Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در همایش بزرگداشت چهلمین سالگرد ارتحال سید مصطفی خمینی، اظهار کرد: شخصیتی همچون مرحوم سید مصطفی خمینی که در کنار امام راحل رشد کرد در فقاهت، فلسفه، تفسیر و عرفان به مرتبه جامعی رسیده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: فقاهت حاج آقا مصطفی در حد بسیار بالایی بود و در مسئله ولایت فقیه می گوید که ولایت فقیه بحث نظری نیست و برای اثبات آن نیازی نیست به سراغ روایات برویم، بلکه یک موضوع روشنی است.

وی ادامه داد: من معتقدم بهترین جایگاه برای شناخت اصول مبنای امام (ره) تقریرات حاج آقا مصطفی است. وی بر ابتدای تفسیرش ثواب آن را به امام حسین (ع) اهدا می کند، ببینید که روح  ولایت چقدر در این پدر و پسر عمیق بوده است.

ایت الله فاضل لنکرانی اضافه کرد: حاج آقا مصطفی برای علم تفسیر موضوع، غایت و تعریف درست می کند و بحث های خوبی در این موضوع دارد که نشان دهنده احاطه او به بحث تفسیر است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه باید فقه امام را احیا کنیم، خاطر نشان کرد: مرحوم حاج آقا مصطفی به ریز علوم احاطه کاملی داشت.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۹۹۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عروس امام خمینی درگذشت؛ معصومه حائری که بود؟

معصومه حائری فرزند مرحوم آیت‌الله شیخ مرتضی حائری و از خاندان آیت الله العظمی شیخ عبدالکریم حائری بنیان گذار حوزه علمیه قم است. او با آیت الله شهید مصطفی خمینی ازدواج کرده و عروس ارشد حضرت امام خمینی (س) است.

به گزارش جماران، خانم معصومه حائری در تاریخ ۱۷ فروردین ماه سال ۱۳۳۳ با حاج آقا مصطفی خمینی ازدواج کردند، ایشان در ابتدا علاقه‌ای به ازدواج نداشتند، اما با توجه به شرایط آن دوران به توصیه پدرشان و بعد از ملاقات حاج آقا مصطفی به ازدواج با ایشان رضایت می‌دهند، و بعد از گذشت یک سال به عقد ایشان در می‌آیند. 

حاصل ازدواجشان ۴ فرزند بود، دو تن از فرزندانشان در کودکی از دنیا رفته اند، و یک پسر به نام حسین و یک دختر به نام مریم دارند. ایشان در دوران تبعید حضرت امام (س) و حاج آقا مصطفی در عراق حضور داشتند، و همسر گرامیشان را همراهی می‌کردند.

 

دیگر خبرها

  • عکسی از مادر سیدحسن خمینی در مراسم تشییع پیکر عروس ارشد امام /دختر امام هم آمد
  • همسر آیت‌الله «سید مصطفی خمینی» در قم تشییع شد
  • آیت‌الله مهمان‌نواز یک روحانی ولایت‌مدار و بصیر بود
  • عروس بزرگ امام خمینی درگذشت
  • معصومه حائری، عروس امام خمینی درگذشت
  • همسر آیت‌الله سید مصطفی خمینی درگذشت
  • همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی درگذشت
  • عروس امام خمینی درگذشت؛ معصومه حائری که بود؟
  • حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) مدال ولایت را از امام زمان خود گرفت
  • آماده ارسال// حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) مدال ولایت را از امام زمان خود گرفت