Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانش > محیط زیست جهان - همشهری آنلاین:
نتایج تحقیقی وسیع و جدید نشان می‌دهد تمام گونه‌های حیات دریایی از اسیدی شدن اقیانوس‌ها به واسطه انتشار دی‌اکسید کربن حاصل از زندگی مدرن آسیب شدید خواهند دید.

براساس گزارش BBC، این مطالعه نشان داده که مرجان‌های آب‌های سرد در برابر اسیدی شدن مقاومت بيشتري نسبت به مرجان‌هاي آب گرم از خود نشان مي‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنين نتايج اين پژوهش نشان مي‌دهد همه موجودات ساکن اقیانوس‌ها قرباني پدیده اسیدی شدن آب‌ها خواهند شد، پديده‌اي که ناشی از افزایش تولید دی‌اکسید‌کربن توسط جوامع مدرن است.

این مطالعه که طي هشت سال توسط 250 دانشمند صورت گرفته‌است به ويژه بر موجودات تازه متولد شده تمركز دارد و معتقد است بيشترين آسيب‌ها متوجه اين دسته از موجودات خواهد بود. این به‌آن معنی است که تعداد ماهی‌های Cod که به سن بزرگسالی خواهند رسید ممكن است به یک چهارم کاهش یا کمتر کاهش پيدا كند.

این ارزیابی نتيجه به دست آمده در پروژه‌اي به نام بیواسید است که توسط محققان آلمانی انجام مي‌شود. نویسندگان اين گزارش كه تاثیر بیولوژیکی اسیدی شدن اقیانوس‌ها نام دارد می‌گویند بعضی از جانوران ممکن است مستقیما از گرمایش جهاني بهره ببرند اما حتی این گروه هم در اثر بروز تغییرات در شبکه غذایی ناشي از اين گرمایش آسیب غيرمستقيم خواهند دید.

به علاوه تحقیقات نشان می دهد که تغییرات ناشی از اسیدی شدن در اثر تغییرات اقلیمی، آلودگی، توسعه سواحل، ماهیگیری بی رویه و کودهای کشاورزی رو به وخامت خواهد گذاشت.

اسیدی شدن اقیانوس‌ها دراثر حل شدن دی‌اکسید‌کربن آزاد شده درحين سوزاندن سوخت‌های فسیلی در آب اقيانوس‌ها رخ مي‌دهد،‌ اين پديده به تولید اسید‌کربنیک منجر می‌شود که آب را قليايي مي‌كند.

از زمان شروع انقلاب صنعتی میانگین PH يا ميزان قليايي بودن آب‌های سطحی اقیانوس ها از 8.2 به 8.1 کاهش یافته است: یعنی میزان اسیدی بودن آب 26 درصد افزايش داشته‌است.

دانشمندان از سال 2009 در این برنامه مشغول مطالعه تاثیر اسیدی شدن بر آبزیان در جریان دوره‌های مختلف حیات؛ چگونگی تاثیر آن بر شبکه غذایی؛ و امکان تخفیف این آثار از طریق انطباق تکاملی بوده‌اند.

بعضی از مطالعات به صورت آزمایشگاهي انجام شد اما بخشي ديگر از آن در دریای شمال، درياي بالتیک، اقیانوس منجمد شمالی و گینه نو انجام شد.

تلفيق نتايج به دست آمده در بیش از 350 مقاله علمی در مورد تاثیر اسیدی شدن اقیانوس‌ها نشان مي‌دهد که تقریبا نیمی از گونه های جانوری مورد بررسي به افزایش متوسط تراکم دی‌اکسید‌کربن در آب واكنشي منفي داشته‌اند.

در همین زمینه: امواج دریاچه‌ها زمین را می‌لرزانند دیدار نماینده مقیم سازمان ملل در تهران با کلانتری به رغم اعتراضات جهانی ژاپن ۱۷۷ نهنگ را شکار کرد عکس روز: نشت نفت در دریا احداث یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های آبی در اقیانوس آرام تهدید داروهای افسردگی برای گونه‌های جانوری کاشت میلیاردها درخت برای جبران سیاست‌های اقلیمیِ ترامپ نوجوانان زمین برای محیط‌زیست متحد شویم!

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۹۸۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیگ برای این بازیکن ملی‌پوش پرسپولیس تمام شد

مرتضی پورعلی‌گنجی پیش از تقابل با پیکان در دیدار تیم ملی ایران و قطر در فینال رقابت‌های چهارجانبه اردن بعد از برخورد با بازیکن قطری به شدت مصدوم و بعد از معاینات مشخص شد که این بازیکن دچار پارگی رباط صلیبی شده است و حداقل ۶ ماه دور از میادین خواهد بود.

مدافع ملی‌پوش سرخ‌پوشان حالا رفته‌رفته به پایان دوران نقاهت خود نزدیک می‌شود و تمرینات خود را آغاز کرده است. او اکنون به همراه یاسین سلمانی، دیگر بازیکن مصدوم قرمز‌ها تمرینات خود را زیر نظر کادر پزشکی پرسپولیس انجام می‌دهد.

با این وجود نه تنها تیم پزشکی سرخ‌ها بلکه پورعلی‌گنجی هیچ تمایلی به ریسک ندارد و با این تفاصیل، این بازیکن تقریبا از یک ماه دیگر می‌تواند برای قرمز‌ها به میدان برود.

با توجه به برنامه‌ریزی مسابقات لیگ برتر و همچنین مشخص شدن تقریبی زمان بازگشت پورعلی‌گنجی می‌توان گفت که لیگ بیست‌وسوم عملا برای این بازیکن به اتمام رسیده است و پرسپولیس می‌تواند در ادامه رقابت‌های جام حذفی از مدافع با تجربه خود استفاده کند.

منبع: ایرنا

tags # مرتضی پورعلی‌گنجی ، پرسپولیس سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • نحوه تاثیر آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • این اولین ربات انسان‌نمای تمام‌الکتریکی با سرعت ۶ کیلومتربرساعت است
  • کدام منطقه جهان بیشترین تاثیر تغییرات آب‌وهوایی را تجربه کرد؟
  • عملیات «وعده صادق» نشان داد جنگ‌هراسی در اقتصاد تاثیرگذار نیست
  • حداقل چند درصد اقتصاد جهان وابسته به ذخایر ژنتیکی است؟
  • پیولی: اینتر با قوی‌ترین تیم فقط دوبار قهرمان شد!
  • یک فرضیه در مورد چگونگی حرکت موجودات فضایی بین سیارات
  • پیش‌بینی امام خمینی (ره) از سرکوب‌ها در آمریکا: آنها تحمل آشفتگی خوابشان را ندارند
  • لیگ برای این بازیکن ملی‌پوش پرسپولیس تمام شد
  • تاثیر فقر بر رشد مغز کودکان