Web Analytics Made Easy - Statcounter

زنجان - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: این اداره کل در بستن راه های بیسوادی استان زنجان در کشور مقام نخست را کسب کرد.

مرتضی تمجیدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: استان زنجان کمترین نرخ بازمانده از تحصیل در رده سنی زیر 14 سال را دارد و آمار بازمانده از تحصیل زیر 14 سال زنجان 1.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

42 درصد است.
بر اساس آمار سرشماری سال گذشته، بیش از 139 هزار کودک 6 تا 14 ساله در استان زندگی می کنند.
وی اظهار کرد: دانش آموزان زنجانی مقام نخست اردوی پیشتازان کشور و فرهنگیان استان مقام نخست و سوم جشنواره الگوهای برتر تدریس کشور را کسب کردند.
تمجیدی با بیان اینکه سال گذشته پنج هزار نفر از دانش آموزان در اردوهای راهیان نور شرکت کردند، گفت: امسال نیز با تدابیر وزارت آموزش و پرورش علاقه مندان در این اردو شرکت می کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه 99 درصد بودجه تخصیصی این اداره برای حقوق هزینه می شود، تصریح کرد: نزدیک یک درصد بودجه باقی مانده باید صرف هزینه های دیگر مانند امور فرهنگی و آموزشی شود.
وی اضافه کرد: اگر حاکمیت به این نتیجه برسد که مقداری از اعتبارات 30 گانه دستگاه های فرهنگی که خروجی مشخصی ندارند را به نظام آموزشی کشور اختصاص دهد، کشور پیشرفت های چشمگیری در مسائل فرهنگی، اجتماعی خواهد داشت.
تمجیدی با اشاره به بدهی 27 میلیارد ریالی آموزش و پرورش زنجان از بابت حق الزحمه امتحانات سال 95 به فرهنگیان، گفت: تلاش این دستگاه تا وصول مطالبات پرداخت نشده فرهنگیان در سایر حوزه ها ادامه خواهد داشت.
آموزش و پرورش در مجموع 27 میلیارد ریال به دستگاه های خدمات رسان آب، برق و گاز در استان زنجان بدهکار است و اکنون به عنوان بزرگترین بدهکار دولتی به این دستگاه ها در زنجان شناخته می شود.
به گزارش ایرنا، بیش از 182 هزار دانش آموز استان زنجان در سال تحصیلی جدید تحت آموزش های 15 هزار معلم در 2هزار و 436 آموزشگاه فعال قرار خواهند گرفت، سال 95 تحصیلی گذشته تعداد این آموزشگاه ها 2 هزار و 402 باب بود.
سال گذشته استان زنجان بیش از 179 هزار دانش آموز داشت.
با وجود اقدامات و برنامه ریزی های انجام شده برای باسواد کردن بی سوادان، سال 95 میزان بی سوادی در این استان به 2 درصد کاهش یافت.
3216/6085
خبرنگار: سجاد کریمی ** انتشار دهنده: رویا رفیعی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۰۰۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۸ هزار نفر در مدارس ابتدایی کشور به کارگیری می‌شوند

به گزارش خبرنگار مهر، حمید طریق حسینی بعد از ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران در حاشیه بازدید از مدارس گرمسار، بیان کرد: ۲۸ هزار نفر که در آزمون‌های استخدامی آموزش و پرورش قبول شدند، در مدارس ابتدایی سراسر کشور به کار گیری می‌شوند.

وی کیفیت بخشی به فرآیند آموزشی و پرورشی را هدف این اقدام دانست و تاکید کرد: تأمین نیروی انسانی یکی از راهبردهای وزارتخانه در این زمینه است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش همچنین گفت: در تحولی دیگر برای ساخت یک هزار اتاق ورزش تخصصی در مدارس دوره اول ابتدایی برنامه ریزی شده است.

حسینی با بیان اینکه تقویت سلامت و افزایش سواد حرکتی دانش آموزان هدف و محور اصلی این طرح است، تاکید کرد: طرح‌های استعدادیابی و مهارت آموزی ورزشی نیز در این قالب در مدارس کشور اجرایی می‌شود.

کد خبر 6084755

دیگر خبرها

  • اجرای بیش از ۴۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم در بردسکن
  • شورای آموزش و پرورش بازوی اصلی دستگاه تعلیم و تربیت است
  • البرز آماده بزرگداشت هفته معلم است/ تقدیر از معلمان نمونه
  • کسب عنوان نخست تیراندازی کشورتوسط بانوی سوادکوهی
  • پایان روز دوم مسابقات ورزشی کارکنان دولت در کرمان
  • رشته‌های هنرستانی در استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • پایان مرحله استانی مسابقات ورزشی کارکنان دولت در کرمان
  • معلمان نظام فکری شهید مطهری را سرلوحه خود قرار دهند
  • وزیر سابق آموزش و پروش دولت رئیسی، سمت جدید می‌گیرد؟
  • ۲۸ هزار نفر در مدارس ابتدایی کشور به کارگیری می‌شوند