Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-03-19@05:09:40 GMT

«مسیریاب صوتی ایرانی» را چقدر می‌شناسید؟+فیلم

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۰۰۶۷۵

«مسیریاب صوتی ایرانی» را چقدر می‌شناسید؟+فیلم

‍‍‍‍‍‍

«مسیریاب صوتی ایرانی دال» با ویژگیهای منحصربه‌فرد خود هرآنچه را برای یک سفر راحت و آسان می‌خواهید در اختیار شما قرار می‌دهد و کاربران تنها با انتخاب مقصد خود می‌توانند تا انتهای مسیر لذت ببرند.

به گزارش مشرق، مجموعه دال با همکاری جمعی از دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه شریف (‌دارندگان مدالهای کشوری و جهانی در المپیادها) در بهمن ماه 95 فعالیت خود در حوزه سرویسهای «مکان‌محور» را آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نخستین محصول این مجموعه با نام «مسیریاب صوتی دال» در قالب برنامه کاربردی تلفن همراه در بستر اندروید در اوایل مهر 95 به بازار عمومی ارائه شد؛ این محصول در نخستین هفته‌های ارائه به بازار توانست حدود 10 هزار کاربر را جذب کند.

مجموعه دال با نگاه به نیاز روزافزون جامعه ایرانی به مسیریاب فارسی که با توجه به ظهور تاکسی‌های اینترنتی نظیر اسنپ و تپسی روز به روز بر اهمیت آن افزوده می‌شد تصمیم به ارائه نقشه و مسیریاب صوتی به‌زبان فارسی گرفت همچنین عدم وجود نمونه ایرانی باکیفیت در این حوزه مشکلات بسیار زیادی برای هموطنان فارسی‌زبان ایجاد کرده است.

از سوی دیگر نمونه خارجی که بتواند کیفیت قابل رضایتی ارائه کند مسیریاب waze است؛ با توجه به اینکه حوزه سرویسهای‌ مکان‌محور به‌دلیل ارتباط نزدیک با داده‌های باارزشی همچون داده‌های مکانی کاربران از اهمیت بالایی برخوردار است و با توجه به این نکته که مسیریاب ذکرشده، ماهیتی اسرائیلی دارد با توجه به دستور مقامات مسئول از دسترسی خارج و به‌اصطلاح فیلتر شد اما به‌دلیل عدم رفع نیاز کاربران همچنان رانندگان با استفاده از روشهای مختلف، نظیر استفاده از فیلترشکنهای مختلف، اقدام به استفاده از مسیریاب waze می‌کردند که مجبور به قبول سختیهای استفاده از این روش و پرداخت هزینه‌های اضافه پهنای باند و تهیه ابزارهای فیلترشکن بودند.

با توجه به توضیحات داده‌شده، در نهایت جمعی از نخبگان دانشگاه شریف تحت قالب مجموعه دال جمع شدند و موفق به ارائه مسیریاب صوتی دال شدند؛ از ویژگیهای اصلی مسیریاب صوتی دال می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ــ نقشه فارسی
ــ نمایش ترافیک لحظه‌ای راه‌های کشور
ــ امکان جست‌وجو به‌زبان فارسی بین مکان‌های مختلف
ــ مسیریابی و پیشنهاد مناسب‌ترین مسیر بر اساس ترافیک لحظه‌ای جاده‌های شهری
ــ تخمین زمان رسیدن به مقصد بر اساس ترافیک راه‌ها در طول مسیر
ــ ارائه دستورات راهنمای مسیر به‌زبان فارسی در نقاط مختلف مسیر
ــ ارائه راهنمای صوتی مسیر به‌زبان فارسی
ــ همراهی در طول سفر و نشان دادن لحظه‌ای مکان متحرک به‌روی مسیر
ــ ذخیره مکان‌های مختلف به‌عنوان علاقه‌مندی و مسیریابی از بین موارد مورد علاقه و سابقه مسیرهای قبلی به‌آسانی
ــ امکان مسیریابی مستقیم از سایر نرم‌افزارهای نظیر اسنپ و تپسی.

مسیریاب دال، ویژگیهای اصلی مورد نیاز برای یک سفر راحت و آسان را در اختیار کاربر قرار داده است و کاربران تنها با انتخاب مقصد خود می‌توانند تا انتهای مسیر از همراهی و راهنمایی مسیریاب صوتی دال استفاده کنند و طبعاً کاربران دال نیازی به استفاده از فیلترشکن و امثال این مسائل برای استفاده از دال ندارند.

نرم‌افزار مسیریاب دال از مارکت‌بازار به‌آدرس http://cafebazaar.ir/app/ir.daal.app و ایران اپس http://iranapps.ir/app/ir.daal.app همچنین آدرس سایت دال http://daal.ir/ قابل دریافت است.

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

فیلم معرفی ویژگیهای مسیریاب صوتی ایرانی دال

برخی از اعضای تیم طراح مسیریاب صوتی ایرانی دال عبارتند از:


مدیر اجرایی: میلاد چراغعلی‌خانی؛ دانشجوی کارشناسی مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف، دارای مدال نقره کشوری المپیاد فیزیک، رتبه برتر کنکور سراسری سال 94
مدیر فنی: علی یادگاری؛ فارغ‌التحصیل کارشناسی مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف، رتبه برتر در کنکور سراسری سال 89، سابقه چندین سال فعالیت در صنعت IT
توسعه‌دهنده سرور: سید محمد حسینی؛ دانشجوی کارشناسی مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف، دارای مدال نقره کشوری المپیاد ریاضی، رتبه برتر کنکور سراسری سال 93
تحقیق و توسعه‌: سید محمد امین خدایی؛ دانشجوی کارشناسی مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف، دارای دو مدال نقره کشوری و طلای کشوری المپیاد کامپیوتر به‌ترتیب در سال‌های 92 و 93
تحقیق و توسعه‌: سید پارسا میرطاهری؛ دانشجوی کارشناسی مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف، دارای مدال نقره کشوری المپیاد کامپیوتر در سال 93 و مدال طلای کشوری المپیاد کامپیوتر در سال 94، دارای مدال نقره جهانی در مسابقات المپیاد کامپیوتر.

