Web Analytics Made Easy - Statcounter

جنبش تغییر، از گروه‌های اپوزیسیون در اقلیم کردستان عراق رئیس این اقلیم را مسئول شکست‌های نظامی و سیاسی خوانده و خواستار کناره‌گیری وی و معاونش شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از «روسیا‌الیوم»، «شورش حاجی» سخنگوی جنبش تغییر(گوران)، روز گذشته در کنفرانسی مطبوعاتی گفت: «اوضاع بحرانی در اقلیم کردستان نتیجه تصمیم‌های انفرادی درباره همه‌پرسی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

شورش حاجی در اشاره به تسلط نیروهای عراقی به شهر کرکوک و بسیاری از مناطق مورمنازعه میان بغداد و اربیل، اظهار داشت: «اقلیم کردستان مساحت جغرافیایی زیاد و همچنین حمایت‌های قدرت‌های بین‌المللی، که خواستار تعویق همه‌پرسی شده بودند را از دست داده است.»

سخنگوی جنبش تغییر عملکرد «مسعود بارزانی» رئیس اقلیم کردستان عراق را برای جنبش کردها «فاجعه‌بار» خواند و گفت: «رئیس اقلیم کردستان و معاونش هیچ‌گونه مشروعیتی ندارند و باید از پست‌شان کناره‌گیری کنند.» وی خواستار «لغو نظام ریاستی و تثبیت نظام پارلمانی» شد.

سخنگوی این جنبش اپوزیسیون همچنین از دولت اقلیم کردستان خواست «استعفا دهد و یک دولت نجات ملی برای پایان دادن به بحران کنونی با بغداد از طریق گفت‌وگو و نیز آماده‌سازی برای انتخابات در این اقلیم، تشکیل شود.

وی همچنین تصریح کرد که «یوسف محمد» رئیس معزول پارلمان کردستان عراق به اربیل بازگشته و با گروه‌های پارلمانی برای انحلال دولت کنونی رایزنی می‌کند.

حاجی تأکید کرد، در صورت عدم پاسخ‌گویی به این خواسته‌ها، جنبش تغییر به گزینه‌های دیگری متوسل خواهد شد. وی درباره ماهیت این گزینه‌ها توضیحی نداد.

جنبش تغییر با برگزاری همه‌پرسی در تاریخ 25 سپتامبر مخالفت کرده بود، زیرا زمان آن را نامناسب می‌دانست.

انتهای پیام/

R1016196/P36446/S8,90/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۹۵۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی دفتر تجاری اتاق بازرگانی قزوین در اقلیم کردستان عراق

مهدی عبدیان رییس اتاق بازرگانی قزوین گفت: صبح امروز در نخستین برنامه اعضای اتاق بازرگانی استان قزوین در اقلیم کردستان عراق، دفتر تجاری استان در منطقه اربیل انتخاب و تعیین شد.

وی اضافه کرد: دفتر تجاری اتاق قزوین با بیشترین متراژ ممکن در طبقه بیست و سوم یک برج تجاری ۲۶ طبقه در اربیل عراق با چشم اندازی کم نظیر واقع شده و در آستانه تجهیز امکانات، استقرار نیرو‌های کارشناس و بهره برداری نهایی است.

عبدیان افزود: این دفتر به دنبال برنامه مدون اتاق بازرگانی قزوین در خصوص راه اندازی دفتر تجاری استان در اقلیم کردستان عراق طی سال جاری، راه اندازی شده و پایگاهی برای معرفی توانمندی‌های صادراتی استان و ایجاد مبادلات تجاری میان استان و اقلیم کردستان خواهد بود.

مذاکرات عقد تفاهم نامه پیرامون کسب استعلامات قانونی و اداری کشور عراق برای ثبت قرارداد یکساله دفتر تجاری اتاق قزوین نیز صورت گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • تغییر برنامه رئیس سیا برای سفر به اسرائیل
  • راه اندازی دفتر تجاری اتاق بازرگانی قزوین در اقلیم کردستان عراق
  • 5 محور مهم سفر بارزانی به تهران چیست؟ | درخواست ویژه اربیل از تهران
  • رئیس دفتر سیاسی حماس: توافق آتش‌بس باید جامع و مرحله‌ای باشد
  • هنیه: توافق باید جامع و دارای مراحل پیوسته باشد
  • بارزانی وارد تهران شد
  • رئیس اقلیم کردستان عراق وارد تهران شد
  • سفر مهم بارزانی به تهران پس از ۳سال | جزئیات دیدارهای رییس اقلیم کردستان
  • بارزانی امروز به تهران سفر می‌کند
  • سفر نیچروان بارزانی به تهران