Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-02@04:24:33 GMT

اطلاعیه‌ای جعلی درباره تعطیلی آرامگاه کوروش!

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۰۰۷۸۵

اطلاعیه‌ای جعلی درباره تعطیلی آرامگاه کوروش!

«اطلاعیه‌های مربوط به تعطیلی محوطه تاریخی پاسارگاد از پنجم تا هشتم آبان ماه که به استانداری و اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس نسبت داده شده، فاقد اعتبار است.»

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر آنا، با نزدیک شدن به تاریخی که به زادروز کوروش کبیر منسوب شده، همانند سال‌های قبل شائبه‌هایی درباره‌ی تعطیلی پاسارگاد و همچنین آرامگاه کوروش مطرح شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در چند روز گذشته نیز اطلاعیه‌هایی با لوگوی استانداری و اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس، در فضای مجازی دست به دست می‌شود که در آن‌ها اعلام شده؛ « با توجه به سوء استفاده‌های سیاسی و امنیتی گروهک‌های ضد انقلاب، مجموعه توریستی پاسارگاد از پنجم تا هشتم آبان‌ماه تعطیل است. همچنین مسیرهای ورودی به این مجموعه به این مجموعه توسط راهداری و نیروی انتظامی مسدود خواهد بود. هموطنان عزیز برای ادای احترام به شخصیت کوروش کبیر و بازدید از این مجموعه ارزشمند، روزهای دیگری را انتخاب کنند. »

این در حالی است که فاطمه رضایی ـ مدیر روابط عمومی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس ـ براساس استعلامی که از استانداری فارس و پایگاه میراث فرهنگی پاسارگاد گرفته، گفت: محتوای این اطلاعیه‌ها نادرست است و پوسترهایی با متن تعطیلی مجموعه پاسارگاد در تاریخ مذبور که با لوگوی استانداری و این اداره منتشر شده، فاقد اعتبار است.

او ادامه داد: ‌هنوز درباره‌ی فعالیت پاسارگاد و آرامگاه کورش در تاریخ پنجم تا هشتم آبان‌ماه از سوی سازمان و یا نهاد رسمی اعلام موضع نشده است. قطعا اگر قرار باشد اطلاعیه‌ای رسمی صادر شود از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خواهد بود تا مردم از کانال مطمئن‌تری در جریان وضعیت این مجموعه قرار گیرند نه این‌که پوستر چاپ و در فضای مجازی منتشر شود.

رضایی تاکید کرد: ‌موضع استان فارس و همچنین برنامه‌ریزی برای مناسبت آبان‌ماه هنوز مشخص نشده و بهتر است در این‌باره فرافکنی صورت نگیرد.

نمونه اطلاعیه جعلی

منبع: ایسنا

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۰۰۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل ۹ شئ تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان

سپهر زارعی معاون میراث فرهنگی هرمزگان گفت: یک دستدار میراث فرهنگی ۹ شئ تاریخی به دست آمده در شهرستان حاجی آباد را به اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تحویل داد.

وی افزود: این اشیاء شامل سکه، انگشتر و مهر متعلق به دوره ساسانی، صفویه و قاجاریه است.

معاون میراث فرهنگی هرمزگان گفت: اشیاء پس از بررسی نهایی به موزه مردم شناسی خلیج فارس بندرعباس تحویل داده می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • انتخابات دور دوم مجلس در حوزه انتخابیه مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد
  • تعطیلی دو روزه، بهره‌وری نیروی کار را افزایش می‌دهد/ثبت ۲۸ هزار فرصت شغلی در سامانه ملی
  • انعقاد تفاهم‌نامه مشترک حوزه گردشگری با ۶ استان در نمایشگاه ایران اکسپو
  • تائید بیمه هنرمندان صنایع‌دستی فارس پس از ۱۵ سال
  • پنجشنبه را تعطیل کنید که از نظر فرهنگی و تمدنی مهم است | برای فعالیت اقتصادی هم فضای مجازی و دورکاری هست!
  • از باستان‌شناسی خلیج‌فارس غافل مانده‌ایم
  • تحویل ۹ شیء تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان
  • تحویل ۹ شئ تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان
  • خلیج فارس هویت و میراث گرانبهای سرزمین ایران است
  • صدور ۲۹ مجوز تأسیس موزه خصوصی طی ۲ سال گذشته