Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@12:25:41 GMT

طلا از کاهش قیمت دم زد

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۰۰۵۷۷

طلا از کاهش قیمت دم زد

طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تحت تاثیر قوی شدن ارزش دلار به پایین‌ترین قیمت در بیش از دو هفته گذشته سقوط کرد.

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۴ درصد کاهش یافت و به ۱۲۷۵.۷۰ دلار رسید، در حالی که اوایل معاملات تا قیمت ۱۲۷۳.۸۰ دلار عقب‌نشینی کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بازار نیویورک، هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر ۰.۳ درصد کاهش یافت و در ۱۲۷۷.۲۰ دلار ایستاد.

به گفته یوئیجی ایکه‌میزو از بانک "ICBC استاندارد" توکیو، کاهش اخیر قیمت طلا به دلیل گران شدن دلار است. همچنین طی یک هفته گذشته هیچ اخباری از کره شمالی به گوش نرسیده است. اگر خبری در این باره منتشر شود قیمت طلا ممکن است از تقاضا برای دارایی مطمئن مورد حمایت قرار گیرد، اما در حال حاضر بازار این فلز ارزشمند به دلار چشم دوخته است.

ریسک‌های ژئوپلتیکی تقاضا برای دارایی‌های مطمئنی مانند طلا و ین ژاپن را افزایش می‌دهد.

دلار روز دوشنبه تحت تاثیر رشد بازده اوراق خزانه آمریکا و پیشرفت در موضوع اصلاحات مالیاتی دولت، در برابر سبدی از ارزهای بزرگ افزایش یافت.

بر اساس گزارش رویترز، در این بین دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا بدنبال انتصاب جروم پاول، از اعضای هیات مدیره بانک مرکزی آمریکا و جان تیلور، اقتصاددان دانشگاه استنفورد برای دو سمت عالی بانک مرکزی این کشور است. گفته می‌شود پاول نسبت به تیلور مواضع ملایم‌تری برای تحکیم سیاست پولی دارد.

معامله‌گران ۸۰ درصد احتمال می‌دهند بانک مرکزی آمریکا در دسامبر برای سومین بار در سال میلادی جاری، افزایش نرخهای بهره را تصویب کند.

نرخ‌های بهره بالاتر از ارزش دلار پشتیبانی کرده و بازده اوراق قرضه را بالاتر می‌برد و در مقابل قیمت دارایی‌هایی مانند طلا که سوددهی ندارد را تحت فشار منفی قرار می‌دهد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد کاهش، ۱۶.۹۵ دلار بود. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۷ درصد کاهش، به ۹۱۳.۹۰ دلار رسید و هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری ۰.۶ درصد کاهش یافت و در ۹۶۹ دلار ایستاد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۰۰۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیت کوین به ۶۳ هزار و ۸۲۲ دلار رسید

به گزارش خبرگزاری مهر قیمت بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته ۱.۲۹ درصد رشد کرد و به ۶۳ هزار و ۸۲۲.۸۰ دلار معامله شد البته قیمت برترین ارز رمزنگاری دیجیتال جهان، نسبت به هفته گذشته ۱.۹۵ درصد کاهش یافته است.

به نقل از کریپتو، قیمت اتریوم، دومین توکن محبوب، نسبت به دیروز ۵.۶۴ درصد افزایش یافته است و نسبت به هفته گذشته ۳.۸۳ درصد صعود ثبت کرد. ارزش بازار اتریوم اکنون ۴۰۲.۷۴ میلیارد دلار است.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال در حال حاضر ۲.۳۸ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۲.۳۹ درصد بیشتر شده است. در حال حاضر ۵۲.۸۴ درصد کل بازار ارزهای دیجیتال در اختیار بیت‌کوین است که ۰.۵۲ درصد کاهش روزانه را ثبت کرده است.

حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۵۱.۹۵ میلیارد دلار است که ۱۸.۷۵ درصد کاهش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۴.۵۳ میلیارد دلار است که ۸.۷۳ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال بوده و حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۴۶.۲۷ میلیارد دلار است که ۸۹.۰۶ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال را تشکیل می‌دهد.

کد خبر 6090696 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • بیت کوین به ۶۳ هزار و ۸۲۲ دلار رسید
  • کاهش قیمت دلار و سکه در بازار تهران/ ارتباط شبه سوئیفت با ۱۰ کشور/ افت قیمت تارا، رانا و پژو ۲۰۷
  • تداوم ریزش قیمت دلار و سکه در معاملات ۸ اردیبهشت
  • روز حساس برای سکه‌ بازان؛ شرط مهم برای کاهش قیمت سکه
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان/ سقوط سودآوری بیت‌کوین
  • کاهش قیمت طلا در بازار جهانی فلزات گران بها
  • دلار ریخت، طلا جهش کرد/ ورق در بازار طلا و ارز برگشت؟
  • قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار کاهش یافت
  • کاهش قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار