Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@22:33:49 GMT

کشاورزان گلستانی در برداشت سویا عجله نکنند

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۹۷۱۸۹

کشاورزان گلستانی در برداشت سویا عجله نکنند

گرگان- مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: کشاورزان در برداشت سویا عجله نکنند و شرایط آب و هوا را در نظر بگیرند.

محمدرضا عباسی در گفتگو با مهر با اشاره به آغاز فصل برداشت سویا اظهار کرد: با توجه به شرایط اقلیمی زمان برداشت کم کم فراهم خواهد شد که در این رابطه برنامه های لازمه برای دریافت دانه های روغنی انجام شده و مراکز خرید شروع به کار خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از انعقاد تفاهم نامه با مراکز خرید خبرداد و تصریح کرد: برداشت سویا در چند روز آینده انجام می شود، با توجه به بارندگی ها اگر مراکز خرید زودتر باز شود، کشاورز برای برداشت عجله می کند و محصولی با رطوبت بالا تحویل می دهد که به نفع خود او نیست.

وی تصریح کرد: با توجه به بحران آب میزان برداشت ما کاهش دارد، لذا از کشاورزان می خواهیم در برداشت محصول عجله نکنند و هواشناسی را نیز رصد کنند.

مدیر زراعت جهاد کشاورزی گلستان خاطرنشان کرد: محصول یک استاندارد مشخص دارد، باید کیفیت لازم را داشته باشد، اگر رطوبت دانه های روغنی زیاد باشد در اثر انبار داری کپک زده و پوسیدگی ایجاد می کند و سم ایجاد خواهد کرد و اگر وارد جیره غذایی مردم شود سرطان زا است.

وی گفت: رطوبت استاندارد نه تنها برای ماندگاری محصول مفید است بلکه برای سلامت جامعه نیز لازم است.

عباسی تأکید کرد: در مراکز خرید، سویا با قیمت دو هزار و ۴۶۹ تومان و با رطوبت ۱۲ و افت مواد خارجی دو درصد، خریداری می شود، اگر مواد خارجی یا رطوبت بیشتر شود از قیمت محصول کم می شود.

وی متذکّر شد: کشاورز و کارخانه دار یک زنجیره هستند و باید به منافع هر دو فکر کرد و جهادکشاورزی حد واسط آن ها است.

مدیر زراعت جهاد کشاورزی گلستان بیان کرد: نمایندگان جهادکشاورزی در مراکز خرید حضور دارند، چنان چه کشاورز در رطوبت یا افت مواد خارجی محصول خود، معترض بود، کارشناسان ما حکمیت خواهند کرد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۹۷۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهروندان گلستانی به پیامک های «ثبت نام طرح کمک معیشتی» توجه نکنند

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ سعید تجری، عصر سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی روزهای اخیر در استان گلستان پیامکی با عنوان «ثبت نام طرح کمک معیشتی دریافت کنید» برای شهروندان گلستانی ارسال می‌شود که این پیامک‌ها حاوی لینک آلوده و جعلی هستند.

وی افزود: از همه شهروندان خواسته می‌شود این موضوع را مورد توجه قرار داده و آن را به نزدیکان خود هشدار دهند و توجهی به پیامک نداشته و لینک را باز نکنند.

رئیس پلیس فتا استان گلستان گفت: برخی اوقات گوشی افراد حک می‌شود و این پیامک‌ها از طرف فرد برای همه مخاطبان به صورت ناخودآگاه ارسال می‌شود. افراد توجه داشته باشند پیامی که با عنوان ثبت نام کمک معیشتی برای آنها ارسال شد و حاوی لینک بود صد درصد یقین داشته باشند که کلاهبرداری است.

وی با اشاره به اینکه سازمان‌های دولتی به هیچ عنوان با شماره‌های شخصی پیامک برای افراد ارسال نمی‌کنند، یادآور شد: تمامی این پیام‌ها با شماره ۶۰۳۰ در حال ارسال است.

تجری اظهار کرد: افراد توجه داشته باشند زمانی که پیام برای آنها ارسال می‌شود و ندانسته آن را باز می‌کنند در گام نخست همان پیام برای تمامی مخاطبین گوشی همراه ارسال می‌شود و در مرحله بعدی حساب بانکی فرد در دسترس کلاهبرداران قرار می‌گیرد.

وی یادآور شد: اگر فرد در صورتی که با این صحنه مواجه شد در نخستین گام گوشی خود را در حالت پرواز قرار دهد تا از ارسال پیامک‌های بیشتر خود داری شود.

رئیس پلیس فتا استان گلستان گفت: در صورت خالی شدن حساب بانکی باید فرد سریعاً با شماره ۰۹۶۳۸۰ مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا تماس گرفته تا اقدامات لازم توسط همکاران در کمترین زمان ممکن انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: تا کنون بیش از ۹۵ درصد پرونده‌های پلیس فتا کشف شد.

کد خبر 6087006

دیگر خبرها

  • شهروندان گلستانی به پیامک های «ثبت نام طرح کمک معیشتی» توجه نکنند
  • برداشت کلزا از مزارع شهرستان کرخه
  • برداشت گیاه دارویی گل گاو زبان از باغ های آبیز
  • پرداخت هزینه حمل و نقل به گندم‌کاران کشت قراردادی در ایلام
  • کشت ۱۵۰ هکتار کلزا در جلگه رخ تربت حیدریه
  • خرید تضمینی گندم از ۲۰ اردیبهشت آغاز می شود
  • آغاز خرید تضمینی گندم از ۲۰ اردیبهشت
  • خرید تضمینی بیش از ۱۱ هزار تن گندم در هرمزگان
  • برداشت گندم و جو در گناوه/ وضعیت محصول در دیم‌زارها مطلوب نیست
  • خرید محصولات پاییزه در خوزستان از ۵۳۶ هزار تن گذشت