Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@16:01:58 GMT

کتاب «نامه گناوه» رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۹۸۰۰۶

کتاب «نامه گناوه» رونمایی شد

بوشهر - کتاب «نامه گناوه» که به کوشش غلامحسین دریانورد تالیف شده است، در آئینی با حضور فعالان فرهنگی و اجتماعی گناوه رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مظفری پژوهشگر و محقق گناوه‌ای صبح دوشنبه در این مراسم گفت: کتاب به عنوان رسانه‌ای مهم در توزیع عادلانه علم و اطلاعات می تواند نقش بسیار مهمتری را در جامعه ما ایفا کند که متاسفانه کمتر به آن توجه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هرچند چاپ و نشر کتاب با هزینه‌های بسیاری روبرو است و فروش آن نیز می‌تواند یک چالش بزرگ برای نویسندگان باشد ولی طی سال‌های اخیر بر تعداد کتاب‌های منتشر شده در شمال استان به‌ویژه بندر گناوه افزوده شده است.

این پژوهشگر با اشاره به وجود نویسندگان بسیار خوبی که برای چاپ آثارشان دچار مشکل هستند خواستار توجه سازمان‌های فرهنگی، ادارات و شهرداری‌ها برای کمک به توسعه نشر در استان بخصوص شمال استان شد.

مظفری با اشاره به برگزاری نشست‌های فرهنگی و هنری در سطح استان تاکید کرد: تلاش ما این است این نشست‌های فرهنگی با رویکردی کاربردی در توسعه فرهنگی استان موثر باشد.

 کتاب هفتم نامه گناوه در حال آماده شدن است

غلامحسین دریانورد مدیر نشر دریانورد که کتاب نامه گناوه به کوشش وی منتشر شده گفت: ششمین کتاب نامه گناوه در ۲۴۸ صفحه و توسط نشر دریانورد منتشر شده و در این کتاب ۲۷ مطلب در قالب مقاله، گفتگو، شعر، خاطره و افسانه آمده است.

وی افزود: کتاب ششم نامه گناوه در سه بخش تاریخ و فرهنگ مردم گناوه، ادبیات و تاریخ شفاهی آماده شده است.

دریانورد با اشاره به اینکه اولین کتاب نامه گناوه در سال ۱۳۸۲ منتشر شده افزود: بعد از یک توقف چند ساله از سال ۱۳۹۱ انتشار کتاب های بعدی آغاز شده که امسال  کتاب ششم آن منتشر شده است.

این نویسنده با اعلام اینکه کتاب هفتم نامه گناوه در حال آماده شدن است گفت: کتاب نامه گناوه قابلیت چاپ تا شماره ۱۰۰ رادارد.

چاپ آثار نویسندگان شمال استان بوشهر

امیر حسین حیات داوودی از نویسندگان گناوه‌ای و از فعالان و دوستداران عرصه کتاب نیز با اشاره به تاریخ شفاهی شمال استان افزود: تا چند سال پیش کتاب هایی که در شمال استان چاپ شده بود بسیار کم بود ولی به حمد الله امروز شاهد چاپ آثار نویسندگان شمال استان بوشهر هستیم.

وی چاپ مجموعه کتاب های نامه گناوه را فرصت مناسبی برای نویسندگان شمال استان برای عرضه مطالب تاریخی و فرهنگی دانست.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۹۸۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از کتاب «به توان هایتک» در دانشگاه فردوسی مشهد

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، کتاب «به توان هایتک» پیرامون سرگذشت شکل‌ گیری شرکت دانش‌ بنیان «آهار شرق» از شرکتهای مهم صنعت برق کشور امروز در سالن دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد رونمایی شد.   این رونمایی با حضور رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی و رئیس دانشگاه فردوسی مشهد در حاشیه معرفی شرکت‌ های موفق با عنوان رویداد بزرگ امید فردوسی صورت گرفت که اعضای آن دانش‌ آموخته دانشگاه فردوسی مشهد هستند.   به توان هایتک روایت شکل گیری و تأسیس و پیشرفت‌ یکی از بزرگترین شرکتهای فعال در صنعت برق کشور است که توانست در تنگناهای وابستگی و تحریم که بخش‌ های مهمی از صنعت برق و انرژی کشور با بن‌ بست و بحران مواجه شده بود، با دانش، همت و نوآوری‌ هایشان، کشور را به سلامت از این مسیر عبور دهد.   شرکت آهار شرق، فعالیت خود را در حوزه خدمات مهندسی برق در گرایش‌ های الکترونیک و کنترل در سال ۱۳۷۹ آغاز کرده است، این فعالیت‌ ها با بازطراحی و تولید بردهای الکترونیکی نیروگاهی شروع و کم‌ کم به طراحی سیستم‌ های کنترل پیشرفته مورد نیاز در صنایع انرژی کشیده شد.   این شرکت، در سال ۱۳۹۰ سیستم کنترل توربین بومی با نام تجاری «رامیار» ارائه کرد و پس از آن سیستم تحریک ژنراتور و سایر سیستم‌ های پیشرفته کنترل نیروگاهی، پالایشگاهی، نفت و گاز را به مرور طراحی و ارائه کرد و امروز تعداد زیادی نیروگاه، پالایشگاه و خطوط انتقال نفت، از سیستم‌ های کنترل آهار استفاده می‌ کنند.   کتاب به توان هایتک که تحقیق آن برعهده «بهزاد دانشگر» بوده و نگارش آن توسط «شبنم غفاری حسینی» صورت گرفته است در ۱۷۶ صفحه، شمارگان یک هزار جلد و قیمت ۱۲۰ هزار تومان منتشر شده است.

دیگر خبرها

  • سخنان کامل حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی اشراقی در مراسم رونمایی از کتاب «چالش‌های تاریخی»
  • کتاب «چالش‌های تاریخی» رونمایی شد
  • عکس/ مراسم رونمایی از کتاب چالش های تاریخی
  • کتاب «چالش‌های تاریخی» اثر سلیمی نمین رونمایی شد
  • کتاب «چالش‌های تاریخی» اثر سلیمی نمین رونمایی شد
  • مراسم رونمایی از کتاب چالش های تاریخی
  • جلد دوم کتاب «تاریخ تحلیلی جامعه شناسی دیوان سالاری در ایران» چاپ و رونمایی شد
  • جلد دوم «سمفونی رنگ، هارمونی خط» رونمایی می‌شود
  • رونمایی از کتاب «به توان هایتک» در دانشگاه فردوسی مشهد
  • رونمایی از سومین اثر شاعر غزلسرای هرمزگان