Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-19@07:02:26 GMT

◄ خطر تعلیق یا لغو مجوز انجمن مهندسی دریایی

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۹۹۶۴۳

◄ خطر تعلیق یا لغو مجوز انجمن مهندسی دریایی

تین‌نیوز | 

انجمن علمی مهندسی دریایی به دلیل عدم تمکین هیئت‌مدیره پیشین با خطر تعلیق یا لغو مجوز روبرو شده است.

به گزارش تین‌نیوز، بیش از یک سال پیش بود که انتخابات هیئت‌مدیره انجمن مهندسی دریایی برگزار شد. انتخاباتی که از همان ابتدا با حواشی و اما اگرهایی همراه شد.

هیئت‌مدیره پیشین شائبه‌هایی را درباره عدم صحت انتخابات مطرح کرد، اعضای جدید به رسمیت شناخته نشدند و کار بالا گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرانجام پس از کش‌وقوس‌های فراوان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری صحت انتخابات را تایید کرد تا ماجرا تمام شود. با این حال باز هم برخی رفتارهای عجیب ادامه پیدا کرد.

از آن زمان تاکنون، کمیسیون انجمن علمی بارها در نامه‌های محتلف خواستار اجرای قانون و تمکین اعضای قدیم هیئت‌مدیره شد. اما تقریبا ًهیچ اتفاق خاصی رخ نداد.

حالا در تازه‌ترین نامه‌ غلامحسین لیاقت دبیر کمیسیون انجمن علمی وزارت علوم به هیئت‌مدیره انجمن مهندسی از احتمال تعلیق یا لغو مجوز انجمن مهندسی گفته شده است. علت این امر نیز این است که « تاکنون هیچ اقدامی از طرف انجمن صورت نگرفته است.»

مشخص نیست که چنین رفتارهایی در فضای یک تشکل چگونه شکل می‌گیرد. اینکه هیئت‌مدیره یک تشکل علمی، با وجود تاکید و تذکر مکرر مراجع قانونی باز هم تمکین نکرده و به راه خود می‌رود چگونه باید فهمیده شود؟

برخی از کارشناسان حوزه دریایی معتقدند انتخابات مجمع یک تصمیم عمومی و احترام به آن به معنای اجرا و پذیرش دموکراسی است. طبعا از چنین زاویه‌ای باید به این آرا احترام گذاشت. آن‌ها می‌گویند اگر انتقاداتی هم وجود دارد می‌توان از طریق مراجع قانونی پیگیری کرد؛ حال آن‌که صحت انتخابات تایید شده است. 

علاوه بر این، منتقدان رفتارهای اخیر می‌گویند با توجه به اینکه انجمن مهندسی دریایی یک انجمن علمی است و قاعدتا ًاعضای آن فاقد منافع صنفی هستنداین اتفاقات توجیه‌شدنی نیست.چرا که بخش اصلی این این اختلاف نظرها بر سر مباحث علمی نبوده است. از جمله تمکین و نپذیرفتن آرای جمعی و مراجع قانونی.

از نکات جالب توجه آخرین نامه کمیسیون انجمن علمی می‌توان به این موضوع اشاره کرد که پس از نامه‌های مکرر این بار رئیس هیئت‌مدیره پیشین انجمن علمی دریایی با عنوان «رئیس هیئت‌مدیره اسبق» خطاب قرار گرفته است.

در نتیجه تقریبا هیچ استدلالی برای این رفتار باقی نمی‌ماند. باید امیدوار بود که این مشکل حل شود، چراکه ذی‌نفع‌ها و متضررین واقعی این اتفاقات جامعه علمی و جامعه دریایی کشور است.

 

 

 

 

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۹۹۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کریمی: هیئت مدیره استقلال برای گرفتن حق جلسه و پیراهن نیست!

سرپرست پیشین باشگاه استقلال گفت: افرادی که در هیئت مدیره باشگاه استقلال حضور دارند، بگویند چه نقشی در این باشگاه دارند. - اخبار ورزشی -

حجت کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، با انتقاد از عملکرد هیئت مدیره باشگاه استقلال اظهار داشت: افرادی که در هیئت مدیره استقلال حضور دارند، نقش‌شان در این باشگاه چیست؟ این همه اتفاق در استقلال می‌افتد، دریغ از یک اقدام برای حل مشکلات. یکی از آقایان از روز اول مدعی بود برای کارهای فرهنگی آمده است، چه کار فرهنگی در این باشگاه انجام شده است؟ اسم این باشگاه شرکت فرهنگی - ورزشی است، در مورد اتفاقات اخیر کشور، حتی به خودتان زحمت ندادید حداقل بیانیه بدهید.

وی افزود: سرمربی با مدیریت باشگاه مشکل دارد که این مشکل ماه‌هاست سر جای خود باقی مانده و هواداران استقلال را آزرده خاطر کرده است، اما اعضای هیئت مدیره باشگاه یک بار هم نتوانسته‌اند مشکل را حل کنند. اگر توانایی این کار را ندارید، به چه علت در هیئت مدیره مانده‌اید؟ هیئت مدیره باشگاه استقلال صرفاً برای گرفتن حق جلسه و بلیت بازی‌ها نیست! آیا اعضای هیئت مدیره توانایی گفت‌وگو با مدیرعامل یا سرمربی را دارند یا صرفاً دنبال گرفتن پیراهن و بلیت بازی هستند؟

مدیرعامل سابق باشگاه استقلال یادآور شد: آقایان زمانی که در سازمان خصوصی‌سازی بودند مدعی شدند تغییرات در هیئت مدیره باشگاه برای ایجاد تحول اقتصادی و حل مشکلات بوده است. چه تغییر و تحولی در استقلال انجام شده است که دیگران خبر ندارند؟ اگر قربان‌زاده رئیس سابق سازمان خصوصی‌سازی قصد داشت آقایان را برای شرکت خودش جذب کند، آنها را در حد کارمند خود انتخاب نمی‌کرد، اما متأسفانه این اعضا را به‌عنوان هیئت مدیره استقلال منصوب کرد که جای تأسف دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • معرفی اعضای جدید انجمن تهیه کنندگان فیلم بلند مشهد
  • مديرعامل جدید خبرگزاری دانشجو معرفی شد
  • سی و پنجمین اجلاس کنگره جهانی انجمن پیانک برگزار می شود
  • اتفاق جالب در رفسنجان: واریز مستقیم پول از کارخانه مس به حساب بازیکنان!
  • کناره‌گیری وزارت از اداره پرسپولیس و استقلال
  • (عکس) مالک جدید پرسپولیس از استقلال پولدارتر است!
  • هیئت مدیره استقلال جای گرفتن کیت و بلیت بازی نیست!
  • معرفی دبیر جشن مدیران تولید سینما
  • انتقاد تند مدیرعامل سابق استقلال علیه اعضای هیئت مدیره
  • کریمی: هیئت مدیره استقلال برای گرفتن حق جلسه و پیراهن نیست!