Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش امتداد نیوز، حجت الاسلام محمدصادق اکبری صبح دوشنبه در همایش مشترک واپایش عملیاتی دریابانی و نیروی انتظامی استان هرمزگان بیان داشت: نگاه دستگاه قضایی به مسئله قاچاق کالا و ارز  بسیار جدی است و موضوع مبارزه با  پدیده قاچاق همواره  به عنوان مسئله ای  حیاتی  و مهم  به منظور تثبیت امنیت اقتصادی  محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این مطلب که معضل قاچاق کالا و ارز پایه های  اقتصاد کشور را متزلزل می سازد خاطر نشان ساخت: یکی از مهمترین آثار و تبعات گسترش  قاچاق در فضای اقتصای کشور افزایش نرخ ارتکاب جرایم و آسیب های اجتماعی است.

حجت الاسلام اکبری ارتکاب جرایمی چون پولشویی و بروز  آسیب هایی چون رکود در عرصه تولید ملی ،ایجاد موانع متعدد در چرخه صنعت ، افزایش نرخ بیکاری و تهدید گسترده در سلامت عمومی و فضای روحی و روانی جامعه را از مهمترین آثار و عواقب گسترش معضل قاچاق عنوان کرد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین بیان داشت: ضرورت دارد تمامی دستگاه های متولی در حوزه مقابله با قاچاق کالا و ارز به عنوان جرایم تهدیدکننده امنیت اجتماعی و فضای اقتصادی کشور به صورت منسجم و هماهنگ عمل کنند.

این مقام قضایی تصریح کرد: با هم افزایی ،اتخاذ تمهیدات مناسب و تشریک مساعی میان نیروی انتظامی ،دستگاه قضایی و دیگر  دستگاه های متولی باید گریزگاه های فرار قاچاقچیان از نظارت های قانونی بسته شود و عرصه بر متخلفان هر چه تنگ تر  گردد.

حجت الاسلام اکبری با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) و سیاست های ابلاغی از سوی ریاست قوه قضائیه در خصوص لزوم مقابله بی امان با پدیده قاچاق کالا و ارز اظهار داشت: شعب ویژه رسیدگی به جرایم قاچاق کالا و ارز  با به کارگیری قضات مجرب در دستگاه قضایی استان هرمزگان تشکیل گردیده و در همین راستا پرونده‌های ارجاع شده در حوزه  این جرایم در کمترین زمان ممکن مورد رسیدگی  و اجرای حکم قرار می گیرند.

رئیس شورای پیشگیری از وقوع جرم استان هرمزگان  ضمن تأکید بر لزوم  نگاه فرابخشی در  حوزه مقابله با قاچاق کالا و ارز، یادآور شد: توجه به قاچاق خرد موجب غفلت از اصل مبارزه با قاچاق کالا میگردد و در همین راستا ؛ ضرورت دارد نیروی انتظامی نگاه خود را معطوف به  مقابله همه جانبه و بی امان  با قاچاق سازمان یافته و کلان کند.

وی با با اذعان به این مطلب که نیروی انتظامی و دستگاه های کاشف به عنوان خط مقدم در مبارزه با قاچاق کالا و ارز در صورت ارتقاء سطح همکاری و افزایش هماهنگی با گمرکات و مراجع عمل کننده در این حوزه به توفیقات بیشتری دست خواهد یافت،تصریح کرد: اختصاص مواد ۶تا ۱۷ از قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در فصل دوم  از این قانون به موضوع پیشگیری از قاچاق حاکی از آن است که مقنن صرفاً به ابزارهای کیفری برای مبارزه با قاچاق متمرکز نشده و با ارائه راهبردهای لازم برای پیشگیری از جرم، روزنه های ارتکاب جرم را محدود  ساخته است که مسئولیت اقدام در این حوزه به معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه واگذار شده است.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در خاتمه برحمایت قاطع دستگاه قضایی از اقدامات قانونی  نیروی انتظامی در امر مقابله با قاچاق کالا و ارز تأکید کرد.

true برچسب ها : دادگستری هرمزگان محمد صادق اکبری نیروی انتظامی هرمزگان true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۰۰۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضربه ۳ هزار میلیاردی پلیس به قاچاقچیان سوخت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی پلیس هرمزگان، سردار علی اکبر جاویدان در تشریح این خبر با تأکید بر اینکه یکی از اولویت‌های مأموریتی انتظامی بحث مقابله بی امان با قاچاق می‌باشد، بیان داشت: در این راستا عوامل انتظامی استان با همکاری دریابانی و نظارت مقام قضائی در جهت جامه عمل پوشاندن به مطالبه بحق مردم و اجرای تدابیر ابلاغی، طرح ضربتی و عملیاتی مقابله با قاچاق سوخت با هدف جلو گیری از هدر رفت سرمایه ملی و مبارزه با قاچاق را در بندر کلاهی شهرستان میناب اجرا کردند.

وی افزود: در اجرای این طرح مشترک که با همکاری دیگر سازمان‌های مرتبط و با هدف ضربه به بنیان مالی قاچاقچیان سوخت انجام شد، تعداد ۱۷ فروند قایق موتوری فعال در قاچاق سوخت توقیف، ۲۶۵ عدد انواع مخازن فلزی و پلاستیکی آغشته به سوخت جمع آوری و ۷۵ کیلومتر لوله انتقال سوخت امحا و تخریب شد.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان با اشاره به کشف بالغ بر ۳ میلیون لیتر گازوئیل قاچاق و تخریب و جمع‌آوری تجهیزات انتقال سوخت در این طرح، میزان ضربه مالی به بنیان‌های مالی قاچاقچیان در این منطقه و در راستای این طرح را بیش از سه هزار میلیارد ریال عنوان کرد.

کد خبر 6087515

دیگر خبرها

  • کشف یک و نیم تن بادام قاچاق در امیدیه
  • کشف ماینر‌های قاچاق در یزد
  • ماینرهای قاچاق در نیکشهر کشف شد
  • کشف ۱۷ دستگاه ماینر قاچاق در یزد
  • کشف میلیاردی ماینرهای قاچاق در نیکشهر
  • ضربه ۳ هزار میلیاردی پلیس به قاچاقچیان سوخت
  • کشف ۳ میلیون لیتر سوخت قاچاق در هرمزگان
  • کشف تعداد ۱۶۶ دستگاه لوازم خانگی قاچاق در همدان
  • کشف کالای قاچاق در دهلران
  • توقیف سه میلیارد ریال کالای قاچاق