Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان البرز با بیان اینکه یک رقم از گندم‌های قبلی از چرخه کاشت در استان البرز حذف شد، گفت: ۲ رقم گندم جدید به ۵ ارقام قبلی گندم در استان البرز اضافه شد.

علی حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرج اظهار داشت: برنامه کشت غلات پاییزه با توزیع 2500 تن انواع بذر گندم و جو در طبقات مختلف بذری و در راستای سیاست‌های ابلاغی وزرات جهاد کشاورزی شروع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه برنامه ابلاغی سطح کشت محصول گندم در سال زراعی جاری 9800 هکتار می‌باشد که حدود 2.2 درصد کاهش را سطح نشان می‌دهد، افزود: برای جبران کاهش سطح که به منظور صیانت از منابع آبی و برقراری الگوی مناسب کشت صورت می‌گیرد، افزایش عملکرد در واحد سطح هدف گذاری شده است.

حیدری ادامه داد: مقدار بذور ارقام مختلف گندم برای کشت توسط کشاورزان در طبقه پرورشی 3 حدود 20 تن، در طبقه مادری حد 65 تن، در طبقه گواهی شده حدود 1500 تن است که براساس آخرین استانداردهای ابلاغی وزارت جهادکشاورزی و تحت نظارت مستقیم مؤسسه ثبت و گواهی بذر و نهال و پس ازطی مراحل بوجاری و ضدعفونی تهیه شده است که بر این اساس سطح پوشش مزارع گندم با بذور اصلاح شده حدود 75 درصد از مزارع کشت گندم است.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان البرز گفت: همچنین تنوع بخشیدن به ارقام گندم برای شرایط اقلیمی مختلف استان از رویکردهای سازمان جهاد کشاورزی بوده و در این راستا 2 رقم گندم جدید به 5 رقم قبلی اضافه شده و یکی از ارقام قبلی نیز حذف شده است.

وی تصریح کرد: در قالب برنامه طرح خوداتکائی گندم در سال زراعی 97-96 طرح‌ها دیگری همچون طرح انتخاب مشارکتی ارقام مختلف گندم توسط کشاورزان در سطح هکتار و با استفاده از 4 رقم گندم، طرح مقایسه تراکم در قالب 4 تراکم متفاوت، طرح مقایسه تغذیه گیاهی در 3 مرحله و در 3 مزرعه الگویی، طرح اجرای کشاورزی حفاظتی در سطح 350 هکتار، توسعه کشت با آبیاری میکرو درسطح 620 هکتار و طرح انجام آزمون خاک به تعداد 80 نمونه در دست اجرا است.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان البرز عنوان کرد: در طرح افزایش تولید جو نیز طرحهای مختلفی در سال زراعی آینده در استان البرز به اجرا در می‌آید.

وی افزود: اجرای طرح آبیاری میکرو در سطح 172 هکتار، مقایسه ارقام به صورت مشارکتی در سطح 6 هکتار با استفاده از 4 رقم جو، طرح تغذیه گیاهی در سطح 6 هکتار و در 3 مرحله و اجرای کشاورزی حفاظتی در سطح 350 هکتار از اراضی جو از جمله طرح هاییاست که در استان البرز اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/

R41451/P41362/S6,50/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۰۱۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بخش خصوصی ‌۱۲۲ هکتار گلخانه در استان البرز احداث کرد

استاندار البرز گفت: بخش خصوصی با احداث ۱۲۲ هکتار گلخانه با صرف هزینه‌ای حدود ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان ورود خوبی در این بخش داشته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، مجتبی عبداللهی در جلسه ستاد توسعه گلخانه‌های استان که  در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، اظهار داشت: باید با توجه به ضرورت حفظ اراضی کشاورزی، مصرف بهینه آب، افزایش بهره‌وری، صرفه اقتصادی و اشتغال استان و توسعه کشت گلخانه‌ای‌ با جدیت در دستور کار قرار داشته و دنبال شود.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین اقدامات در این زمینه تهیه سند کشت در استان البرز که می‌بایست این سند با توجه به ویژگی‌های استان در مناطق مختلف تهیه و تدوین شود.

استاندار البرز افزود:  جهادکشاورزی استان به عنوان متولی اصلی این بخش می‌بایست برای توسعه  کشت گلخانه‌ای، برنامه زمان‌بندی شده خود و همچنین اهدافی که می‌بایست در سال جدید بر آن تمرکز کند را ارائه دهد.

عبداللهی با بیان اینکه سال گذشته بخش خصوصی با احداث 122 هکتار گلخانه با صرف هزینه‌ای حدود 2 هزار و 800 میلیارد تومان ورود خوبی در این بخش داشته است، گفت: با توجه به توجیه اقتصادی این نوع کشت نسبت به کشاورزی سنتی، باید کشاورزان را به سمت کشت‌های دانش بنیان همچون هیدروپونیک و انواع کشت گلخانه ای ترغیب کرد.

‌وی در پایان با اشاره به مصرف عمده آب استان در حوزه کشاورزی اظهار داشت: کشت گلخانه‌ای علاوه بر مدیریت صحیح مصرف آب در استان نقش عمده‌ای در کاهش مصرف آب کشاورزی خواهد داشت.

 انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کشت گندم دیم و آبی در ۴۰۸ هزار هکتار اززمین‌های کشاورزی آذربایجان غربی
  • اختصاص ۹۸ میلیارد ریال برای طرح‌های آبرسانی کشاورزی گناباد
  • بخش خصوصی ‌۱۲۲ هکتار گلخانه در استان البرز احداث کرد
  • معرفی ۵۰ رقم گندم در موسسه تحقیقات کشاورزی دیم
  • برداشت گندم از مزارع بذری استان بوشهر آغاز شد
  • مبارزه با آفت سِن گندم در مزارع جهرم
  • افزایش سطح کشت کلزا و گندم نسبت به سال قبل
  • آفت سن وبیماری زنگ تولید گندم در کرمان را تهدید می کند
  • معرفی ۵۰ رقم گندم توسط موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور
  • ۵۰ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی‌کشاورزی مهاباد به کشت غلات اختصاص یافت