ارسال به تلگرام

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۰۰۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهار تفرجگاه پارک ملی گلستان آماده ارائه خدمت به مسافران نوروزی است

وحید خیرآبادی روز دوشنبه در بازدید از تفرجگاه گلشن گفت: زیرساخت‌های اولیه مانند دسترسی به آب آشامیدنی، سرویس بهداشتی و نمازخانه در این چهار تفرجگاه‌ها و همچنین منطقه گلشن و میرزابایلو به واسطه مرکزیت بازدیدکنندگان از موزه تاریخ طبیعی فراهم است.

وی افزود: آمار بالای تردد خودرو‌های عبوری گردشگران و مسافران با توجه به قرارگیری در مسیر زوار مرقد امام هشتم (ع) و تنوع قومیتی ساکنان در روستا‌های حاشیه این پارک در کنار ویژگی‌های طبیعی و گونه‌های جانوری و گیاهی و تنوع اقلیمی از مزیت‌هایی است که پارک ملی گلستان را در مقایسه با دیگر پارک‌های ملی شاخص کرده است.

به گفته وی، پارک ملی گلستان نخستین پارک ملی در کشور است که به عنوان ذخیره‌گاه زیست کره سال ۱۹۷۶ میلادی در سازمان یونسکو به ثبت رسید و همچنین ثبت جنگل‌های هیرکانی در سال ۲۰۱۹ بر ارزش آن افزوده است.

رییس پارک ملی گلستان با اشاره به اینکه این پارک به لحاظ غنای تنوع زیستی در کشور و خاورمیانه حرف اول را می‌زند. اظهار کرد: تاکنون بیش از هزار و ۳۶۰ گونه گیاهی، هزار و ۱۰۰ گونه حشره، ۱۵۰ گونه پرنده، ۶۹ گونه پستاندار، ۲۴ گونه خزنده و دوزیست و ۱۰ گونه ماهی در عرصه‌های جنگلی و مرتعی و منابع آبی این پارک شناسایی شده است.

خیرآبادی افزود: پارک ملی گلستان یک سوم گونه‌های پرندگان و پستانداران کشور را در خود جای داده است.

پارک ملی گلستان در سال ۱۳۳۶ شمشی با نام «آلمه و ایشکی» مورد حفاظت قرار گرفت و نخستین پارک ایران است که از سال ۱۳۵۴ در فهرست میراث جهانی یونسکو به عنوان یکی از ۵۰ ذخیره‌گاه محیط زیستی کره زمین ثبت شد.

این ذخیره‌گاه زیست کره به دلیل موقعیت جغرافیایی، توپوگرافی و رویشگاهی شامل طیف وسیعی از زیستگاه‌ها، اکوسیستم‌ها و رویشگاه‌های تپه ماهوری با عناصر شاخص ایرانی تورانی مانند درخت تاغ، گونه آهوی ایرانی، قوچ و میش، رویشگاه‌های هیرکانی با عناصری مانند درخت راش، گونه جانوری مرال و زیستگاه‌های کوهستانی با عناصری مانند درخت ارس و گونه‌های پلنگ ایرانی و کل و بز است.

گونه‌های جانوری پارک ملی گلستان شامل آهو، پلنگ، تشی، خرس قهوه ایی، خرگوش، حشره خورها، راسو، روباه، روباه ترکمنی، رودک، سمور جنگلی، سیه گوش، شوکا، شنگ، قوچ و میش، کل و بز، گراز، گربه پالاس، گرگ، مرال، سمندر، قورباغه جنگلی، وزغ سبز، لاک پشت چهار چنگالی، مارمولک بی پا، مار آبی، مار قیطانی، گرزه مار و افعی قفقازی است.

پارک ملی گلستان بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین پارک ملی کشور با مساحت ۹۱ هزار و ۸۹۵ هکتار در حوزه سرزمینی شهرستان گالیکش در شرق استان گلستان واقع است و بخشی از آن در خراسان شمالی و استان سمنان قرار دارد.

این پارک دارای سه نوع آب و هوای متفاوت خشک، نیمه خشک و نیمه مرطوب است که همین ویژگی باعث شده دارای پوشش گیاهی متنوع از استپ خشک تا جنگل انبوه باشد.


منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • جشن فارغ‌التحصیلی ۵۰ دانش آموخته غیر ایرانی در حرم مطهر رضوی
  • چهار تفرجگاه پارک ملی گلستان آماده ارائه خدمت به مسافران نوروزی است
  • ایرانی‌ها کارت اعتباری بین‌المللی می‌گیرند
  • «بینوایان» با حضور ۴۰ بازیگر تئاتر و سینما صوتی شد
  • زندگی با آیه‌ها/ مسیریاب زندگی‌ات را با دقت انتخاب کن! + فیلم
  • زندگی با آیه‌ها/ مسیریاب زندگیت را با دقت انتخاب کن! + فیلم
  • ارائه خدمات حمل و نقل دریایی به مسافران نوروزی در هرمزگان با ۶۰۷ شناور
  • فنرباغچه با ملی‌پوش ایرانی در مسیر غول‌کشی
  • آموزش رمز گذاشتن در کامپیوتر برای سیستم و فولدرها
  • برنده مسابقه تایسون و پاول کیست؟/ کامپیوتر پاسخ داد