات ساعت انرژی در سال، تامین آب مورد نیاز ۵۰۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی منطقه خشک جنوب شرقی سریلانکا و انتقال ۱۴۵ میلیون مترمکعب آب از منطقه پرباران به مناطق خشک جز اهداف این پروژه است.

اجرای این پروژه ظرفیت آب مازاد رودخانه‌های اومااویا و ماهاتوتیلااویا را به منطقه کم‌آب استان اووا منتقل کرده و انتقال سالیانه ۱۴۵ میلیون متر مکعب آب به مناطق کم بارش موجب توسعه و رونق کشاورزی در ۵۰۰۰ هکتار در مناطق پایین دست می شود.

دو واحد نیروگاه زیرزمینی ۶۰ مگاواتی در عمق ۷۵۰ متری زمین مجموعا به ظرفیت ۱۲۰ مگاوات ایجاد خواهد شد و تونل اصلی بلند آبرسان پروژه به طول ۱۵.۳ کیلومتر آب سدها را به نیروگاه منتقل می کند.
همچنین خط انتقال برق فشار قوی ۱۳۲ کیلوولت به‌طول ۲۲.۷ کیلومتر که برق تولیدی نیروگاه اومااویا را به پست های برق مونراگله و بادوله متصل کرده و از این طریق به شبکه سراسری سریلانکا متصل می شود.

از ویژگی‌های مهم و منحصر به فرد پروژه اومااویا می‌توان به پراکنده و متنوع بودن اجزای طرح اشاره کرد همچنین باید گفت که این طرح یکی از بزرگترین پروژه های صادرات خدمات فنی و مهندسی خارج از کشور است، طول خطی پروژه ۲۴ کیلومتر و جاده ای بیش از ۴۰ کیلومتر بوده و یکی از بلندترین شفت‌های عمودی دنیا در نیروگاه‌های آبی به طول ۶۱۸ متر به قطر حفاری ۳.۲ متر پوشش فلزی شفت عمودی ۶۱۸ متری به وزن تقریبی ۱۰۰۰ تن به صورت معلق از بالا به پایین برای اولین بار در دنیاست، ضمن اینکه حفاری مکانیزه تونل بلند آبرسان با دو دستگاه TBM سپر دوبل بدون دسترسی میانی در شرایط بسیار سخت زمین شناسی با فشار آب بالا به طول ۱۵۳۰۰ متر است.

در خصوص سد پوهولپولا باید گفت که نوع سد RCC- بتن غلتکی به ارتفاع ۳۵ متر، طول تاج ۱۷۴ متر و حجم مخزن آن ۶۳۴ هزار متر مکعب است، سد دایرابا نیز از نوع RCC- بتن غلتکی به ارتفاع ۵۰متر، طول تاج ۱۶۵ متر و حجم مخزن ۹۷۰ هزار مترمکعب است.

کد خبر 846612 منبع: فارس برچسب‌ها ایران و سریلانکا خبر ویژه سید ابراهیم رئیسی

دیگر خبرها

  • چالش‌های یک شتاب‌دهنده در حوزه تولید محتوا/ درآمدزایی از انیمیشن به شرط ورود به بازار بین‌المللی
  • وزیر کار : حقوق کارگران هنوز به حد ایده‌آل نرسیده زیرا عقب‌ماندگی چندین ساله‌ای در این حوزه وجود دارد
  • انتخاب بهترین شرکت ساخت ویلا
  • دستگاه بلوک زنی
  • «دست‌های فیلمسازان ما را در پروژه‌های تاریخی بسته‌اند»
  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت
  • نیروگاه ساخت ایران در سریلانکا چه خصوصیاتی دارد؟ + تصاویر
  • بازیگران شبکه نمایش خانگی را ستاره‌باران کردند
  • قیچی قسمتی از لباس دانش‌آموزان دریکی از مدارس دلگان
  • نقش دولت و دانشگاه در تحقق جهش تولید/ باید امید و انگیزه را به جوانان بازگردانیم