Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

    مجموع عملیات تخلیه و بارگیری در بنادر تجاری کشور از ابتدای امسال تاکنون به بیش از 86 میلیون تن افزایش یافته که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 3.6 درصد رشد داشته است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، آمارهای سازمان بنادر و دریانوردی نشان می دهد که مجموع عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بنادر تجاری کشور در مدت یاد شده در سال 95 حدود 83 میلیون تن بوده که هم اکنون به بیش از 86 میلیون تن رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از ابتدای امسال تاکنون میزان تخلیه و بارگیری کانتینری در بنادر کشور به یک میلیون و 800 هزار کانتینر رسیده که در مقایسه با سال گذشته 28.6 افزایش نشان می دهد.

در این مدت میزان تخلیه و بارگیری کالاهای فله ای خشک در بنادر کشور به 26 میلیون و 900 هزار تن افزایش یافت که نسبت به سال گذشته 26.9 درصد رشد داشته است.

همچنین از ابتدای سال 96 تاکنون میزان تخلیه و بارگیری کالاهای فله ای مایع در بنادر کشور2 میلیون و 800 هزار تن بوده است که نسبت به سال گذشته 550 درصد رشد نشان می دهد.

براساس این گزارش، از آغاز امسال تاکنون میزان تخلیه و بارگیری کالاهای عمومی در بنادر تجاری کشور 11 میلیون و 200 هزار تن بوده است که در مقایسه با سال گذشته 1.8 درصد کاهش نشان داده است.

در مدت یادشده میزان تخلیه و بارگیری مواد نفتی نیز در بنادر کشور نیز 27 میلیون و 400 هزار تن بوده است که در مقایسه با سال گذشته 6.8 درصد کاهش یافته است.

همچنین طی دو سال گذشته اقدامات زیربنایی در احداث و بهره برداری از بنادر مسافری توسط سازمان بنادر و دریانوردی منجر به افزایش قابل توجه سفرهای دریایی شده به طوری که در طول سال بیش از 20 میلیون سفر دریایی در کشور به خصوص در بنادر مسافری استان هرمزگان انجام می شود.

بندرشهید حقانی٬ بندرهرمز٬ بندرذاکری٬ بندر شهید باهنر٬ بندر لافت٬ بندر پهل٬ بندر لنگه ٬ بندرلارک ٬ بندر بهمن٬ بندر چارک٬ بندر آفتاب٬ بندرابوموسی و بندر کیش از مهمترین بنادر استان هرمزگان برای انجام سفرهای دریایی هستند.

علاوه بر انجام سفرهای داخلی در بنادر کشور٬ از بندر باهنر به بندر شارجه در کشور امارات متحده عربی و از بندرعباس به بندر خصب در کشور عمان سفرهای دریایی خارجی نیز از استان هرمزگان برقرار شده است.

به گزارش ایرنا ، عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بنادر کشور در سال جاری تاکنون از طریق بندرآبادان، آستارا، امام خمینی، امیرآباد، انزلی، بوشهر، جاسک، چابهار، خرمشهر، شهید باهنر، شهید رجایی، فریدون کنار، قشم، گناوه، لنگه، نکا، نوشهر انجام شده است.

 

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۹۸۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۲۰ درصدی بارگیری در سال ۱۴۰۲ در راه آهن شرق

تین نیوز

مدیر کل راه آهن شرق از رشد ۲۰ درصدی بارگیری در سال ۱۴۰۲ و به میزان ۶میلیون و ۷۶۱ هزار تن خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی حکامی قاسمی مدیر کل راه آهن شرق از رشد ۲۰ درصدی بارگیری در سال ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ و به میزان ۶میلیون و ۷۶۱ هزار تن خبر داد.

مدیر کل راه آهن شرق بیان کرد: آمار بارگیری این اداره کل در سال ۱۴۰۱ به میزان  ۵میلیون و ۶۵۷ هزار و ۳۳۳ تن بوده است که با همت و تلاش های شبانه روزی همکاران، راه آهن شرق موفق شد در سال ۱۴۰۲ به میزان ۶میلیون و ۷۶۱ هزار و ۶۷۹ تن بارگیری انجام دهد و شاهد رشد ۲۰ درصدی باشیم.

وی همچنین از رشد ۱۵.۷ درصدی تعداد واگن بارگیری شده در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: درسال گذشته ۸۸هزار و ۷۰۰ واگن بارگیری شده است، در حالی که این آمار در  سال ۱۴۰۱ به تعداد ۷۶ هزار و ۶۸۸ واگن بوده است.

حکامی قاسمی همچنین با اشاره با رشد ۱۹ درصدی تن کیلومتر مبدا_ مقصد در سال ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال قبل خاطر نشان کرد؛ اداره کل راه آهن شرق توانست در سال گذشته در شاخص تن کیلومتر مبدا_ مقصد که شاخص درآمدی راه آهن محسوب میشود رتبه اول و در تناژ بارگیری رتبه دوم را کسب کند.

این مقام مسئول یادآور شد: عمده محمولات بارگیری شده در این ناحیه شامل گندله، سنگ آهن، کنسانتره سنگ آهن، زغالسنگ، بنتونیت و همچنین سیمان و فلورین صادراتی بوده است که از مبادی معدن ذغال سنگ پروده طبس،شیرگشت، خواف، سنگان و تربت حیدریه و... انجام شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • بارگیری محموله ۸۲ هزار تنی مواد معدنی در بندر امام خمینی
  • ◄ ارتقا عملیاتی بنادر کشور و افزایش توان فنی- تعمیراتی نیروهای بومی در بزرگترین بندر تجاری ایران
  • انهدام باند سارقان و خریداران شمش فولاد در هرمزگان
  • باند سارقان و خریداران شمش فولاد در هرمزگان دستگیر شدند
  • همکاری سازمان بنادر با نیروی دریایی صمیمی بوده است
  • رشد ۹۳ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بنادر نوشهر و فریدونکنار
  • آغاز عملیات اجرایی پتروپالایشگاه شهید سلیمانی و راه‌اندازی ۲ پروژه پالایشی در ۱۴۰۳/ افزایش ۷ درصدی تولید بنزین در سالی که گذشت
  • افزایش ۹۳ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بنادر نوشهر و فریدونکنار
  • آغاز عملیات پتروپالایشگاه شهید سلیمانی و راه‌اندازی ۲ پروژه پالایشی در ۱۴۰۳/ افزایش ۷ درصدی تولید بنزین در سالی که گذشت
  • رشد ۲۰ درصدی بارگیری در سال ۱۴۰۲ در راه آهن شرق