Web Analytics Made Easy - Statcounter

«محمد حسین فرهنگی» عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در خصوص صحبت‌های وزیر صنعت معدن و تجارت درباره اصلاح قوانین صادرات به خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا گفت: راهکار اصلی برای اصلاح قوانین ارائه لایحه از سوی دولت است. مجلس شورای اسلامی از هر لایحه ای که در راستای اصلاح شرایط اقتصادی و تولید به خصوص در حوزه صنعت استقبال می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبیعتاً هر اقدامی اعم از تدوین و پیش بینی جوایز صادراتی، تسهیل روند صادرات و حتی برخی معافیت ها در صورت ارائه لایحه، میسر می شود زیرا ارائه طرح از سوی مجلس با مانعی به عنوان اصل 75 قانون اساسی برخورد می کند.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: ما چندین سال است که جوایز صادراتی نداریم و در کنار آن تفاوتی برای مالیات کالاهایی که صادر می شود و محصولاتی که در داخل تولید می شود، وجود ندارد.

وی در ادامه افزود: برای مثال برای کالاهای مصرفی در داخل کشور سوییس، مالیات های سنگین وضع شده در حالی که برای همین کالاها در صورت صادرات مالیاتی وضع نمی شود. جالب آنکه حتی اگر مسافران بخواهند کالایی از طریق فرودگاه از کشور خارج کنند بر اساس یک مکانیسم پیش بینی شده مبلغ اخذ شده به عنوان مالیات به آنها بازگردانده می شود اما در کشور ما چنین مکانیسم هایی پیش بینی نشده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در مورد اختصاص نیافتن سهم تولید از محل منابع آزاد شده از هدفمندی یارانه‌ها گفت: در قانون هدفمندی یارانه ها حمایت از تولید و صادرات جزو مصارف دیده شده بود ولی به دلیل اشتباه دولت قبل در برآورد نیازهای جامعه عملا یارانه به صورت مساوی در سطح جامعه توزیع شد و به همین دلیل از این منابع چیزی برای مصارف دیگر  باقی نماند.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۹۳۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قانون مالیات بر سوداگری منجر به تشویق بخش واقعی اقتصاد می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا پورابراهیمی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی ایرادات شورای نگهبان به طرح مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی، اظهار کرد: قانون مالیات بر سوداگری از مهم‌ترین قوانین ما در مجلس یازدهم است که باعث تضعیف سوداگری و رساندن آن به کمترین میزان و تشویق بخش واقعی اقتصاد می‌شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: هدف از تصویب این قانون آن است که بخش غیرواقعی و سوداگری در بازارهای سکه، طلا، ارز، خودرو و املاک کم و جمع شود.

کد خبر 6086213 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • ایرادات شورای نگهبان به طرح مالیات بر سوداگری رفع شد
  • قانون مالیات بر سوداگری منجر به تشویق بخش واقعی اقتصاد می‌شود
  • کاهش تصدی‌ دولت در اقتصاد، زمینه‌ای برای رشد مشارکت مردم در تولید
  • کاهش تصدی‌گری دولت در اقتصاد، زمینه‌ای برای رشد مشارکت مردم در تولید
  • مخالفت مجلس با بررسی طرح نظام قانون‌گذاری طبق اصل ۸۵ قانون اساسی
  • مخالفت مجلس با بررسی طرح نظام قانونگذاری طبق اصل ۸۵ قانون اساسی
  • رای منفی مجلس به بررسی طرح نظام قانون‌گذاری طبق اصل ۸۵ قانون اساسی
  • مخالفت مجلس با بررسی طرح نظام قانونگذاری طبق اصل ۸۵
  • مجلس با بررسی «طرح نظام قانون‌گذاری» طبق اصل ۸۵ مخالفت کرد
  • بخشنامه جدید برای تسهیل صادرات تولیدکنندگان