Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - رئيس سازمان پدافند غير عامل از برنامه جديد دولت آمريکا براي به کارگيري طيفي از «تهديد مرکب» عليه ايران خبر داد.
ـ سياسي
سردار غلامرضا جلالي رئيس سازمان پدافند غير عامل طي سخناني در نشست خبري صبح امروز اظهار داشت: برنامه جديد دولت آمريکا اين است که طيفي از «تهديد مرکب» را در ارتباط با ايران به کار گيرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در برابر اين برنامه بايد يک رويکرد جدي پيش بيني شود.
ضرورت تدوين طرح دفاع اقتصادي در برابر آمريکا
جلالي گفت: اصلي ترين عرصه مقابله ما با آمريکا در حوزه اقتصاد است. بعد از پيگيري هاي قانوني و مسايل مرتبط با ديپلماسي، بايد يک طرح دفاعي اقتصادي پيش‌بيني کنيم تا چنانچه تحريم‌ها برگشت و فشارها بيشتر شد، ما توان مقابله با آن را داشته باشيم.
جلالي افزود: طراحي طرح دفاعي اقتصادي در دستور کار سازمان پدافند غيرعامل قرار دارد. ما چاره‌اي جز رجوع به اقتصاد مقاومتي نداريم.
توسل آمريکا به تهديدات سايبري عليه ايران
رئيس سازمان پدافند غير عامل گفت: يکي ديگر از برنامه‌هاي آمريکا عليه ايران، تهديدهاي سايبري است. با توجه به اينکه ترامپ از اقدامات سايبري مقابله‌اي سخن گفت، پيش‌بيني ما اين است که اين اقدامات، آفندي خواهد بود و در حوزه زيرساخت‌ها مورد حمله قرار خواهيم گرفت.
جلالي ادامه داد: در حوزه سايبري با تهديد جدي مواجه هستيم و در مقطع کنوني اين يک ضرورت است و بايد اقدامات مصون سازي پيش‌بيني شود. نبايد بگذاريم که به ما حمله شود و بعد به فکر بيفتيم.
وي پاسخ به سؤالي درخصوص ديوارکشي مجلس و اينکه رئيس مجلس گفته است اين کار پدافند غير عامل است گفت: از 3سال قبل، گزارشاتي مبني بر حمله داعش به مجلس داشتيم. طي جلساتي که با مجلس داشتيم، طرحي را ارائه داديم که امکان ورود خودرويي به محوطه مجلس را کنترل کنيم. ملاحظات شهرسازي و زيباسازي شهري را هم در نظر گرفتيم.
وي خاطرنشان کرد، قبل از حادثه، بخشي از کار توسط مجلس انجام شد، اما چون نمايندگان تصورات و نظرات متفاوتي نسبت به آن داشتند، به کندي پيش رفت. بعد از حادثه تروريستي، مجلس به تکاپو افتاده‌ است و در حال تکميل آن است.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۹۹۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش بلینکن برای احیای یک طرح شکست خورده علیه ایران

«آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه ایالات متحده از اعراب حاشیه خلیج فارس خواسته که در حمایت از رژیم اسرائیل در تقابل با ایران، دفاع هوایی یکپارچه تشکیل دهند.

به گزارش فارس، بلینکن غروب دوشنبه در نشست وزرای شورای همکاری خلیج فارس در ریاض گفت: «این حمله تهدید شدید و فزاینده ایران و ضرورت همکاری ما در زمینه دفاع هوایی یکپارچه را نشان می‌دهد».

این در حالی است که طرح تشکیل پدافند هوایی پکپارچه از چندین سال پیش مطرح شده، اما تا کنون موفقیتی در پیشبرد آن حاصل نشده است.

چند روز پیش از این معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا اجرای موفق عملیات «وعده صادق» علیه اسرائیل را نشان‌دهنده شکست طرح پدافند یکپارچه آمریکا در غرب آسیا توصیف کرده بود.

ایشان روز دوشنبه گفت: «اجرای موفق عملیات "وعده صادق" نشانه شکست طرح پدافند یکپارچه آمریکا در غرب آسیاست.

سردار سنایی راد گفت: «در شرایطی بودیم که، چون رژیم صهیونیستی با مانعی برای ادامه اقدامات خود را مواجه نمی‌دید و احتمال تکرار این جنایت وجود داشت لذا برای متوقف کردن این روند جنایت و ترور از یک سو و تنبیه متجاوز از سوی دیگر، عملیات وعده صادق طراحی شد.»

او در خاتمه گفت: «در طراحی این عملیات همه ابعاد ماجرا در نظر گرفته شد که ضمن ارسال پیام قدرت و ترمیم یا تثبیت بازدارندگی ما، هیچ زمینه‌ای برای بهانه جویی علیه ما وجود نداشته باشد، اگر صهیونیست‌ها می‌توانستند ۵ جنازه زن و کودک در این ماجرا در اختیار داشته باشند حتماً دنبال مظلوم نمایی و فضاسازی علیه جمهوری اسلامی ایران بودند.»

دیگر خبرها

  • انتقاد کره شمالی از تحریم‌های اخیر آمریکا علیه ایران
  • ضرورت تدوین کلان روندها برای طراحی آینده متناسب با زیست بوم ایران
  • چاپلوسی فرانسه برای تل آویو: به دنبال تحریم‌های جدید علیه ایران هستیم
  • آمریکا تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه را کاهش داد
  • فرمانده حشد الشعبی: تهدیدهای آمریکا ما را نمی‌ترساند
  • عرضه جهانیِ تولید ایرانی علیه تحریم‌ها
  • تحریم سپاه توسط غربیان گویای سلامت کار پاسداران است
  • تلاش بلینکن برای احیای یک طرح شکست خورده علیه ایران
  • تلاش آمریکا برای احیای یک طرح شکست خورده علیه ایران
  • عفاف و حجاب ریشه در فطرت زن دارد/ دلایل عقلی ضرورت حجاب را تائید می کند